Silloin minua sattui...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rinkku
  • Aloitettu Aloitettu
Taaimman alahampaan luona on ollut jonkin aikaa joku kolo mihin ruoka pakkautuu helposti. Se on niin pahasti tulehtunut ja ien turvonnut ettei sitä meinaa pystyä harjaamaan puhtaaksi ilman särkylääkettä, eikä oikein silloinkaan ja syöminen sattuu saatanasti ku pitää ruokaa purra turvonneella ja kipeällä ikenellä + sen puolen sisäposkeen ja kieleen sattuu myös kovaa syödessä. Tänään sit katoin lampulla miltähän siellä näyttää niin se turvonnut ien on ihan keltainen eli märkää täynnä ja märkä on myös levinnyt sisäposkeen. Tuon näkeminen herätti ajatuksen pitäisköhän mennä hammaslääkäriin ennenku kuolen tai jotain :S

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Taaimman alahampaan luona on ollut jonkin aikaa joku kolo mihin ruoka pakkautuu helposti. Se on niin pahasti tulehtunut ja ien turvonnut ettei sitä meinaa pystyä harjaamaan puhtaaksi ilman särkylääkettä, eikä oikein silloinkaan ja syöminen sattuu saatanasti ku pitää ruokaa purra turvonneella ja kipeällä ikenellä + sen puolen sisäposkeen ja kieleen sattuu myös kovaa syödessä. Tänään sit katoin lampulla miltähän siellä näyttää niin se turvonnut ien on ihan keltainen eli märkää täynnä ja märkä on myös levinnyt sisäposkeen. Tuon näkeminen herätti ajatuksen pitäisköhän mennä hammaslääkäriin ennenku kuolen tai jotain :S

Kuullostaa melko noh. Äklöltä. Varmaan joo kannattais lekurille rupee aikoja varaileen..

Tulee olemaan luultavasti ihan legendaarinen hammaslääkärireissu. Tulehtuneeseen ikeneen saa työntää litrakaupalla (turhaan) puudutusainetta, ja ei yleensä vaikuta ollenkaan. Ihan parasta repiä / juurihoitaa hammas käytännössä ilman puudutusta :rock:

Tulee olemaan luultavasti ihan legendaarinen hammaslääkärireissu. Tulehtuneeseen ikeneen saa työntää litrakaupalla (turhaan) puudutusainetta, ja ei yleensä vaikuta ollenkaan. Ihan parasta repiä / juurihoitaa hammas käytännössä ilman puudutusta :rock:
Saako hammaslääkärit jotain mielihyvää siitä, kun pääsevät ronkkimaan tulehtunutta ientä? Viisaudenhampaan puhjetessa ien tulehtui todella pahasti ja menin lekurille näyttämään. Jollain metallikoukulla se sitä ronkki, ja olen varma, että ennen kuin silmissä sumeni sen helvetillisen kivun johdosta, lääkärin naamalla näkyi sellainen vahingoniloinen virnistys.

Saako hammaslääkärit jotain mielihyvää siitä, kun pääsevät ronkkimaan tulehtunutta ientä? Viisaudenhampaan puhjetessa ien tulehtui todella pahasti ja menin lekurille näyttämään. Jollain metallikoukulla se sitä ronkki, ja olen varma, että ennen kuin silmissä sumeni sen helvetillisen kivun johdosta, lääkärin naamalla näkyi sellainen vahingoniloinen virnistys.

Tottakai. Sehän on koko homman kohokohta. Vähän sama kuin poliisin ammatissa antaa sakkoja tai parkkipirkkona pamauttaa lappu lasiin :)

Mulla on samanlainen "kolo", kun vasemmalla alaleuassa taaimmainen viisaudenhammas on jotenkin kieroon kasvanut ja osaksi toisen hampaan alla tai vastaavaa. Jää kanssa helposti ruokaa sinne mutta hammastikulla kun oon puhistanut syömisen jälkeen aina ja muutenkin pesee hyvin ja säännöllisesti purukaluston niin tähän asti oon selvinnyt ongelmitta. Onhan ne hammaslääkärissä vuoden ajan muutamaan otteeseen suositellut sen poistoa, mutta kun kammottaa se operaatio ja kun ei ole tulehtunut tai kipuillut niin jäänyt suorittamatta. Toivottavasti ei samanlaiseksi mene kun sulla :) Mutta tosiaan kyllä tuossa tapauksessa kannattaa hammaslääkärille mennä ja nopeaan, oon lukenut et joku ientulehus yms josta bakteereita pääsee verenkiertoon voi olla hengenvaarallista.

Menkee äkkiä sinne hammaslääkäriin! Kokemusta on jos pahemmin tulehduttaa niin mätä menee juuriin, niin kallista ja pirun kipeetä.

Tosiaan pahimmillaanhan tuollaisesta tulehduksesta voi seurata hengenvaarallinen verenmyrkytys, että kyllä varmaan kannattaa aika pikaiseen hakeutua vastaanotolle.

Tosiaan pahimmillaanhan tuollaisesta tulehduksesta voi seurata hengenvaarallinen verenmyrkytys, että kyllä varmaan kannattaa aika pikaiseen hakeutua vastaanotolle.

Mulla sanoi viimeksi, että jos se tekee jonkun ison mätäkotelon sinne ikeneen hampaiden alle ja se menee leukaluuhun asti, niin lähtee helposti koko alarivi jommalta kummalta puolen hampaita kun ei niitä saa enää siinä pysymään.

Mulla sanoi viimeksi, että jos se tekee jonkun ison mätäkotelon sinne ikeneen hampaiden alle ja se menee leukaluuhun asti, niin lähtee helposti koko alarivi jommalta kummalta puolen hampaita kun ei niitä saa enää siinä pysymään.

Olen myös nähnyt tapauksen jossa syvä hammastulehdus pisti vegetaation liikkeelle josta aiheutui kunnon aivoinfarkti, kyseessä ihan perusterve nuori ihminen. Kyllä näitä kauhutarinoita hampaisiin liittyen riittää :D

Olen myös nähnyt tapauksen jossa syvä hammastulehdus pisti vegetaation liikkeelle josta aiheutui kunnon aivoinfarkti, kyseessä ihan perusterve nuori ihminen. Kyllä näitä kauhutarinoita hampaisiin liittyen riittää :D

Mulla oli kuukausia lievä tulehdus päällä tuossa yhdessä hampaassa, joka sitten paheni niin pahaksi että teki mieli ampua itseäni päähän sen säryn takia. Lopulta poski turposi ja hammas piti repiä ilman puudutusta irti. Pahin kipu minkä olen koskaan kokenut.
Tuon jutun jälkeen mieliala on parantunut ihan helvetisti, nyt ihan jälkeenpäin sen huomaa. Vaikutanut tuo kropan tulehdustila aika radikaalisti yleiseen hyvinvointiin muutenkin silloin kun se päällä oli. Jotenkin sitä vaan kuvittelee et hei, nehän on vaan hampaat..

Mutta kyyylllä mä silti jokusen viikon vielä hammaslääkärille menoa lykkäisin. Katsoo sitten uudestaan, kun se verenmyrkytys tulee . :)

Kaikille teille jotka vaan viivästytätte sitä käyntiä hammaslääkärissä..

Mulla poistettiin kesällä alhaalta hammas, joka oli niin pahasti reikiintynyt, ettei sitä kannattanut enää korjata, samalla myös juuret olivat tulehtuneet. Tämä vain siksi, etten halunnut mennä hammaslääkäriin ajoissa, ajattelin että kyllä se burana parantaa reiät :D Viime viikolla poistettiin viisaudenhammas ylhäältä ja huomenna on toisen viisurin vuoro. Olen aina kammonnut hammaslääkärissä käyntiä yli kaiken.

Minä pyysin molemmilla kerroilla esilääkkeen joka kyllä auttoi tuohon käyntiin huomattavasti. Meinasin nukahtaa odotushuoneen aulaan, kun niin rauhoitti :D siihen päälle maksimimäärät puudutusainetta, niin täytyy kyllä sanoa ettei ole ikinä niin helpolla selvinnyt hammaslääkärireissuja :) Lääkitys kohdilleen ja eikun aikaa varaamaan..

Kerransattui.jpg

Sattui.

Kelkkailessa kevään viimeisillä jäillä, kelkka yllättäen upposi jäihin, seurauksena komea ilmalento ja jalka jäi ilmeisesti jonnekin telan väliin.

Kelkka saatiin pelastettua, mutta tuloksena useita murtumia jalkapöydässä, murtunut reisiluu, ja revennyt takareisi, lisäksi 2 ylintä kylkiluuta murtui.

Säikähdyksellä selvittiin, tuossa olisi ollut ainekset pahempaankiin, koska kivusta johtuen menetin tajuntani. Onneksi tuossa vaiheessa oltiin jo kestävän jään puolella.

Ei ehkä niin paha kuin edellinen, mutta

Mailasta sormeen treeneissä, ei edes sattunut pahasti, mutta ton kynnen irti repiminen lääkärin toimesta sattui :D Oli nimittäin tiukassa kiinni..

Kaikille teille jotka vaan viivästytätte sitä käyntiä hammaslääkärissä..

Mulla poistettiin kesällä alhaalta hammas, joka oli niin pahasti reikiintynyt, ettei sitä kannattanut enää korjata, samalla myös juuret olivat tulehtuneet. Tämä vain siksi, etten halunnut mennä hammaslääkäriin ajoissa, ajattelin että kyllä se burana parantaa reiät :D Viime viikolla poistettiin viisaudenhammas ylhäältä ja huomenna on toisen viisurin vuoro. Olen aina kammonnut hammaslääkärissä käyntiä yli kaiken.

Minä pyysin molemmilla kerroilla esilääkkeen joka kyllä auttoi tuohon käyntiin huomattavasti. Meinasin nukahtaa odotushuoneen aulaan, kun niin rauhoitti :D siihen päälle maksimimäärät puudutusainetta, niin täytyy kyllä sanoa ettei ole ikinä niin helpolla selvinnyt hammaslääkärireissuja :) Lääkitys kohdilleen ja eikun aikaa varaamaan..

Joo itellähän olisi tuo viisaudenhampaiden repiminen vielä edessä. Käväsin hampilekurilla niin katteli ja totes samapa nuo on pois repiä. Ehdotin että tuonko omat pihdit niin ei tarvitse omia laitteitaan käyttää niin kuulemma talo tarjoaa laitteet poistoon. :D

Hyi helvetti!

Onneksi itse en koskaan ole joutunut tuohon kynnen irti repimiseen.

Pelkkä ajatuskin vihloo. Kuinka kauan kesti saada uusi kynsi tilalle?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom