Silikonirintakeskustelu naisille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Leona
  • Aloitettu Aloitettu
Lueskelin tuolta yleiseltä palstalta keskustelua silikonirinnoista. Toki sielläkin oli naisten kommentteja, mutta silti tuli mieleeni aloittaa täällä mimmien puolella keskustelu aiheesta, ei nimittäin taida olla aivan harvinaisia nuo silikonirinnat fitness- ja kehonrakennusnaisilla joita täälläkin kaiketi pyörii. Rasvaprosentti kun vedetään tarpeeksi alas, kärsii tietysti siinä samalla rintojen koko. Mitäs mieltä täällä ollaan silikonirinnoista?

Yleisen puolen keskustelussa joku oli sitä mieltä, että suuri osa suomalaisista naisista suurentaisi rintojaan jos ei olisi rahallisia esteitä. Jos näin on, minä voin sanoa kuuluvani siihen pienempään osaan, en nimittäin varmasti menisi leikkaukseen vaikka ilmaiseksi pääsisin. Rintani ovat erittäin pienet ja mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä tyytyväisempi olen niihin ollut. Voi olla, että tyytyväisyys karisee jos niistä mahdollisten lasten (ja imetyksen) myötä tulee riippuvat pussit, mutta siltikään en usko, että nykymenetelmillä (leikkauksella) haluaisin rintojani korjata.

Minä en ole järin ihastunut silikoneihin myöskään. Luonnottomat muovipallot eivät ole mielestäni kauniit, kauniimpaa on vaikka rasvat olisikin vedetty alas ja pienet rinnat.
Korkeintaan voisin ehkä mahdollisesti suurin varauksin harkita hyvin hyvin hienovaraista rintojen kohottamista joskus 40 ikävuoden paremmalla puolella, mutta siihenkään en ryhtyisi elleivät rinnat roiku suunnilleen navassa asti. Siis kohottamista ilman silikoneja.
Minulla on aika kookkaat rinnat, jotka imetyksen aikaan olivat vielä 3 kuppikokoa suuremmat, ja vaikka imetin 1,5 vuotta eivät rinnat alkaneet roikkua tai muuttuneet tyhjiksi läpysköiksi. Eli ei kaikille naisille imetys ja lapset merkitse hyvästejä kauniille rinnoille ;) Nyt kun olen laihtunut n. 7 kg on kuppikoko pienentynyt normaalista yhdellä, mutta kyllä treenatut rinta- ja selkälihakset sekä ennen kaikkea hyvä ryhti pitävät rinnat kuosissaan, hyviä liivejäkään unohtamatta. Mieluusti olisin rintojenjaossa ottanut pienet rinnat, joita voi korostaa kauniilla push-upeilla, tai jopa niin pienet rinnat ettei tarvitsisi olkapäitä painavia liivejä välttämättä ollenkaan, mutta täytyy yrittää pärjätä näillä nykyisillä.
Mutta siis alkuperäiseen kysymykseen: Minun silmissäni ainakin fitness-urheilijan tai kehonrakentajan pisteet laskevat roimasti silikonien myötä, kauniimpaa on ilman.

Joo ei pallot oo nätin näköset! Ite en menis ottaan silikoneja koska en luota turvallisuuteen ja muutenkin vähän vieroksuttaa. Mutta vannomatta paras...ei sitä tiedä mitä teen vanhempana. Mutta nyt: no thanks. Kyl mua on nätiks sanottu ihan ilman DDDD-kuppiakin :D

Fitneksessä on kyl ymmärrättevää et haluaa säilyttää naisellisuuttaan mut ei mun mielestä luonnottoman näköset pallot oo kovin kivat...Kai ne silikonit vois ottaa sit jotenkin vähän "hillitymmässä muodossakin"??? Narubikinit+pallot on aika naurettava näky kun rasvat on "nollassa"

Ainoa tilanne, jossa voisin kuvitella antavani lääkäreiden tunkea kehooni jotain ylimääräistä muovia/rautaa/muuta kamaa on se, jos terveyteni tai jopa henkeni olisi uhattuna.

Minullekaan pienet rintani eivät ole koskaan olleet ongelma. En ole muutenkaan niin naisellinen - tai siis käsitän naiseuteni ja seksuaalisuuteni jotenkin aivan muuten kuin ulkoisten tunnusmerkkien kautta. Anteeksi jos tämä kuulostaa kornilta, mutta minun naisellinen seksuaalisuuteni on jossain lantioni sisällä, sen voi jopa tuntea kun alkaa ajattelemaan asiaa. Tissit on ihan kiva juttu, mutta minulle ne eivät ole SE juttu. Pääasia että niissä on tuntoherkkyyttä ja että ne joskus toimivat kunnolla siinä tarkoituksessa johon ne on luotu.

Sitä paitsi, isot rinnat minun kropassani näyttäisivät luultavasti todella naurettavilta :D

Ja mitä muihin tulee, niin mikäs minä periaatteessa olen tuomitsemaan. Kohtuuttomat suurennokset kyllä etovat, samoin kuin kehonrakentajien/fitnessurheilijoiden implantit, jotka ovat niin kaukana rinnoista kuin olla voi, ainakin silloin kun rasvat ovat alhaalla.

Enpä ottaisi minäkään silikoneja nyt ihan heti, ja tosiaan, toistan saman: alhaisilla rasvoilla silikonit ovat todella törkeän näköiset :eek: . . Toisaalta, ikää minulla on huikeat 20 ja lapsia nolla, joten voisin kuvitella mieleni muuttuvat kahdenkymmenen vuoden ja viiden lapsen jälkeen, jos tissit olisivat Jasmin Mäntylä-henkiset majavanhännät :D ...

Mitä nyt takahuoneessa fitness/bodi-tyttöjä olen nähnyt, on silikonirintojen osuus joukosta kuitenkin varsin pieni. Karkea arvio on noin 1/10.

Itse ymmärrän joidenkin niitä pitävän naisen identiteetilleen välttämättöminä, mutta minä en kyllä laittaisi - kyllä luomurinnat kokoon katsomatta ovat aina kauniimmat! Ensinnäkin lääkäripelkoni estäisi muutenkin moisen operaation harkinnan, ja toisekseen, ei näin lyhyt eukko mielestäni mitään jumalattomia pullistumia edes kaipaa, mistäs sitten vaattet löytyisi, kun rinnanympärys olisi valtavissa lukemissa?! Toisekseen, ainahan silikoneista epäaitous paistaa läpi, joko rinnan epäluonnollisena liikkumattomuutena (ilmiö: silikonit pstyssä selällään maaten, kun luomurinta laskeutuu kohti kainaloa) tai sitten ilman vaatteita havaittavissa arvissa...

En tuomitse niitä jotka "muovitissit" laittavat, omapahan on terveytensä/terveysriskinsä...

On totta, että rasvojen ollessa tosi alhaalla rintaimplantit saattavat erottua. Muutamia käsityksiä on kuitenkin pakko oikoa. Ensinnäkin silikonirinnat eivät (ainakaan kaikissa tapauksissa) jää tönkkönä pystyyn selällään maatessa. Varmaan asia riippuu siitäkin, ovatko implantit lihaksen alla vai päällä. Kyllä ainakin päällä olevat ihan normaalisti liikkuvat. Olen kuullut, että Amerikassa monet nimenomaan haluavat mahdollisimman pystyt rinnat eivätkä liikuttele implantteja parantumisvaiheessa, jolla taataan rintojen liikkuminen myöhemmin. Toinen harhakäsitys on, että rinnat olisivat jotenkin "muoviset" tai tunnottomat. Onnistuneen leikkauksen jälkeen rintojen tunto on ihan normaali. Jos malttaa pysyä sopivassa koossa valitessaan implantteja ei niitä myöskään normaalioloissa erota.

oikeessa oot saaga. silikonit ei välttämättä näytä luonnottomilta. riippuu lähinnä siitä mikä on lähtökohta ollut. jos on aivan rinnaton tai tosi pienet niin tottahan se implantti on enemmän näkyvissä. jos taas on omaa rintakudosta niin implantti häviää sinne eikä sitä erota silmällä lainkaan. kisakunnossa tietysti implantin raja näkyy selvemmin mutta noin ihan normaali kunnossa ei välttämättä ollenkaan.
ja sitten niistä arvista, ne on todella pienet ja vaaleat. vähän kun tussilla olis vedetty sellanen muutaman sentin viiva. arpea ei tunne koskemalla juuri ollenkaan.
ja sitten miltä tuntuvat, selällään kun makaat niin toki ovat vähän kovemmat ku luomutissit kun kaikki oma kudos ja rasva valuu sinne kainaloihin päin. muuten ei implanttia tunne juurikaan. tämä siis edelleen jos on yhtään sitä omaa kudosta.
eikä silikonit nykyään ole terveysriski juurikaan. ei se silikoni mihinkään lähde liikkeelle koska ei ole nestemäisessä muodossa. implantit ovat tätä nykyä kiinteää silikonimassaa.

En minäkään ottaisi silikoneja tällä hetkellä mutta parinkymmenen vuoden päästä voi olla jo eri mielipide.

Pakko kirjottaa kans aiheesta! Mulla on itellä sillarit ja olen tosi tyytyväinen niihin...Sillareiden ei tarvitse olla aina kokoa DDDD...niinkuin joku tuolla aiemmin kirjoitti! Ennen sillareita mulla oli rasva% tosiaankin niin alhanen että rintoja ei tod. ollu ollenkaan ja nyt kun laitettiin n. 2 vuotta sitten 2,8desiä per tissi ni ovat ihan norm. kokoiset eli rintaliivin kuppikoko on B-C...eli ihan kivannäköiset- ja tuntusetkin ovat!;)

Tuo minua juuri ihmetyttääkin: monesti kuulee sanottavan, että normaalikokoiset rinnat ovat B- tai C-kupin kokoiset. Onkohan tosiaan noin ja onko A-kuppi kovinkin harvinainen?

PMLats: juttelet fiksuja!

Uskon, että silikonirinnat ovat vaarattomamipa ja luonnollisempia kun joskus ennen. En silti laittaisi mitään ylimääristä kehooni - miksi laittaisin? Eipä silti, jokainen saa toki tehdä miten haluaa.

Vielä tisseistä...

Eiköhän se ole kunkin (aikuisen ihmisen) oma päätös, jos haluaa ottaa silikonitissit. En minä ainakaan ole mikään moralisoimaan toisten tekemisiä. Itsehän sitä tissinsä kantaa. ;)

Hei vaan kaikille, uusi naama kirjoittaa ekan viestinsä, vaikka seurailtu onkin ukon selän takaa jo hetken aikaa

Kiinnostaisi kuulla niiltä jotka ovat silikonit ottaneet, tai tuntevat jonkun joka on ottanut, kokemuksia leikkauspaikoista, niin hyviä kuin huonojakin. Aihe on mulle tosi ajankohtainen ja kaikki tieto on tervetullutta, kun päätöksen tekeminen siitä missä ottaisi tuntuu aikasen vaikealta...

Aiheesta on näköjään keskusteltu jo valmiiksi, enkä halua aloittaa mitään sotaa puolesta/vastaan, vaan tosiaan vaan kokemuksia haluaisin kuulla.

Jos ette haluu laittaa juttuja tänne niin mailiakin saa laittaa...

Mina kyl voisin ottaa silikonit. Ei talla hetkella mitaan hirmu hinkua niihin ole, mutta periaatteessa ei mitaan niita vastaankaan.
Olis tosiaan kiva kuulla, niinkuin Hannakin sanoi, jotain kokemuksia..

Ihan tarpeeks isot tissit on mullakin eli ei ole mitään kaipuuta silikonirintoihin.

En mä rupee ketään arvostelee, jos ottaa silikonit. Ottakoon ken haluaa.

Sen sijaan jotai kasvojenkohotusta voisikin harkita sit ku alkaa naama roikkumaan...

Jokaisen oma asiahan se on, mutta jos silikonia ei ole "tumpattu" liikaa niin voihan ne kauniitkin olla. Itse ottaisin silikonit vain jos tissini olisivat jotenkin eri kokoiset tai muuten kamalat !!!

En halua silikoneja, vaikka ois rahaa niihin, koska en halua kehoani silvottavan. Tissit kulkee mukana ilman suurempaa päänvaivaa, enemmän tuskailen muiden kropan osien kanssa, jos tarkastellaan kroppaa näin pala palalta. Joo, tulkaa kysymään mielipidettä uudelleen, kun ja jos saan lapsia ja imetän...

On se kyllä kumma, miten monet miehet on niin tissikeskeisiä. Kertakaikkiaan tisseissä on vetovoimaa. Jopa näissä ei niin suurissa b-kupeissa. " Kylläpä neidillä on kauniit silmät" ja mies tuijottaa rintoihin :lol2: Joskus tulee mieleen, kun näkee naisen jolla on kiinteet c-kupit, että olispa vähän isommat rinnat itellä. Mutta silikonien huonot puolet ei huokuttele: pallomaisuus, hinta, komplikaatiot, epäaitous jne.. Eli olen enimmäkseen tyytyväinen rintoihin, joten eipä o tarvetta hankkia. Joka haluaa silikonit, ottakoot.

Vaikka itellä onkin pienet rinnat niin mitään mielenkiintoa silikoneihin mulla ei ole. Varsinkaan sen jälkeen, kun kattelin sen dokumentin, missä näytettiin jotain leikkausta :urjo:
Pienistä rinnoista ei ole koskaan mitään haittaa, suurista voisi ollakin.
Jos mies rupeis silikoneja ehdottelemaan niin mies vaihtoon ennen kuin omat rinnat!
Kukin tekee tietysti oman mielensä mukaan, en mä sitä.

Ihan huomioitavan kokoiset tissit minullakin silloin luisteluaikoina vielä oli (laihaläski), nyt rasvaprosentin ja lihaksen myötä pienentynyt. En sitten tiiä miten keinotissi käyttäytyy mutta luomuna isot rinnat eivät olleet mukavan tuntuiset. Tämmösset normaalit tissit on tehny musta urheilullisemman näköisen, pidän siitä ja urheilutoppi korvaa nykyään usein rintsikat.jeejee!

on itselläkin käynyt implantit mielessä, mutta totesin että pienenä tyttönä tulisin skrodeksi yläkropasta, tähän tanssijan olemukseen se ei oikein nyt istu. en siis enää mieti es vaihtoehtoa..

kauniit ne on jos ei liian isot..sitten en kyllä tykkää.

On tyylikkäitäkin silikonitissejä, ihan fiksuja. Kunkin oma asia, ottaako ja minkä takia. Mutta isotissisyyden ihannointia en ymmärrä, ja sitä että sen takia otetaan silikonit.

Vastikään katsoin SM-hiihtojen tilalla näytettyä Maailman vahvin nainen -kilpailua,ja kyllä taas pisti silmään Jill Millsin älyn suuret silikonit. Muija on muuten erittäin lihaksikas ja tiukka (ja vahva), joten rintojen suuruus oikein hypähti silmille. Ja että oli ruman ja rivon näköistä. Sen takia kai hän on ottanut, että näyttäisi naiselta, ja oma on ollut valinta, mutta en ymmärrä, että ensin treenaa itsensä sen näköiseksi ja silikoneilla yrittää saada jotain "kadotettua" takaisin. Mieheltähän hän muuten näyttäisi.

PMLatsin kanssa samoilla linjoilla. Miunkin naisellisuuteni on jossain muualla kuin rinnoissa. En ole naisellisen näköinen, kun en edes meikkaa. Kurveja miulla ei paljon ole, mutta lihasta löytyy hartioista ja käsivarsistakin. Rinnat ovat joskus ärsyttävänkin isot. En panisi yhtään pahakseni, jos saisin itseni sellaiselle rasvanpolttodieetille, joka pienentäisi ulokkeeni.

Kai asia on kiinni itsekunkin arvoista ja käsityksistä. En ymmärrä "turhia" silikoneja, mutta mikä mie olen tuomitsemaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom