Sikainfluenssavirus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja guarts
  • Aloitettu Aloitettu
No kerroppa oma panoksesi? Mitä olet tehnyt vähäosaisten eteen? Rahaa? Auttanut henk. koht.? Jotain konkreettista kuin vain sitä iänikuista jeesustelua "minä välitän". Ketä kiinnostaa miten paljon sinä välität, jos et tee asian eteen YHTÄÄN mitään? On se niin vitun jaloa joo kun välittää, samaan aikaan ruikutetaan kun opintotukea leikataan, voi että.

Otitko nyt vähän ittees? Älä nyt hikeenny. En mä tässä ala sulle mitään tarinoimaan mitä olen tehnyt ja mitä en.
Minä valittanut opintotuesta? Voi sinua..
Saa jäädä mun puolesta tämä Pakkotoisto tähän. Jatkossa tulisin luultavasti haukutuksi/bannatuksi kun en olekaan samaa mieltä Miken kanssa.

Hyviä jatkoja vain sellasta... :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Otitko nyt vähän ittees? Älä nyt hikeenny. En mä tässä ala sulle mitään tarinoimaan mitä olen tehnyt ja mitä en.
Minä valittanut opintotuesta? Voi sinua..
Saa jäädä mun puolesta tämä Pakkotoisto tähän. Jatkossa tulisin luultavasti haukutuksi/bannatuksi kun en olekaan samaa mieltä Miken kanssa.

Hyviä jatkoja vain sellasta... :D
No jopas olikin yllättävä vastaus. Ja bannikin tuli sieltä. On nää veijareita. Sun tekemiset siis hyvän edessä jäivät bannilässytykseen. Eli suuta soikeammalle siellä jeesustelun seassa.

Meitsi on tiputtanut joka ikinen vuosi rahaa patoihin, joissa veteraaneille kerätään rahaa, mutta en minä voi väittää, että välittäisin mitenkään erikoisesti kun asiat eivät vain ole aina niin läheisiä itselle.
Itse en anna penniäkään. Ihan siksi että siellä on järjestöillä jumalaton keko rahaa siihen nähden että montako veteraania on edes elossa. Niitä sitten haudotaan siellä, vaikka joka vuosi se joukko harvenee mille ne rahat kerätään. Ja kyllä, arvostan veteraaneja suuresti ja sitä mitä he tekivät.
Vaikken itse koe olevani vastuussa joidenkin kehistysmaiden surkeasta tilanteesta niin en kyllä käsitä miksi joku ajattelee, että parempi vaan jos kuolevat kaikki sinne paskansa keskelle. Toivon ihan perjaatteesta, että asiat paranisivat noiden ihmisten kannalta eikä päin vastoin vaikka en koekkaan, että itselläni olisi velvollisuus aktiivisesti asian eteen mitään tehdä.
En itsekään toivo kenenkään kuolemaa erityisesti ja onhan se surkeaa jos osan päivän kalorit on 300. Mutta, sinne on syydetty rahaa vaikka kuinka, joka taas vedetään välistä. En muista mikä valtio Afrikastakin päätti pistää avustusrahoilla parikymmentä uutta maasturia hallitukselle :hyvä:
Ainoa toimiva keino on melkein ruoka-apu, taikka vapaaehtoistyö paikan päällä. Vaikea sitä hallitustakin on yksittäisten ihmisten kaataa, ellei itsessa pieni Che Guevara tai Fidel Castro..

Mitä nälänhätään tulee afrikassa, niin sehän on loputon suo. Niin kauan kuin muistan, niin siellä on nähty nälkää ja niin monta tulevaa sukupolvea tulee syytämään sinne rahaa, eikä asiat koskaan tule muuttumaan. Onneksi osa meistä "välittää" aivan mahdottomasti.

tottahan se on että nää sairaudet on ihan hyvä asia populaation vähentämisen kannalta. Onhan Afrikassa ihan liikaa porukkaa. Mut aika karua jos toivoo että koko maanosa laitettais atomeiks ja tehtäis porukan nahasta vaik laukkuja ja karvoista lapasia pohjosen maihin.

Noi rahakeräykset on kyllä ehkä huvittavin tapa ikinä ostaa itselleen hyvä omatunto.

Yhtä kaukainen ajatus on kokonaisen populaation hävitys kuin sen pelastaminen. Jos siellä sormella saisi osoittaa ihmisiä kuolevan, niin en minä osoittaisi yhtään yksilöä kuoliaaksi, koska silloin se koskettaisi jo omaa itseäni. Kääntyisin kannoillani ja jättäisin lössin sinne painimaan ongelmiensa kanssa.

Nyt asiat ovat niin kaukaisia, ettei niihin ole kosketusta, silloin voi vahvasti sanoakin ohimennen, että sama se vaikka kuopattaisiin kaikki. Joo, en minä kuitenkaan olisi siellä liipasinta painamassa, vaikka ei kyllä kiinnostaisi yhtään vaikka siellä virus kaikki pistäisikin matalaksi.

Ei nämä sairaudet populaatiota vähennä edes kohtalaisen lyhyellä ajalla. Sama sahailu ympäristön kantokyvyn yläpuolella jatkuu kuitenkin pian uudelleen. Liikakansoitus ja nälänhädät on niin paljon monimutkaisempia ongelmia, ettei niitä millään ruoka-avulla ratkaista, kunhan yritetään hoitaa oiretta ilman että paneudutaan itse tautiin.

Ehkä sulta vaan puuttuu sellanen juttu ku empatia? Ihmisiä on varmasti moneen lähtöön, sun ajatusmaailmassa ilmeisesti on tekpyhä jeesus jos haluaa auttaa vähäosaisia tai heikkoja, mun ajatusmaailmassa se on kunnioitettavaa. Eikä mitään oman itsensä jalustalle nostamista.

itsehän en siihen pysty mut ne on aika rautasia kavereita jotka jossain sodan jaloissa auttaa täysin tuntemattomia ihmisiä ja altistaa itsentä vaaroille.

Jos joskus joutuisin auto-onnettomuuteen ja istuisin ojassa jalka irtonaisena sylissä niin toivoisin että jossain ois joku joka saattais välittää ulkopuolisesta ihmisestä eikä aja ohi että vittu, mitä mä tota autan kuhan oma perse on kunnossa
Fakta on kuitenkin se, että useimmat ihmiset joka tapauksessa käyttäytyvät siten, kuin heille olisi aivan sama kuoleeko ihmisiä miljoonittain ympäri maailmaa, mitä triviaaleimmista syistä. Tekopyhyyttä on se, että väittää olevansa erittäin huolissaan ties mistä, mutta ei kuitenkaan tee asialle mitään.

Teot ja sanat. Se on ihan sama, kuinka huolissaan väittää olevansa esim. kehitysmaiden ihmisten hyvinvoinnista. Millä on merkitystä on ainoastaan se, mitä asialle oikeasti tekee. Se on kivaa olla empaattinen ja huolissaan, mutta vaatii vaivannäköä oikeasti tehdä asialle jotain.

Jos asioille ei oikeasti tee mitään, eikä itse ole mistään luopunut parantaakseen muiden ihmisten asemaa, niin kannattaa kasvattaa munat ja sanoa suoraan ja kovalla äänellä, ettei nappaa tippaakaan. Kaikki näkee sen kuitenkin muutenkin. Jos esittää olevansa paljon muita empaattisempi, niin kannattaa samalla mainita miten mieltä avartava kokemus savimajaan muuttaminen ja omavaraiseen talouteen siirtyminen omalla kohdalla oli.

Jos joskus joutuisin auto-onnettomuuteen ja istuisin ojassa jalka irtonaisena sylissä niin toivoisin että jossain ois joku joka saattais välittää ulkopuolisesta ihmisestä eikä aja ohi että vittu, mitä mä tota autan kuhan oma perse on kunnossa
Ei kai tässä nyt oikeasti verrata tuhansien kilometrien päässä olevia nälkää näkevää kokonaista kansaa yksilöön, johon törmäät henkilökohtaisesti? Herranjumala miten mustavalkoista ajattelua tuommoinen. Totta ihmeessä sitä ihminen luontaisesti auttaa toista ihmistä tommoisessa tilanteessa, mutta ei sitä vuosien päästä enää kukkia lähetellä ja kalakaveriksi aleta. Kuinkahan monta kertaa sitä itsekin on auttanut jotain toista ihmistä, ei pysty edes muistamaan, mutta ei se nyt tee meikäläisestä mitään empatian kuningasta. Mutta silti, enemmän sitä meitsi on tehnyt lähimmäistään auttaakseen jos olen avannut mummolle oven jos verrataan ihmiseen, joka haaveilee maailmanrauhasta bongi kädessä perse sohvalla. Näetkö pointtini?

Ja jotta tulisi perille saakka, niin jos sinä olisit ojassa auton sisällä palasina, niin tekisin kaikkeni auttaakseni, ettei tartte nyt miksikään kusipääksi luulla, mutta se ei meinaa sitä, että itseä kiinnostaisi paskanvertaa nälänhätä missään. Jos siinä pitäisi miettiä, että pelastanko sinut autosta, vai 100 nälkää näkevää afrikassa, niin pelastaisin sinut yksilönä. Se bongimies pelastaisi ne 100 asukasta, kelaa siinä nyt sitten kumpaa arvostat enemmän.

Pakko mun on siirtyä pimeälle puolelle ja olla ainakin osittain Miken kanssa samaa mieltä.

Ihminen nyt vain on luonteeltaan sellainen, joka ajattelee omaa parastaan ja vasta sitten muita. Länsimaissa ei ole totuttu mihinkään populaatiota rajulla kädellä vähentäviin pöpöihin, niiden on tiedetty vain esiintyvän jossain kehitysmaissa. Ollaan niin ylimielisiä, ettei tajuta sen voivan levitä joka paikkaan. Ja nyt kun se sitten leviää maailmanlaajuisesti, ovat lähinnä länsimaalaiset aivan paniikissa. Nyt sitten sysätään rahaa asian tutkimiseen ja lääkkeiden kehittämiseen. Tätä ei ikimaailmassa tapahtuisi kehitysmaassa leviävän pöpön parantamiseen.

Olihan tuo aika surullisen koomista seurata esimerkiksi tsunamin uutisointia. Länsimaalaisiahan siellä kuoli kokonaislukuun nähden hiiren paskan kokoinen osa. Alkuperäiskansoista ei mainittu juurikaan, vaikka heitä taisi kuolla kymmeniä ellei satoja tuhansia, en muista tarkkaan. Heti tämän jälkeen koko länsimainen maailma herää eloon ja on yhtäkkiä niin lämmin ja välittävä. Jos siellä ei olisikaan ollut yhtään ulkomaalaista lomilla kun tsunami iski? Kiinnostaisiko ketään oikeasti? En usko.

Sama syyskuun 11. päivän iskuissa. Jos tuo olisi tapahtunut ähläm sähläm countryssä ilman länsimaisia uhreja, ketä kiinnostaisi? Nyt kaikki ovat vain teennäisiä ja muka välittävät.

Toki ymmärrän, että itsekkin kiinnitän huomiota onnettomuuksiin jne jotka tapahtuvat lähellä itseä. Jos uutisissa sanotaan Afrikassa kuolleen 200.000 ihmisen kun puu kaatui päälle, en minä istahda tuolille kuuntelemaan tarkemmin, saati ala soittelemaan tutuille ja jeesustelemaan kuinka kauheata tuo oli. En usko myöskään, että vastaavasti nämä kehitysmaalaisetkaan pahemmin meidän asioista ovat kiinnostuneita.

On tietysti olemassa ihmisiä jotka oikeasti välittävät lähes jokaisesta jolla on asiat huonosti, nämä ovat hienoja ihmisiä. Mutta joku raja kaikella, tämä nykytouhu on todella teennäistä.

Yhdyn täysin kahden edellisen kirjoittajan mielipiteisiin. On se hyvä, että edes jotkut uskaltaa (ja osaa) kirjoittaa asioista, kuten varmaan suurin osa suomalaisista todella ajattelee.

Tosta tsunamista.. Satuin olemaan maassa kun se kävi, kaukana alueesta tosin. Kotiuduin uutena vuotena vain todetakseni, että puolitutut ihmiset tulee mulle kauhistelee miten kauheeta että mä olen ollut samassa maassa ja itkee että olisin voinut kuolla. Ja kaikilla oli tutun tuttua kuollut sinne tai kadonnut ja naapurin enon koiraa itkettiin ja paruttiin.

Ihmiset nyt vaan haluaa näissä tapauksissa jonkun syyn olla niin vitun jeesuksia. Se, että ihminen, joka aikaisemmin ilmoittaa vihaavansa mua, itkee seuraavassa hetkessä sitä että mä olen ollut maassa jossa on ollut onnettomuus, ei todellakaan lämmitä mieltä millään tapaa.

Mä vihaan tekopyhiä ihmisiä tyhmiä ihmisiä enemmän, ehdottomasti.

Niinhän tuon lintuinfluenssankin piti tänne tulla varmasti, mutta eihän siitä mitään tullut. Ensi vuonna naureskellaan sikainfluenssalle kun on taas joku uusi pandemia päällänsä.

MNM blogissa veikkasin seuraavaa pandemiaa Opossumiripuliksi.

Edelleen mietityttää tuon viruksen teho mitä tarttumiseen tulee. Meksiko cityssä asuu 4 kertaa enemmän ihmisiä kuin koko Suomessa. Miksei siellä ole aivan räjähdysmäistä epidemiaa tällä hetkellä? Meillä Suomessa asutaan niin harvaan, että taitaa jäädä muutamaan tapaukseen jos laisinkaan tulee. Mutta toki jos tuo etenee kuten normaali a-virus, niin sitten onkin eri juttu. Flunssa kun tulee, niin joka toinen niiskuttelee nenäänsä.

Saksassa löydetty 3 tapausta Bielefeldin kaupungista. Eli n. 400 km päässä Berliinistä missä itse asustelen. Jokohan tässä täytyy lähteä ostamaan kasa hengityssuojaimia ja käsidesiä.

Niinhän tuon lintuinfluenssankin piti tänne tulla varmasti, mutta eihän siitä mitään tullut. Ensi vuonna naureskellaan sikainfluenssalle kun on taas joku uusi pandemia päällänsä.

MNM blogissa veikkasin seuraavaa pandemiaa Opossumiripuliksi.

Edelleen mietityttää tuon viruksen teho mitä tarttumiseen tulee. Meksiko cityssä asuu 4 kertaa enemmän ihmisiä kuin koko Suomessa. Miksei siellä ole aivan räjähdysmäistä epidemiaa tällä hetkellä? Meillä Suomessa asutaan niin harvaan, että taitaa jäädä muutamaan tapaukseen jos laisinkaan tulee. Mutta toki jos tuo etenee kuten normaali a-virus, niin sitten onkin eri juttu. Flunssa kun tulee, niin joka toinen niiskuttelee nenäänsä.

Tässä on se ero että sikainfluessa leviää ihmisestä toiseen, mikä nostaa leviämistä eksponentiaalisesti. Lisäksi vaikkei nyt olisi tappava nii tauti saattaa muuttaa muotoa ja ns. vaarallisempi ja tappavampi aalto tulla milloin tahansa. (kuten Espanjan taudissa)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom