Sikainfluenssavirus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja guarts
  • Aloitettu Aloitettu
Suomen valtion kansallinen varautumissuunnitelma influenssapandemiaa varten. Löytyy ladattavana PDF - tiedostona osoitteesta http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisut/aihealueittain/?msg=100

Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen sivustoilla muutenkin asiaa terveydestä ja juuri tästä sikojen taudista. Kannattaa lukea tuo varautumissuunnitelma. Pitää sisällään faktaa ja aikaisempia jo tiedossa olevia tuloksia historiasta. Varaussuunnitelma toteutetiin alunperin H5N1 uhan tullessa esiin. Mielenkiintoisia asioita. Parempi ottaa asioista selvää, joka usein myös lievittää ahdistuneisuutta ja myös kuolemanpelkoa.

Maailmassa kuolee lähes joka sekuntti joku ihminen, ja vastaavasti syntyy lisää. Vuorokauteen mahtuu useita sekuntteja ja minuutteja ja taas enemmän ja vähemmän niitä kuolleitakin, mutta myös syntyneitäkin. Elämästä, kun ei ainakaan nykytieteen valossa voi säästyä elossa, se on vain hyväksyttävä tosiasia!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Talo on täysin ilmatiivis ( hoidin jeesusteipillä ) naapurit on hoideltu päiviltä ja purkkihernekeittoa on kahdeksan viikon evakkoa varten. Palaan takaisin asiaan TAPPAJA VIIRUKSEN ohi mentyä ::smoke

No yhtälailla vituttaa jos läheinen jää auton alle ja auton alle jäädään vuodessa sata kertaa enemmän kuin koskaan mikään tauti tappaa täällä. Jengiä kuolee vuosittain röökin aiheuttamaan keuhkosyöpään Suomessa pelkästään 2000. Vitut yhdestä hikisestä viruksesta, joka tappaa alkuasukkaita jossain meksikossa. Parempi vain kun tappais kaikki nuo paskaiset epähygieeniset maat.

-Lääkkeet! :rolleyes:

Itse puolestani kaivoin 5m syvän montun taloni alle ja seinät+katto vuorattu foliopaperilla.

:D Hyvä Tsibii

Ei kai tässä muu auta kun linnoittautua.. Minähän en jalallani ihmisten ilmoille astu jos moinen tappajaviirus on liikkeellä

Jännä miten helposti nykyään paniikinomainen pelko saadaan ihmisille aikaan. Ei jakseta tarkistaa mitään asioita, luetaan vaan jotain mutuilua ja jatketaan hirveetä kiihkoilua. Varsinkin iltapäivälehdet on tässä asiassa maailmanparhaita....

Moni Meksikon virusepäilyistä nyt terveitä
Julkaistu 26.04.2009 22:17 (päivitetty 22:19)

Valtaosa Meksikon 1300 epäillystä sikainfluenssatartunnan saaneesta on todettu nyt terveiksi. Asiasta kertoo Meksikon presidentti Felipe Calderon.

Calderonin mukaan 900 henkilöä on todettu terveeksi ja 400 on sairaaloissa tarkkailtavana.

(MTV3-Reuters)

-Lääkkeet! :rolleyes:
Mikäs vitun ihmisaktivisti sieltä päätään nostaa, meneppä takaisin sinne poteroon miettimään mitä vitun hyötyä tälle pallolle on esim joistain kehitysmaista ylipäätänsä. Avaappa silmät. Ketä kiinnostaa AIDSin runtelema Namibia, ei ketään muita kuin tekopyhiä vitun jeesuksia.

Jo on Mikellä jutut.

sun mielestä on tekopyhä jeesus jos joitain sattuu kiinnostamaan muidenki hyvinvointi kuin oma. Lapsellinen ajatusmaailma. Ei sen puoleen, ennemmin munki mielestä namibialaiset sais kuolla toho tautii ennemmin ku mun läheiset tai jopa minä itse.

Koska on pelkkää tekopyhää jeesustelua väittää välittävänsä jotain 8000km päässä olevasta alkuasukkaasta. Näitä ihmisiä riittää, etuilevat kauppajonossa, mutta voi vittu kun tulee kyse Afrikan lapsista, niin jo ollaan niin vitun huomaavaisia, homma unohdetaan kuitenkin taas, kun pitäisi avata ovi naapurin mummolle.

Vitun valehtelevat ihmiset pitäis tuuppaa yhtälailla sinne Mehikoon. Oikeasti, on 100% valetta jos väittää, että paskanvertaa liikuttaa vaikka koko afrikka kuolisi johonkin virukseen. Siinäkin vain omaa persettä ajatellaan ja pelätään, että sama tauti iskee tänne. Ketään ei oikeasti kiinnosta yksilöt jossain hevonvitussa, jos toisin väittää, on juurikin tekopyhä kakara.

Normaalin ihmisen välittämiskynnys ja ympyrä, on aika helvetin suppea. Monet eivät korviaan lotkauta, vaikka naapurilhiössä joku hirttäisi itsensä, saati sitten, että joku jossain julmetun kaukana sairastaisi AIDSia. Osa taas on oleviinaan niin jumalauta jeesusta, että heidän mielestään pitäisi välittää ihan mielettömästi kehitysmaista. Just. Herätys!

Ehkä sulta vaan puuttuu sellanen juttu ku empatia? Ihmisiä on varmasti moneen lähtöön, sun ajatusmaailmassa ilmeisesti on tekpyhä jeesus jos haluaa auttaa vähäosaisia tai heikkoja, mun ajatusmaailmassa se on kunnioitettavaa. Eikä mitään oman itsensä jalustalle nostamista.

itsehän en siihen pysty mut ne on aika rautasia kavereita jotka jossain sodan jaloissa auttaa täysin tuntemattomia ihmisiä ja altistaa itsentä vaaroille.

Jos joskus joutuisin auto-onnettomuuteen ja istuisin ojassa jalka irtonaisena sylissä niin toivoisin että jossain ois joku joka saattais välittää ulkopuolisesta ihmisestä eikä aja ohi että vittu, mitä mä tota autan kuhan oma perse on kunnossa

Ehkä sulta vaan puuttuu sellanen juttu ku empatia? Ihmisiä on varmasti moneen lähtöön, sun ajatusmaailmassa ilmeisesti on tekpyhä jeesus jos haluaa auttaa vähäosaisia tai heikkoja, mun ajatusmaailmassa se on kunnioitettavaa. Eikä mitään oman itsensä jalustalle nostamista.
Juu, niitähän tuossa näkee kokoajan kadulla pandan kuva kourassa. Se on kato paljon trendikkäämpää kinuta hilloa söpö nälkälapsen kuva kourassa kuin painaa tuonne lähimmälle lastenosastolle suremaan. Edelleen, tekopyhää lässytystä väittää, että kiinnostaa joku kehitysmaalainen jossain tuolla. Se on helppo jeesustella ja välittää asioista, joiden eteen ei mitään voi tehdä, mutta eipä näy samoja lärvejä pistämässä rahaa lasten syöpäsäätiölle Suomessa vaikka se olisi aivan yksinkertaista ja helppoa.

Koska on pelkkää tekopyhää jeesustelua väittää välittävänsä jotain 8000km päässä olevasta alkuasukkaasta. Näitä ihmisiä riittää, etuilevat kauppajonossa, mutta voi vittu kun tulee kyse Afrikan lapsista, niin jo ollaan niin vitun huomaavaisia, homma unohdetaan kuitenkin taas, kun pitäisi avata ovi naapurin mummolle.

Vitun valehtelevat ihmiset pitäis tuuppaa yhtälailla sinne Mehikoon. Oikeasti, on 100% valetta jos väittää, että paskanvertaa liikuttaa vaikka koko afrikka kuolisi johonkin virukseen. Siinäkin vain omaa persettä ajatellaan ja pelätään, että sama tauti iskee tänne. Ketään ei oikeasti kiinnosta yksilöt jossain hevonvitussa, jos toisin väittää, on juurikin tekopyhä kakara.
Voin myöntää että itseäni ainakin oma ja läheisten turvallisuus esim. tässä sikainfluenssassa kiinnostaa eniten. Mutta kyllä mua kiinnostaa myös se, että miten se maailmalla leviää. Jos saadaan siellä pysäytettyä ---> eipähän leviä sitte muuallekaan. Tätä kautta se muidenkin kohtalo kiinnostaa.
Yhtälaisesti vituttaa Kiina ym maat jossa lintuinfluenssa pesii, vitut välitetään mistään ja kaikki salataan viimeseen asti. Sitte kun homma lähte käsistä, nysvätään vähän jotain, vaikka asia olisi voitu hoitaa kunnolla heti alussa.

Voin myöntää että itseäni ainakin oma ja läheisten turvallisuus esim. tässä sikainfluenssassa kiinnostaa eniten. Mutta kyllä mua kiinnostaa myös se, että miten se maailmalla leviää. Jos saadaan siellä pysäytettyä ---> eipähän leviä sitte muuallekaan. Tätä kautta se muidenkin kohtalo kiinnostaa.
Yhtälaisesti vituttaa Kiina ym maat jossa lintuinfluenssa pesii, vitut välitetään mistään ja kaikki salataan viimeseen asti. Sitte kun homma lähte käsistä, nysvätään vähän jotain, vaikka asia olisi voitu hoitaa kunnolla heti alussa.
Oman perseen ajattelu on ihan normaalia ja jos nyt tulisi infoa, että maapallolla 95% on immuuneja taudille ja se iskee vain kehitysmaissa oleviin ihmisiin, niin eipä taitaisi saada edes mediatilaa.

itsehän en siihen pysty mut ne on aika rautasia kavereita jotka jossain sodan jaloissa auttaa täysin tuntemattomia ihmisiä ja altistaa itsentä vaaroille.

Ei Mike taida edes tuntea tuota sanaa. En ymmärrä mikä voi tehdä ihmisestä niin "kylmän".
Mike ei edes suvaitse sitä, että joku välittää muistakin kuin omasta navastaan.

No mut jokaisella on mielipiteensä ja turha tehä täsät jeesustelu ketjua. Toivotaan nyt kuitenki ettei rantaudu Suomeen . Turvataan se oma perse.

Ei Mike taida edes tuntea tuota sanaa. En ymmärrä mikä voi tehdä ihmisestä niin "kylmän".
Mike ei edes suvaitse sitä, että joku välittää muistakin kuin omasta navastaan.
No kerroppa oma panoksesi? Mitä olet tehnyt vähäosaisten eteen? Rahaa? Auttanut henk. koht.? Jotain konkreettista kuin vain sitä iänikuista jeesustelua "minä välitän". Ketä kiinnostaa miten paljon sinä välität, jos et tee asian eteen YHTÄÄN mitään? On se niin vitun jaloa joo kun välittää, samaan aikaan ruikutetaan kun opintotukea leikataan, voi että.

Meitsi on tiputtanut joka ikinen vuosi rahaa patoihin, joissa veteraaneille kerätään rahaa, mutta en minä voi väittää, että välittäisin mitenkään erikoisesti kun asiat eivät vain ole aina niin läheisiä itselle. Kummasti se sitten muuttuu kun omalle kohdalle tai lähipiiriin sattuu. Aika normaalia, osa vain on olevinaan enemmän, vaikka ei penninlatia koskaan mihinkään laittaisi tai tikkua ristiin panisi. Näennäinen "välittäminen" on täysin tyhjä nolla sen rinnalla, joka edes yhden sentin antaa hyvään tarkoitukseen.

Vaikken itse koe olevani vastuussa joidenkin kehistysmaiden surkeasta tilanteesta niin en kyllä käsitä miksi joku ajattelee, että parempi vaan jos kuolevat kaikki sinne paskansa keskelle. Toivon ihan perjaatteesta, että asiat paranisivat noiden ihmisten kannalta eikä päin vastoin vaikka en koekkaan, että itselläni olisi velvollisuus aktiivisesti asian eteen mitään tehdä.

Joo joo, sama homma se oli Jokelan surmissa. Hirveä juttuhan se oli, mutta en nähnyt samoja naamoja kauhistelemassa kun jenkit pommitti Irakia tappaen satoja kertaa enemmän.

Jokela herätti tunteita kun se oli suhteellisen lähellä, samoin nämä influenssat herättää vain siksi kun ne ovat suhteellisen lähellä (mukamas). Ketään ei kiinnosta Meksikon uhrit yksilöinä, kunhan omaa persettä vain mietitään ja sen toki voi naamioida "välittämiseksi".

Tehdään tuosta ebola-viruksesta oma ketju ja katotaan kiinnostaako ketään. Paljonko pistetään vetoa, että se ei kuuna päivänä saa näin isoa keskustelua aikaan kun se nyt vain ei kosketa meitä, vaikka se tappaakin ihmisiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom