Taas kokemuksen tynkää täältä Lahdesta. Alle kolmivuotias keuhkosairas muksu sai siis rokotteensa viime viikon maanantaina ensimmäisten joukossa eikä se ollut siitä sen kummemmin moksiskaan, pikkaisen valitti pipiä jalkaa pari päivää. Tällä viikolla oli sitten 25 vuotiaan avovaimon vuoro, hänellä on säännöllinen lääkitys joka heittää hänet seuraavaan riskiryhmätasoon. Eilen annettiin ja ei sen kummempia tuntemuksia. Tänään tosin tuo on huuhaillut tuossa kuin aave, mutta sekin on aika normaali piirre hänessä. Rokotuskohta tosin on tosi pipi. Mutta se mikä tässä nyt vähän harmittaa on se ettei minulle voitu antaa samalla sitä rokotetta kun en kuulu mihinkään riskiryhmäkategoriaan. Olen 39-vuotias, en sairasta sen kummempaa, mitä nyt joskus päässä heittelee, enkä duunaile sairaiden parissa. Eli molemmat perheenjäsenet ovat riskialttiita, ja saivat piikkinsä ja minä kun en ole niin saan aivan rauhassa sitten sairastua, tulla perheeni pariin sairaana ja niin edespäin. Ja kun ajattelee ettei tuo rokotussuoja ole kuitenkaan sataprosenttinen, varsinkaan kun muksulla on jatkuva kortisonilääkitys joka vielä tiputtaa suojakerrointa, niin eikö olisiollut maalaisjärjellä ajateltuna järkevää piikittää myös minut. Yritin asiasta kysyä , mutta ei ei ei, vastattiin.Rokotusjärjestys se olla pitää ja siitä pidetään kiinni. Ja sitten saa lehdestä lukea, että Lahden kaupunginorkesteri lähtee Puolaan keikalle niin koko konkkaronkka vaan piikille ohi kaikkien jonojen.
Eli näin täällä lahdessa.
Niin joo ja offtopiccina, muksu taisi saada sit rokotekeikalla rotaviruksen matkaansa jostain, että näin.