Sikainfluenssavirus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja guarts
  • Aloitettu Aloitettu
Ei taida olla kovin yleinen sivuvaikutus tämä kooma rokotteiden maailmassa?

Ei se mennyt edes koomaan, vaan tajuttomaksi kaksi päivää rokottamisen jälkeen.

Ruotsin sana koma tarkoittaa koomaa sekä tajuttomuutta. Lehtijutun tekstin perusteella kyse oli tajuttomaksi menemisestä eikä koomasta (lehdessä luki, että lapsi heräsi ambulanssissa).

Mä luulin, että minä olen huono ruotsissa, ehkä mä pääsenkin läpi suullisen tentin joulukuussa! :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
TODELLA pahasti sairas anoppi sai rokotteen joku aika sitten, olisko viikko sitten. Ei lainkaan sivuvaikutuksia.
11kk ja 3,5-vuotiaat muksut ovat parasta aikaa rokotuksessa. Saa nähdä mitä käy...

Kyllä suomalaiset on hienoa väkeä.
Vitunmoinen valitus ja mäkätys siitä jos joku saa rokotteen ja joku sitten ei.
Tästä ei ihmisten kateellisuus enää parane :thumbs:

Tunti meni jonotukseen, rokotukseen, lasten pukemiseen ja ulospääsemiseen.
Onko tarkka aika siis 60 min? Meinaan vaan jos kellotan omat rokotukset täällä pk-seudulla.

Kyllä suomalaiset on hienoa väkeä.
Vitunmoinen valitus ja mäkätys siitä jos joku saa rokotteen ja joku sitten ei.
Tästä ei ihmisten kateellisuus enää parane :thumbs:

Se on sitä suomalaista perustyytyväisyyttä:rolleyes: Koskaan ei olla tyytyväisiä.

Itse tässä threadissa aikaisemmin kirjoittelin kipeänä että lieköhän se possu iskenyt mutta jo silloin epäilin että ehkä vaan tavan flunssa+mahatauti. Siihen tulokseen silloin lekurikin tuli. Mutta odotellaan että iskeekö nyt sitten tuo vai ei.

Rokotuksesta sen verran että jos ilmasin saan piikin niin otan olipa se mikä hyvänsä piikki jos vaan valtion piikkiin saa;)
Ja enempi pelotti äsken olla liikenteessä kuin joku rokotus/flunssan vaikutukset.

Taas kokemuksen tynkää täältä Lahdesta. Alle kolmivuotias keuhkosairas muksu sai siis rokotteensa viime viikon maanantaina ensimmäisten joukossa eikä se ollut siitä sen kummemmin moksiskaan, pikkaisen valitti pipiä jalkaa pari päivää. Tällä viikolla oli sitten 25 vuotiaan avovaimon vuoro, hänellä on säännöllinen lääkitys joka heittää hänet seuraavaan riskiryhmätasoon. Eilen annettiin ja ei sen kummempia tuntemuksia. Tänään tosin tuo on huuhaillut tuossa kuin aave, mutta sekin on aika normaali piirre hänessä. Rokotuskohta tosin on tosi pipi. Mutta se mikä tässä nyt vähän harmittaa on se ettei minulle voitu antaa samalla sitä rokotetta kun en kuulu mihinkään riskiryhmäkategoriaan. Olen 39-vuotias, en sairasta sen kummempaa, mitä nyt joskus päässä heittelee, enkä duunaile sairaiden parissa. Eli molemmat perheenjäsenet ovat riskialttiita, ja saivat piikkinsä ja minä kun en ole niin saan aivan rauhassa sitten sairastua, tulla perheeni pariin sairaana ja niin edespäin. Ja kun ajattelee ettei tuo rokotussuoja ole kuitenkaan sataprosenttinen, varsinkaan kun muksulla on jatkuva kortisonilääkitys joka vielä tiputtaa suojakerrointa, niin eikö olisiollut maalaisjärjellä ajateltuna järkevää piikittää myös minut. Yritin asiasta kysyä , mutta ei ei ei, vastattiin.Rokotusjärjestys se olla pitää ja siitä pidetään kiinni. Ja sitten saa lehdestä lukea, että Lahden kaupunginorkesteri lähtee Puolaan keikalle niin koko konkkaronkka vaan piikille ohi kaikkien jonojen.
Eli näin täällä lahdessa.

Niin joo ja offtopiccina, muksu taisi saada sit rokotekeikalla rotaviruksen matkaansa jostain, että näin.

Ja kun ajattelee ettei tuo rokotussuoja ole kuitenkaan sataprosenttinen, varsinkaan kun muksulla on jatkuva kortisonilääkitys joka vielä tiputtaa suojakerrointa, niin eikö olisiollut maalaisjärjellä ajateltuna järkevää piikittää myös minut. Yritin asiasta kysyä , mutta ei ei ei, vastattiin.Rokotusjärjestys se olla pitää ja siitä pidetään kiinni. Ja sitten saa lehdestä lukea, että Lahden kaupunginorkesteri lähtee Puolaan keikalle niin koko konkkaronkka vaan piikille ohi kaikkien jonojen.
Eli näin täällä lahdessa.
Joo eikö ole hauskaa, vasta on arkkiatraan happamat röhtäsyt lasketuneet hänen suustaa paasauksestaan lääkäreiden ja hoitajien rokotusmoraalista ja velvollisuudesta riskiryhmiä kohtaan.
Samat säännöt ei sitten toimikkaan jos sattuu vain asumaan tälläisten kanssa ... toista ovat nuo n. 15 minuutin altistumiskäynnit lääkärissä. :rolleyes: ne ilmeisesti ovat ainoita keinoja tartuttaa viirus riskiryhmäläisiin.

Jos jotain toitottelevat, niin pitäisi tuo logiikan ja toiminnan olla yhtenäistä ... eikä toimia joillekkin ryhmille lähinnä uhkailuna.

Galluppia: huutakaa HEP jos teiltä, perheenjäseneltä, tutulta tms. on todettu ihan testein sikanuha. Miten muuten tuo testi otetaan?

Galluppia: huutakaa HEP jos teiltä, perheenjäseneltä, tutulta tms. on todettu ihan testein sikanuha. Miten muuten tuo testi otetaan?

HEP!!

Vaimon kaverin pikkuveljellä on todetusti ollut sikanuha. Ja parilla sen tupakaverillakin. Intissä tunnetusti taudit tarttuu hyvin. Sitä en kyllä osaa sanoa, että miten testi otetaan. Olen kuullut huhuja, että yksi testi maksaa jotain 100e. WTF!

HEP!!

. Sitä en kyllä osaa sanoa, että miten testi otetaan. Olen kuullut huhuja, että yksi testi maksaa jotain 100e. WTF!

Diacorissa sanottiin että testi maksaa n.500€, jonka vuoksi ei ihan heppoisin perustein testailla.

Miten tuo edes määräytyy kuka ton rokotteen saa? ei sinällään että ite haluiasin koko helvetin rokotetta. Mutta onse IMO vähän epäreilua että toinen saa rokotteen ja naapuri kuolee ko tautiin. Ite ekaa kertaa ever kuumeessa tuossa viikonloppuna. Kesti kuume pari tuntia ja nenä vähän tukossa vieläkin. En tiedä oliko sika... tuskin.

HEP! Työkaverin kolmella muksulla on possunuha (yhdeltä testattiin se ja sanottiin että sama on muillakin muksuilla - ja kohta vanhemmillakin).

Vanhemmat eivät kuitenkaan ole vielä sairastuneet vaikka ensimmäisen muksun sairastumisesta on jo yli viikko aikaa. Heillä on kovat D-vitamiinikuurit olleet päällä jo useamman kuukauden (vaimo 80ug ja äijä reilu 100ug) ja kova luotto ettei tauti iskekään (samoilla fiiliksillä itekin liikkeellä)...

Mä taasen kuulin että maksaisi 70€/testi, mutta tiedä sitten näistä.

Miten muuten tuo testi otetaan?

NÄYTTEENOTTO (2 tikkunäytettä nenänielusta tai nielusta):

Nenänielu:
Tehdaspuhdas dacron- tai nylontikku työnnetään noin 3-4 cm molempiin sieraimiin ja kier-
toliikkeellä hangataan nenän limakalvoja siten, että tikkuun tarttuu limakalvolta irronneita
soluja, jonka jälkeen tikku katkaistaan kuljetuselatusainetta (esim. UTM-RT, CobanR-
viruselatusaine tai steriili keittosuola) sisältävään putkeenja/tai

Nielu:
Tikulla pyyhitään napakasti nielukaaria ja nielun takaseinämän limakalvoa niin, että tik-
kuun tarttuu limakalvolta irronneita soluja, jonka jälkeen tikku katkaistaan kuljetusela-
tusainetta (esim. UTM-RT, CobanR -viruselatusaine tai steriili keittosuola) sisältävään put-
keen.

Huomenna olis pojalla rokotusvuoro normi-influenssaa vastaan jota en sitäkää ymmärrä ja kuten arvasin niin huomenna tahtoo ne lykätä sikainfluenssapiikinkin.

Tiedä sit ottaisko kumpaakaan vai molemmat. Piikistä tulee kipeäksi kuitenkin.

ei otettu kumpaakaa.

Miten tuo edes määräytyy kuka ton rokotteen saa?

Eiköhän tuo ihan riskiryhmien mukaan mene. Perusterveet nuoret ja lapset, riskiryhmä 5, taitavat saada rokotteensa ainakin Helsingissä marras-/joulukuun vaihteessa.

En tiedä. Jotenkin turhalta tuntuisi ottaa, kun olen tosiaan perusterve, mutta toisaalta terveyteni on tässä syksyn aikana jonkin verran skrakaillut, että vastustuskykyni ei varmaankaan ole ihan huipussaan. Yskä 3 kuukautta, välillä pois, mutta taas viime viikonloppuna paheni. hmpf.
Noo pitää katsoa, jos sika-i korjaa ennen rokotusvuoroani, niin sitten korjaa. En vaan juuri nyt jaksaisi yhtään ylimäärästä päänvaivaa, esimerkiksi flunssa, olkoon sika- tai jokin muu.

Miten tuo edes määräytyy kuka ton rokotteen saa? ei sinällään että ite haluiasin koko helvetin rokotetta. Mutta onse IMO vähän epäreilua että toinen saa rokotteen ja naapuri kuolee ko tautiin. Ite ekaa kertaa ever kuumeessa tuossa viikonloppuna. Kesti kuume pari tuntia ja nenä vähän tukossa vieläkin. En tiedä oliko sika... tuskin.

Terveydenhuollon henkilöstö on saanut ensimmäisenä, koska on yhteiskunnan etu, että hoitohenkilökunta on työssä. Seuraavaksi tärkeimpänä listalla eli rokotuksissa seuraavana on riskiryhmät eli henkilöt, joiden sairastuminen on suuri kuormitus sairaanhoidolle, koska he todennäköisemmin joutuvat sairaala- ja tehohoitoon. Riskiryhmiä seuraa pienet lapset, jotka ovat perusterveitä niin ikään siksi, että heidän sairastumisesta seuraa myös yleisesti kuormitusta terveysasemille sekä sairaaloihin.

Sitten rokotetaan vasta isompia, perusterveitä ihmisiä, jotka todennäköisesti sairastavat kyseisen taudin ilman tarvetta sairaanhoitoon eli eivät kuormita systeemiä.

Viimeisenä rokotetaan vanhempi väestö, joilla löytyy jotain immuniteettiä kyseistä virusta vastaan.

Tuossapa sama uutinen minkä jo tännekin laitoin Aftonbladetilta:

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2009110910568182_ul.shtml

Voidaanko puhua koomasta kun tajuttomuus kestää ehkä pari minuuttia?

Meitsille tuli heti mieleen allerginenreaktio, mutta tuleeko sen oireet näin jälkijunassa?

Tai sitten ei mitään yhteyttä rokotteeseen... Tosin lääkärit väitti, että samanlaisia tapauksia useita.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom