Sikainfluenssavirus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja guarts
  • Aloitettu Aloitettu
Itsellä oli A-virus 2 vuotta sitten, torstai yöllä nousi kuume ja en edes tajunnut sitä kunnolla ja perjantaina en päässy enää sängystä ylös. Lauantaina lähdin ainoastaan ulos ostamaan safkaa ja kun olin saanut sen kotona syötyä niin menin takasin nukkumaan saman tien. Tollanen fiilis oli about 5 päivää ja sen jälkeen ihan armoton yskiminen ja kurkkukipu 2 viikkoa. Rehellisesti sillon oli sellanen fiilis et pois kuoleminen olis se helpompi vaihtoehto, en ole koskaan ollut niin sairaana vaikka kaikennäkösistä flunssista olenkin kärsinyt.
Tämän kokemuksen innoittama en hirveästi usko että tää sikaflunssa iskee muhun ainakaan hirveen kovaa.
Kyllä nää influenssat huomaa sitten ku ne tulee, ei niistä muuten puhuttais jos niiden vaikutukset olis verrattavissa nuhaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
On tää kylläkin naurettavaa hysteriaa, iltalehtikin uutisoi nyt: "700 kuollut viikossa sikainfluenssaan". Varmasti näin, mutta silti eikö kaikki tai ainakin suurin osa kaatuneista kuulu johonkin riskiryhmään?

Rokotetta en ota, ihan vaan siksi kun en jaksa pikku kuumetilojen takia hakeutua mihkään lekurille. Eikä ne piikitkään mukavia ole :) Aivokuume oli itellä parisen kuukautta sitten, eikä sekään niin erityisen paha mielestäni ollut.

do diin, talouspäällikkö on virallisesti possulenssussa, ite olin kanssa lievässä lenssussa vkl. saas nähdä ollaanko kohta itekin röhkimässä jossain vai ei

Uteliaisuuttani päätin taas tarkastaa yhden rokotusfobiaa aiheuttavan tarinan: "Alkuvuodesta 2009 Eurooppaan lähetettiin sikainfluenssarokote, joka sisälsikin elävää ja tartuntakykyistä virusta!"

Tässä muodossa ainakin itse olen kyseisen jutun kuullut. Sitten vähän faktaa tilalle:

Ensinnäkään kyse ei ollut sikainfluenssasta. Eikä sen koommin rokotteestakaan. Kyse oli siitä, että jenkkiläinen lääkefirma Baxter toimitti Itävaltalaiselle Avir Green Hills Biotechnology-yritykselle erän H3N2-tyyppistä kausi-influenssavirusta. Tätä oli tarkoitus käyttää rokotteen valmistamiseen. AGHB lähetti näytettä edelleen laboratorioihin Saksassa, Tsekeissä ja Sloveniassa, joissa tutkimusta oli tarkoitus jatkaa.

Tsekkiläisessä laboratoriossa valmistettiin Baxterin näytteestä pieni määrä testirokotetta ja kun sitä annettiin koe-eläimille, ne kuolivat. Tästä hämmentyneenä tutkijat rupesivat selvittelemään raaka-aineidensa alkuperää ja kävi ilmi että Baxterin näytteessä oli mukana myös lintuinfluenssana tunnettuja H5N1-viruspartikkeleita. Virusnäytteet olivat sekoittuneet inhimillisen erheen seurauksena. Uhreja tuli sen verran että pari ylimääräistä frettiä menetti henkensä. Varsinaisen rokotteen valmistelu oli käytännössä vasta suunnittelupöydällä. Minkäänlaista rokotteen välityksellä leviävää pandemiaa ei olisi mitenkään voinut päästä tapahtumaan.

Toki tämä oli nolo juttu Baxterille eikä tällaista saisi päästä tapahtumaan. Onneksi heidän pörssikurssinsa laski muutaman pinnan alaspäin tapahtuneen seurauksena (ja varmasti firman sisällä on pantu päitä pölkylle) :) Tapausta on kuitenkin käytetty todella överisti liioiteltuna pelkästään rokotteenvastaisena propagandana.

I think we can call this one...
mythbusters_busted..png

Lähteet 1, 2 ja 3.

Uteliaisuuttani päätin taas tarkastaa yhden rokotusfobiaa aiheuttavan tarinan: "Alkuvuodesta 2009 Eurooppaan lähetettiin sikainfluenssarokote, joka sisälsikin elävää ja tartuntakykyistä virusta!"

Tässä muodossa ainakin itse olen kyseisen jutun kuullut. Sitten vähän faktaa tilalle:

Ensinnäkään kyse ei ollut sikainfluenssasta. Eikä sen koommin rokotteestakaan. Kyse oli siitä, että jenkkiläinen lääkefirma Baxter toimitti Itävaltalaiselle Avir Green Hills Biotechnology-yritykselle erän H3N2-tyyppistä kausi-influenssavirusta. Tätä oli tarkoitus käyttää rokotteen valmistamiseen. AGHB lähetti näytettä edelleen laboratorioihin Saksassa, Tsekeissä ja Sloveniassa, joissa tutkimusta oli tarkoitus jatkaa.

Tsekkiläisessä laboratoriossa valmistettiin Baxterin näytteestä pienen määrän testirokotetta ja kun sitä annettiin koe-eläimille, ne kuolivat. Tästä hämmentyneenä tutkijat rupesivat selvittelemään raaka-aineidensa alkuperää ja kävi ilmi että Baxterin näytteessä oli mukana myös eläviä lintuinfluenssana tunnettuja H5N1-viruspartikkeleita. Virusnäytteet olivat sekoittuneet inhimillisen erheen seurauksena. Uhreja tuli sen verran että pari ylimääräistä frettiä menetti henkensä. Varsinaisen rokotteen valmistelu oli käytännössä vasta suunnittelupöydällä. Minkäänlaista rokotteen välityksellä leviävää pandemiaa ei olisi mitenkään voinut päästä tapahtumaan.

Toki tämä oli nolo juttu Baxterille ja heidän pörssikurssinsa laskikin oikeutetusti muutaman pinnan alakanttiin tapahtuneen seurauksena :) Tapausta on kuitenkin käytetty todella överisti liioiteltuna pelkästään rokotteenvastaisena propagandana.

mythbusters_busted..png

Lähteet 1, 2 ja 3.

Lisäsin tuonne tuon sanan "eläviä", jotta puupäät kuten minä, ymmärretään mistä on kyse. Jos oikein ymmärsin, tarkoitus oli ollut lähettää kuollutta/kuoletettua virusta, jota sitten on rokotteissakin ja joka ei aiheuta itse tautia, vaan ainoastaan luo immuniteetin itse virusta vastaan.

Baxterilla kävi siis niin, että lähettivät sitä elävää virusta. Voin kuvitella reaktion Baxterilla kun heille soitettiin asiasta:
Labra: "Jätkät lähetti s*****na elävää lintuinfluenssavirusta!"
Baxter: "Oho."

Kuume nyt 39.7, olo houreinen. Pitäisikö jo soitella jonnekin vai mitä tehdä? Ajatus kotihoidosta jäineen alkaa jo tuntua vaihtoehdolta. Ensimmäistä kertaa elämässä tällainen kuume :(

Oisko vaikka burana ja panadol?

Toki täytyy sanoa, ettei kukaan pysty netin kautta tietämään, onko sinulla influenssa vai ei. Keuhkokuume tms voi aiheuttaa hyvin samanlaisia oireita. Emme siis ota mitään vastuuta terveydestäsi, päätökset lääkäriin hakeutumisesta teet itse.

Tuossahan olennaiset Paletaani tähän sanoikin. Ei possunuha kovinkaan montaa suoranaisesti tapa, räkätauti siinä missä muutkin. Mutta joillakin nuorilla terveille se laukaisee liiankin rajun immuunivasteen ja nuori terve ihminen käytännössä tappaa itsensä hyökkäämällä liian rajusti sinänsä harmitonta tautia vastaan. Kun vanhempaa ihmistä tavallaan suojaa heidän heikompi immuunivasteensa..
Voisiko tosta edellä mainitusta ja myös pikkuvauvojen vähäisestä kuolleisuudesta vetää johtopäätöksen;

Koska pienten ihmisten immuniteetti ei ole vielä kehittynyt kunnolla niin tämän taudin suhteen se onkin oikeastaan hyvä asia? Toivottavasti näin.

Mitä tästä pitäisi epäillä oikein ? Baxter halusi tappaa koe frettejä ja täten lähetti tahalleen elävää viirusta ?
Luulisi olevan pikkasen paremmat turvatoimet ku jossain pirkan tonnikala liukuhihnalla. Siinä vaiheessa ku virusta on jo jollekkin freteille tunkemassa niin ollaan jo kustu housuun, mistä sitä tietää vaikka joku osama olisi noita käynyt keikkaamassa. Omat rokotteetkin käy varmaan paremmin kaupaksi ku vähän virusta taas päästetään menemään, mut kyllähän inhimillisiä erehdyksiä sattuu :rolleyes:

2009 avian flu contamination

In early 2009 supplies of contaminated vaccine material with Avian flu virus (Influenza A virus subtype H5N1) provided by Baxter International were sent to a series of European laboratories[17][18]. The deadly H5N1 strain was mixed with the less harmful H3N2 subtype of the seasonal flu virus, and was detected after it killed test animals in a lab in the Czech Republic. Though the serious consequences were avoided by the lab in the Czech Republic,[19] Baxter claimed the failed controls over the distribution of the virus were 'stringent' and there was 'little chance' of the lethal virus harming humans.[20]

Alkuvuodesta sairastin A-influenssan ja kuumetta yhtä soittoa 10 päivää ja viimeistä kesää elävän tupakoijan yskä. Tietenkin vielä lomalla sairaaksi. Onneksi on jonkinlainen mahdollisuus nyt vältellä julkisia paikkoja. Silläkään tai ahkeralla käsien pesulla tuskin tältäkään paskataudilta välttyy. Ei vaan kauheasti nappaisi tänäkin talvena tuollaista paskatautia. Kuukausi aikaa lomaan, joten odotellaan miten käy...

Tsekkiläisessä laboratoriossa valmistettiin Baxterin näytteestä pieni määrä testirokotetta ja kun sitä annettiin koe-eläimille, ne kuolivat. Tästä hämmentyneenä tutkijat rupesivat selvittelemään raaka-aineidensa alkuperää ja kävi ilmi että Baxterin näytteessä oli mukana myös lintuinfluenssana tunnettuja H5N1-viruspartikkeleita. Virusnäytteet olivat sekoittuneet inhimillisen erheen seurauksena. Uhreja tuli sen verran että pari ylimääräistä frettiä menetti henkensä. Varsinaisen rokotteen valmistelu oli käytännössä vasta suunnittelupöydällä. Minkäänlaista rokotteen välityksellä leviävää pandemiaa ei olisi mitenkään voinut päästä tapahtumaan.

Toki tämä oli nolo juttu Baxterille eikä tällaista saisi päästä tapahtumaan. Onneksi heidän pörssikurssinsa laski muutaman pinnan alaspäin tapahtuneen seurauksena (ja varmasti firman sisällä on pantu päitä pölkylle) :) Tapausta on kuitenkin käytetty todella överisti liioiteltuna pelkästään rokotteenvastaisena propagandana.

mythbusters_busted..png

Lähteet 1, 2 ja 3.

Mikä on ammattisi tai siis mitä teet työksesi? Uteliaisuuttani kyselen.

Nyt riippaa jo sen verran likeltä, että.. serkun puolivuotias tyttö on nyt virallisesti sairastunut sikainfluenssaan. Muuten ei ilmeisesti kauhea paniikki päällä, mutta jälkitaudithan sielläkin pelottaa.. :(

Voi ei..niin pieni. :( Oon ite raskaana ja voin vaan kuvitella miltä sielä tuntuu. Toivottavasti vauveli toipuu nopeesti eikä mitään jälkitauteja tule.

Kuume nyt 39.7, olo houreinen. Pitäisikö jo soitella jonnekin vai mitä tehdä? Ajatus kotihoidosta jäineen alkaa jo tuntua vaihtoehdolta. Ensimmäistä kertaa elämässä tällainen kuume :(
Itellä nousi kans kuume tonne 40 nurkille yöllä vaikka otin kaikki kuumetta alentavat lääkkeet. Ite oon kyllä nyt ihan satavarma et kyllä tämä possulenssu on :D

Itellä nousi kans kuume tonne 40 nurkille yöllä vaikka otin kaikki kuumetta alentavat lääkkeet. Ite oon kyllä nyt ihan satavarma et kyllä tämä possulenssu on :D

Oliko mitään muita oireita ennen kuumeen nousua?

Jos täälä on porukkaa joka on sairastanut tämän possulenssun niin voisko joku vähä avittaa mua. Eli sairastin viikon helvetillistä mahakipua ja kävin yksityisellä lääkärillä + verikokeissa, mutta mitään ei löytynyt. Seuraava vaihtoehto olis ollut masun tähystys kahdesta suunnasta. Eilen treeneissä alkoi pyörryttää ja silmiä aristaa joten jätin olkapääreenin kesken ja painelin kotiin sänkyyn lepäämään rohtojen kanssa. Aamuyöllä heräsin helvetilliseen hikeen ja särkyyn päässä ja etenkin silmissä. Kuumetta on nyt tämä päivä ollut sen 39c:n molemmilla puolilla.:(
tollaset oli

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom