Sikainfluenssavirus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja guarts
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Työterveyslääkäri antoi ohjeeksi, että jos epäilee possuflunssaa, niin pitäisi pysyä viikon kotona ja lääkäriin ei pidä mennä ollenkaan, vaan soitto riittää. Hengitysmaski päällä saisi mennä kauppaan tai apteekkiin jos pakollista :rock:

Eipä kuitenkaan turhaan viitsi töistä pois olla.

Heittäiskö maskin kun pitää kohta töihin lähteä? :hyvä: Kuumetta ei ole, mutta eilisestä lähtien nokka vuotanu ja väsyttää.

Onko täällä moni sairastanu tätä sikaa?

Mulla oli tosi korkea kuume, lähempänä 40 astetta, ulkomaanmatkan jälkeen. Kurkku oli kipeä ja limanen mutta nenä ei vuotanu.

Muutaman päivän jälkeen olin suht kunnossa ja en tietääkseni edes tartuttanut ketään.

En sit tiedä oliko toi tota sikaa vai jotain muuta..

Oireet kuulostaa ihan samalta mitä itellä oli viikon verran. Ensiksi se alkoi hiukan kurkun karheutumisella, en voi oikeen sanoa että oli kurkkukipua mutta kurkku oli selvästi karhea. Lisäksi kaikki mainitsemat "mm vanne rinnan ympärillä jne" aivan samanlaiset sekä pää tuntui kun se olisi täytetty heliumilla, niinkuin erittäin kuumeisena, mutta itsellänikään ei kuumetta ollut ollenkaan. Lämpö vaihteli 1 asteella 35,4-36,7 puolen tunnin- tunnin välillä ja ihme hikoilua. Itsekin pelästyin hieman kun oli juuri tuota outoa painetta keuhkoissa, niin kyselinki mehiläisellä lekurilla oliko sikaa mutta ei kuulemma ollut kun ei korkeata kuumetta ollut. Veriarvotki näytti olevan kunnossa ja sitten lepäilin sohvalla sen viikon niin nyt ke kun tulin duuniin olo oli jo melko hyvä tänään tunnen oloni jo terveeksi.

Epäilen ettei noi lekurit halua testata sikainfluenssasta jollei kuulu riskiryhmään tai ole julkisuuden hlö tmv.. ja sillonkaan voiko ne tehdä asialle sen enempää en tiedä onko virukselle toimivaa rokotetta kehitetty?

Juu täysin samat oireet, eilen olo oli ihan hyvä -> tänään aamulla ihan normi olo ja nyt taas puskee väsyä päälle niin perkeleesti

Heh, influenssaa jos sairastaa, on aika turha edes kuvitella pystyvänsä kauppaan tai apteekkiin lähtevänsä.
Jep,
Hyvä pointti tässä. Ei tullut edes mieleenkään lähteä mihinkään lähes viikkoon. Kevättalvella sairastin Influenssan. Kunhan sängystä sohvalle vääntäytyy, siinä oli tarpeeksi tekemistä yhdelle päivälle.:D Ruuat tuli kotiin kuljetettuna ja vettä meni paljon...

Mulla tais olla, oireet ihan samanlaiset kuin kaverillani jolla tämä oli. Tosin tavallinen flunssahan tää on, tosin vaan ärhäkämpi. Terkkari sanoi mulle epäilyistäni että sikaflunssaa ei diagnoida enää. Mutta uutiset silti kertoo tartunnoista :wtf:

Tänään Radio Rockin aamussa asiallista matskua sikaflunssasta. Alussa jotain turhaa tissihöpinää ja juttu alkaa 7:55.

"Korporaatio aamulla 7.9.2009
Kuuntele erilainen näkemys sikainfluenssan vaarallisuudesta! Suorasanainen lääkäri vastaa muun muassa siihen, kannattaako sikainfluenssaan kyhättyä rokotetta ottaa? Tänään käsiteltiin myös tuoretta tutkimusta, joka paljastaa, mihin miehet katsovat naista ensimmäisenä?
Kesto: 23:38

http://www.radiorock.fi/podcast/player.asp?podID=1862

Netistä kun selaa faktoja niin kevyt kolakin on hirveä hermomyrkky :jahas:

Itse ainakin otan mielelläni rokotteen jos sellainen tulee tarjolle. Vaikka tautiin ei nyt ole vielä porukkaa suomessa kuollut niin ei tiedä mitä varsinainen influenssakausi tuo tullessaan. Ei paljoa naurata kun sairaalassa kaikki hengityskoneet ja muut tehohoito paikat täynnä tamifluut loppu ja henki hieverissä rahisee kotonaan, tuskin näin käy mutta mahdollistahan tuo on.

Edit: ja eiköhän nuo ihmiset ketkä näistä asioista päättävät ole "hieman" paremmin ajantasalla kuin jotkut randomi foorumille provoilijat...

Edit: ja eiköhän nuo ihmiset ketkä näistä asioista päättävät ole "hieman" paremmin ajantasalla kuin jotkut randomi foorumille provoilijat...

Toki, mut onhan sekin jo jotain kun nää ajantasalla olevat ei halua itse ottaa sitä rokotetta riskien takia, joko alkaa kilisemään kellot?

Jotain puolesta-todisteita otetaan vastaan, niitä ei tässä mytäkässä ole missään tullut vastaan.

e. Vaikka tautiin ei nyt ole vielä porukkaa suomessa kuollut niin ei tiedä mitä varsinainen influenssakausi tuo tullessaan...
Kiinnostaisi tietää kuinka moni ihminen maailmassa on kuollut nimenomaan tähän tautiin?

Onko täällä moni sairastanu tätä sikaa?

Mulla oli tosi korkea kuume, lähempänä 40 astetta, ulkomaanmatkan jälkeen. Kurkku oli kipeä ja limanen mutta nenä ei vuotanu.

Muutaman päivän jälkeen olin suht kunnossa ja en tietääkseni edes tartuttanut ketään.

En sit tiedä oliko toi tota sikaa vai jotain muuta..

Itellä oli tuossa heinäkuun ja elokuun vaihteessa jenkkien reissun jälkeen parina päivänä kuumetta, toisena 39 ja välillä myös pikkasen alilämpöä. Muutenkin todella vetämätön olo ja alkoi aamulla kurkun karheudella ja illalla olikin jo kuumetta.
Yleensä en kuumeile flunssassa ollenkaan, joten sikälikin oli erilainen tauti kun yleensä kun sairastun.

Kiinnostaisi tietää kuinka moni ihminen maailmassa on kuollut nimenomaan tähän tautiin?
Ei siihen alkujaan tarvitse kovin monen kuolla että tauti olisi vaarallinen. Espanjantautikin oli alkuun paljon miedompi mitä toisessa aallossaan
787px-Spanish_flu_death_chart.png

Vaikka tuohon sikainfluenssaan ei kuolekaan, niin kuitenkin vähän pelottaa tuo tauti, sillä sairastaminen (kova kuume) on melko vittumaista kun asuu yksin. Viittiikö siinä kaveriakaan pyytää kaupassa käymään, kun saattaa tauti tarttua? Lisäksi äärimmäinen vitutus jäädessä jälkeen kouluhommissa, eikä se treenitaukokaan kivalta tunnu.

Vaikka tuohon sikainfluenssaan ei kuolekaan, niin kuitenkin vähän pelottaa tuo tauti, sillä sairastaminen (kova kuume) on melko vittumaista kun asuu yksin. Viittiikö siinä kaveriakaan pyytää kaupassa käymään, kun saattaa tauti tarttua? Lisäksi äärimmäinen vitutus jäädessä jälkeen kouluhommissa, eikä se treenitaukokaan kivalta tunnu.

Eihän sitä kaveria tarvi halailemaan alkaa.. Pyytää jättämään kamat oven ulkopuolelle, josta sitten itse ottaa ne.. jos tuota tarkoitit...

Ja mitä rokotteeseen tulee, tuskinpa otan. Jos tuo tauti nyt tulee ja tappaa minut niin olkoon sitten niin, mutta koeeläimeksi en ala.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom