Sikainfluenssavirus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja guarts
  • Aloitettu Aloitettu
Heitä jokainen kolikko suuhun ja lutkuta, sekä toki nuolet huolellisesti kaikki ovenkahvat, etenkin isojen ostareiden.
Terveyskeskusten ja sairaaloiden nuoleminen kannattaa myös.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos ei kuume nouse korkeeksi ja äkkiä ---> suurella tod.näk. ihan normi. Sanovat, että pysy kotona ja vedä jotain Buranaa. Jos kuume nousee äkisti ja korkeelle ---> sitte voi olla eri toimenpiteet. En käyny lekurilla fyysisesti.

Niin ja meille koulussa pidettiin infoa tästä yli tunnin verran, jossa oli että pelkästään riskiryhmäläisten on otettava yhteyttä terkkariin. Eli diapeetikot,astmaatikot ja muut pitkäaikaissairaat. Muut pysyttelee vaan pihassa ja kestää sen kuin mies!!!

Kysymys niille, jotka tautia ovat sairastaneet: varmistetaanko mitenkään, että on possunuha kyseessä? jos soittamalla saa sairaslomaa, niin kävittekö sit lekurilla jossain vaiheessa? Kohta kun kausiflunssat ja muut ittensä kylmettämisestä johtuvat taudit sekottuu tähän niin mistä sitä tietää mitä sairastaa..
Mä kävin lekurilla tai oikeestaan terveydenhoitajalla. Soitin omaan terveyskeskukseen ja kerroin, että on alkanut influenssan oireet. Stadissa ovat muuttaneet Laakson terveysaseman "influenssa-asemaksi", joten sanoivat omassa terveyskeskuksessa, että pitäisi sinne soittaa. Sinne soitin ja taas kyseltiin kauheesti kysymyksiä oireista yms. Sit sanottiin vaan, että tulee käymään siellä ja ei tarvinnu edes mitään aikaa varata. Siellä oli lääkäreitä ja terveydenhoitajia, jotka pysty myös kirjottamaan pidempiä saikkuja. Mitään ei testattu, kyseltiin vaan ja viikon saikkua antoivat. Kotona piti lepäillä ja jotain buranaa olisi voinut syödä jos tarvii. Eli ihan normi flunssa.

Tuo on kyllä melko turha koko hysteria. Jatkuvasti joku pikkujulkkiskin iltapäivälehtien palstoilla " minulla on possuflunssa!", mistä sen tietää kun sitä ei tosiaan tutkita mitenkään.

Itsellä epäiltiin myös ja kävin lekurissa jossa hoitaja vain kysyi paperista pari kysymystä ja se oli siinä. Eli puhelimitse olisi aivan yhtä hyvin voinut tehdä tuon, ilman että ottaa riskiä saada jokin muu tartunta terveyskeskuksesta. Alkoi muuten oma olo menemään tuon käynnin jälkeen aika radikaalisti huonompaan suuntaan, piti istuskella sikojen keskellä siellä, varmasti jollakin se oikeasti myös oli. Ja nyt taitaa olla itsellä tai ainakin jokin harvinaisen vittumainen ja pitkäkestoinen pöpö.

Rouvalla tais olla sikalunssa. Ei se hirveästi eronnut tavallisesta flunssasta eikä kuumetta ollut kuin joku 38. Kurkku oli melkein viikon kipeä ja oli noita nivelkipuja. Ihme etten itse sitä saanut.

Ton takia saattaa olla nuorille vaarallinen, koska se ei tee ihmisistä sänkypotilaita ja riski jälkitauteihin on suurempi.

Flunssa on kova mutta täällä yskin ja köhin töissä ja tartuttelen muita.
Kuumetta ei o yhtään joten tuskin sikajuttu?

Tosin vaimolla oli työkaverilla vaan kurkku kipeä ja ehkä se häneltä tarttui. Aika kummallista jos se on joillain noin lievänä.

Mulla kurkku kipee ja ääni mennyt.. vähän kuumetta ja ei oikein ruoka maistu. Mun työterveyslääkäri on Mehiläisessä, niin kannattaako mun ny mennä sinne aamulla vai sinne Laaksoon, kun eihän sitä nyt tiedä mikä tää on? Kuitenki duunissa vaativat, että käytän Mehiläistä.

Nyt on kyllä vissii iha normaalia flunssaaki liikkeellä, itelläki oli kurkkukipee ja yskitti pariviikkoo, aluks meinas nostaa kuumetta mut ei nostanukkaa, sekin oli varmaan normi flunssaa..

Kyllä tää on ihan hevonhelvetistä koko paska. Tautia ei ole varmistettu lääkärissä koska en sinne saanut mennä, mutta kaikki oireet viittaavat siihen. Ti alkoi kova kurkkukipu ja pe tuli kuume. Aamulla oli reilu 37 ja illalla nousi yli 40. Nyt se on pysytelly yli 38 asteessa kokoaika. Sen lisäksi sattuu päähän kokoaika, on ripualia, oksentelua ja vatsakipua. Hohhoijaa. Mutta eikös tämä tauti iskekin pahiten n.20vuotiaisiin, joilla ei ole vastustuskykyä tälläisille vanhoista taudeista?

tänään alkoi mulla nokka vuotamaan ja kurkku on kipeä

on sellainen kuumeinen olo
kun mittasin niin näytti alilämpöä

aamulla mittaus ja duuniin soitto että tulenko vaiko enkö

Toivottavasti mulla on joku tavallinen flunssa.

Systerin kaveri oli joutunu karenssiin :eek:

Miten flunssa voi aiheuttaa karenssia? Oli pakko nussia pilkkua. Varmaan karanteenia tarkoitat?

Aivan :D Sori, menee jo termit sekasin.

Itellä alko perjantaina. Ensin oli pelkkää yskää, sitten lauantaina alko nenä vuotamaan oikein urakalla, sunnuntaina oli melkein pelkkää yskää taas ja lämpöä karvan alle 38 astetta. Nyt enään yskittää aika paljon. Mitenköhän kauan sitä pitäis olla kotona? Ja missä vaiheessa uskaltaa jotain liikuntaa harrastaa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom