Siivoaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Janne
  • Aloitettu Aloitettu
siivouksesta :evil:

sama juttu täällä, asun solu kämpässä, ja oman huoneen perus siivoukseen menee (vähintään) pari tuntii sillon ku se tulee tehtyy parin viikon välein :D periaateessa siivoan joka ilta :rolleyes: vaateet sikinsokin kaappiin ja muut kamat sängyn alle.. ainakin nopeeta siivousta :D jotenkin en vaan jaksa siivota omassa kämppässä ku himassa isukkipuoli siivouspäivä on 2 kertaa viikossa vaikka ei ees olis sotkusta.. arvatkaa kuka siivoaa sillon kun mä olen lomalla ja käymässä kotona??:curs:

paitsi nyt kun on koeviikko ja se päättyy torstaina niin on kyl satavarmaa et koko asunto on tiptop torstaihin menessä,varsinkin ku kämppiksellä on kans koeviikko.. näin meillä aina koeviikoilla:thumbs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by nelly_8000
paitsi nyt kun on koeviikko ja se päättyy torstaina niin on kyl satavarmaa et koko asunto on tiptop torstaihin menessä,varsinkin ku kämppiksellä on kans koeviikko.. näin meillä aina koeviikoilla:thumbs:

Onneksi olkoon, sama juttu jatkuu, hyvin suurella todennäköisyydellä yliopistossakin, jos jatkat opiskelua.

Tenttikaudet oli mullakin lähes ainoat ajat, jolloin kämppä oli siisti.

kerran viikossa tulee imuroitua 2kertaa kuukaudessa tulee sivottua perusteellisemmin.ei sotkusessa kämpässä ole mukava olla.siivoaminen on ihan mukavaa,paitsi mattojen puistelu on niis syvältä... :down:

Opiskeluaikoina tuli huomattua, että naisten iskeminen helpottuu kummasti, kun kämppä on siisti. Yksikin kaveri ei koskaan vienyt muijia kämpilleen - miksiköhän? :rolleyes:
Mutta, jos näyttää :david: :lta ja käy :kippis1: ja kenties haluaa :blow: tai :haart: , silloin on parempi pitää kämppä siistinä, sillä muuten :down: ja sitten :itku: .

siivoaminen ei kyllä oo ikinä ollu mun juttu, jo siitäkin syystä että kun kämppä on liian siisti niin mun mielestä se ei enää ole kodikas :D

Siivoaminen on sekä järkyttävän inhaa että myös jotenkin hirveän turhauttavaa: parin päivän päästä olet taas takaisin lähtöpisteessä!

Mutta sotkuisessa tai sekaisessa kämpässä en viihdy lainkaan, joten yritän minimoida vahinkoja olemalla mahdollisimman vähän kotona sekä pitämällä nk. yleissiisteyttä yllä koko ajan. Tällä tavalla välttyy ainakin niiltä elämänhalun lamauttavilta suursiivouksilta. Ylipäätään ainoa kotityö, josta oikeasti voin sanoa jopa pitäväni on vaatteiden silittäminen.

Hmm. Himassa tulee siivottua yleensä joka toinen perjantai.
Ei sitä paskasta kämppää pitkään jaksa katsoa.
Tiskaus ja imurointi on iha jees hommia.

Kun ei heitä kaikkee paskaa lattialle ja omistaa astianpesu- ja pyykinpesukoneen niin ei sitä siivottavaa paljon jää silloin tällöin imuroi.. Mut myönnän kun asuin vielä muorin suojissa niin oman pienen huoneen jos siivos vaikka viikon välein niin siihen meni helposti tunti pari, se kummasti piristää asua omassa kodissa ku se on puhdas.

Meidän taloudessa..

mies imuroi ja pesee lattiat ja tamppaa matot kerran viikossa. Minä tiskailen (onneksi saatiin tiskikone:haart: vähän aikaa sitten..), pyyhin pölyt, siivoon vessan. <- on muuten inhottavin homma.

Lisäksi "ylimääräistä" hommaa teettää 1,5 -vuotias täystuho, joka saa juuri siivotun kämpän muutettua kaaokseksi parissa minuutissa. :itku: Tämän takia kasaan ympäriinsä olevat lelut vasta iltaisin johonkin syrjemmälle (ellei ole vieraita tulossa), koska siitä ei ole muuten mitään hyötyä ja järki vaan menee, jos niitä koko ajan yrittää siivoilla..

Originally posted by metalman
Jos ei siivous nappaa, niin ottakaa 50mg efua. perskeles, sen nimi pitäis muuttaa siivouslääkkeeks, rupee oikein tekemään mieli siivota! Ihme homma..

Ehee!:lol2: Toi on niin totta!...tosin kyllä se pienemmilläkin kerta-annoksilla pistää siivoamaan:D

Olen ratkaissut siivoamisongelmani siten, että säilytän kämpässäni minimaalisen vähän tavaraa, tiskaan heti kun olen jonkin astian liannut ja koulupaperit sullon pohjattoman kaappini (ei sellaisen kaapin) syövereihin, pois näkyvistä.

Pari kertaa viikossa kun imuroi ja kerran kuussa sit siivoaa kunnolla niin kämppä pysyy suht koht siistinä. Ainoastaan mustat kirjahyllyt/huonekalut ovat painajaisia kun niissä näkyy aina pöly ja sit kun viellä on erehtynyt kirjahyllyyn keräämään pirusti tavaraa.
Imurointia käytän pienenä alkuverryttelynä ennen salia.

Vessan siivous tuntuu olevan kaikille sellainen "kauhun paikka" mutta ainakii itsellä se onnistuu hyvin kun levittää veskiin suihkupullolla jonkin mr.muscle puhdistusaineen ja sit vaan suihkulla huuhtoo sen pois.
Astiat tiskaa emäntä.

Mulla oli yhteen aikaan, kun vietin villejä sinkkuaikoja, tapana siivota aina lauantaisin ennen baariin lähtöä :D Vaikka flaksi käykin kyllä aina silloin paremmin, kun on kämppä sekasin ja risat ruskeet alkkarit... :confused:

Nykyään siivoan silloin kun huvittaa, mutta vähintään kerran viikossa kunnolla. Nyt lopputyötä tehdessä tekis mieli siivoilla koko ajan...

Siivous kannattaa muuttaa jollain tapaa mukavaksi. Sillähän voisi korvata yhden tai kahden aerobisen harjoittelun vaikkapa dieetillä; siivoa aamulla tyhjällä mahalla tunnin verran niin, että hiki virtaa. Tai sitten siitä voisi kehitellä tyttökaverin/vaimon kanssa kivan yhteisen leikin; tässä voisi käyttää erilaisia rooleja, "sopivaa" pukeutumista, mitä vain mielikuvitus keksii..:)

..jahas..nyt meni työpäivä pilalle, kun tekeekin niin kovasti mieli lähteä "siivoamaan":lol2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom