Siivoaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Janne
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
38
Ei oo järkee. Just sain oman siivoamisurakan finaaliin. Tuli siivottua 2 tuntia joka ei sinänsä olis paha, mutta kun ottaa huomioon että asun solukämpässä ja siivosin oman kämpän eli sellaset 20 neliöö..:D Siinä tulee jo pari minuuttia/neliö. Oli kyllä aivan järkyttävää se siivo mitä oli, herra tietää koska viimeksi olen siivonnut tän kämpän. Jotain ikuisuudenvanhoja sipsipusseja löyty sängyn alta jne..

Ois varmaan pitäny napata kuva ennen siivousta ja käydä jossain tulostamassa siitä joku metrin kokonen kuva seinälle ni pysyis mielessä miksi kannattaa elää nätisti, ja siivota kerran viikossa.

Onkos muilla ollu jotain vastaavia siivousongelmia? Mikä on siivoamisen ennätys? :D
Kämppiksen tuttu kuulemma tiskas kerran 6 tuntia putkeen.. siinä saa olla jo lautasia aika paljon:david:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Asuin muinoin 8 hengen sekasolussa, yhteinen keittiö oli aivan omaa luokkaansa... Kukaan ei koskaan tiskannut omia(kaan) astioita, ja vasta sitten kun jokikinen kippo oli likaisena altaassa, jollakin meni hermot ja se joutui tiskaamaan koko pinon. Siivooja ei enää käynyt meidän solussa kun se alkoi melkein itkeä aina. Kerran olin ainoana kotona, kun siivooja tuli ja raahasi minut alakerran vastaavan kokoiseen soluun ja esitteli, kuinka siellä paikat kiilsivät. Saimme sitten parin tytön kanssa innon päälle ja siivosimme keittiön. PUhdistimme jopa ilmastointikanavan. Sieltä putosi valehtelematta sellainen kissan kokoinen karva-pöly-rasvapallo melkein niskaan. Jääkaapissa oli 3 vuotta vanhoja perunoita, joiden varret luikertelivat pitkin kaappia, ja 5 vuotta vanhaa margariinia... :urjo:
Solussa asui joku afrikkalainen heimopäällikön poika, joka keitti kaiken ruokansa upporasvassa ja säilytti tähteitä kuivaruokakaapissaan. Kerran ihmettelimme keittiössä sitkeästi leijuvaa omituista hajua, kunnes sen lähteeksi paljastui kapakalaksi kuivunut kokonainen hauki tai vastaava sen kaapissa. Oli talvi, joten ripustimme kalan narun nokkaan parvekkeelle ikkunan taakse heilumaan, jotta kaveri huomaisi miten vanhoille ruuille käy.
Ah sitä soluasumisen ihanuutta! Nykyään ei enää ole niin isoja soluja, eikä varsinkaan seka-sellaisia, eli tyttöjä ja poikia samassa solussa. Oli meillä melkoisia bileitäkin siellä...

Siivosin oman huoneen himassa kerran, oisko semmonen 10 - 15 neliöö. Kolme tuntia siihen valehtelematta meni, ilman pintojen luutuamista.

Kerran olen joutunut solussa asumaan yhden kesän, kun olin toisella paikkakunnalla kesäduunissa.
Asuinkaverina oli juuri kotoaan muuttanut 22v poika, ei helekutti ol siinä kestämistä. Varsinkin kun olin jo tuossa vaiheessa asunut aika kauankin yksin.
Tämä poika oli asunut kämpässä pari viikkoa minun muuttaessa sinne, voi jumalauta sitä siivoo, varmaan kahen viikon roskat viemättä, homeisia ruokia, oksennettu kämppään yms. No ilmoitin siihen sävyyn hälle, että kämppä on oltava kunnossa kun parin päivän päästä tulen.
No solussa oli sentään jotain siivottu...

Mutta sitten nuo 3 kuukautta oli solussa selvittävä, ja ei mitään herkkua ollut.
Tein säännöt pojalle että tiskiä ei tartte näkyä keittössä, no hän kun ei kehdannut astioitaan tiskata, eikä uskaltanut keittiöön jättää, niin säilö likaiset astiansa omaan huoneeseensa :lol2:

Sitten jollain kumman tavalla hän sinnitteli 3 kuukautta pesemättä pyykkejään. Muutaman kerran varasin hälle pyykkituvan, mutta kun ei ollut ikinä pessyt varmaan ite pyykkejä, niin pyykkytupaan asti hän ei selvinnyt. No onneks oli apua tulossa, kun tuon pojan tyttöystävä monensadan kilsan takaa tuli pesemään hänen pyykit :david:

Voitte uskoa että oli helpotus saada taas oma asunto tuon kokemuksen jälkeen.

Oma siivoominen sujuu ilman tuskia, pari kertaa viikossa. Sekasessa ja pölysessä kämpässä ei voi vaan olla.

kyllähän se niin on, että sotkuinen kämppä käy aika pahasti hermoille. Nykyisin siivoan kerran viikossa, puhdasta on.

Minua siivoaminen ei ole ikinä inspiroinut kovinkaan hyvin.
No ratkaisu on ilmeinen, aina kun kämppä tuntuu likaiselta niin soitan siivoajalle joka hoitaa homman.

Originally posted by Cthulhu
No ratkaisu on ilmeinen, aina kun kämppä tuntuu likaiselta niin soitan siivoajalle joka hoitaa homman.

Asustelet ilmeisesti hotellissa vai kotiinko tilaat siivoojan kun et itse viitti siivota?:eek:

Minunkin soluasunto on aika järkyttävässä kunnossa lähes aina. Kerran 2 kuukaudessa tulee imuroitua se pieni ala lattiasta, joka on tavarasta vapaa (eli kapea polku tietokoneelta keittiöön). Kaikki muutaman vuoden ajalta kertyneet luentopaperit ja muistiinpanot lojuu lattialla (sillä paperimäärällä lämmittäisi omakotitaloa pari vuotta), kun aika ajoin tyhjennän luentokansion uutta materiaalia varten. Tiskiä ei onneksi juuri tule, kun kämpällä syön lähes pelkästään rahkamössöä, hedelmiä ja leipää. Kymmenen vuotta vanhempi kämppis sentään siivoaa keittiön aika ajoin :) Mua ei sotku oikeastaan haittaa, ainoastaan pöly joka tukkii keuhkot.

Siivoaminen, mitä se on?

Ei voi muuta sanoa, kuin
onneksi on topakka vaimo. :haart:

Meikän hommat siivuospuolella rajoittuu astioiden viemiseen tietokoneen edestä keittiöön, pojan kakkavaippojen vaihtamiseen ja roskapussin viemiseen. Jos ois enemmän hommia, ne jäis varmaan tekemättä.

Tämä kait johtuu siitä, että viihdyn "kotoisassa" kämpässä. Itseasiassa kämppä on sitä kodikkaampi, mitä enemmän tavaraa lojuu jokapuolella. :thumbs:

Mie siivoan vasta silloin, kun en itekään kestä sitä sotkua. Työpöytä on miltei jatkuvassa "hävityksen kaupunki" -tilassa. Olohuoneen pöytä samaten. Tiskaankin vasta sitten, kun ei uutta tiskiä enää pöydälle mahdu. Juuri nyt on keittiössä kyllä aika tilavaa ja siistiä. Kirjoituspöydän siistin yleensä silloin, kun ei tilaa löydy uuden päivän töiden suunnitteluun. Yleensä siinä keskellä kyllä on tyhjä tila. Sanasto-, kielioppi- ym. monisteita lojuu kulmasta kulmaan. Lattialla lojuu pyykkiin meneviä treenikamppeita. No, ne vien yleensä aika nopeasti omaan koriinsa.
Mikäs tälleen boheemisti on eläessä, kun ihan yksikseen asuu? Joskus harvoin kun saan hengen päälle, niin silloin saatan siivota koko lauantain. Ja ai kun sen jälkeen paikat hohtavat.

Siivoilen kerran viikossa kunnolla. En ole turhan tarkka siitä minkälainen siivo asunnossa on, mutta ihan törkyisessä kämpässä ei ole mukavaa.

Siivoaminen on oikeastaan lähes mukavaa kun tulee siistiä, mutta tiskaamista en voi sietää. Käytän kertakäyttöastioita, ettei tarvi tiskata.

Originally posted by kekexx
Siivoaminen on oikeastaan lähes mukavaa kun tulee siistiä, mutta tiskaamista en voi sietää. Käytän kertakäyttöastioita, ettei tarvi tiskata.

Mulla on juuri päinvastoin. Tiskaaminen on ihan OK hommaa, mutta siivoaminen (varsinkaan vessan) ei houkuttele.

Originally posted by kekexx

Sama homma! Siivota vielä jaksan mutta tiskaaminen on syvältä. Kyllästyin viime kesänä tiskaamiseen totaalisesti ja ostin itselleni astianpesukoneen. Suosittelen :thumbs:

Originally posted by Sami78
Asustelet ilmeisesti hotellissa vai kotiinko tilaat siivoojan kun et itse viitti siivota?:eek:

No kotiin tietenkin................

Originally posted by Cthulhu

Sama täällä. Valkoinen palvelija eli pesukone hoitaa tiskin ja tulevaisuudessa muun siivouksenkin tulee hoitamaan joku muu kuin yksikään talouden vakituinen asukki. Tämän apulaisen värillä ei sitten ole väliä.

Tuosta tiskauksesta vielä sen verran, että kerran kypsähdin 3 kuukautta tiskialtaassa lojuviin tiskeihin(Fairy ei oikein tehonnut) ja pesin ne Mr Muscle kodin putkimies viemärinavaajalla.(natriumhydroksidia)

corrosiv.jpg

Kyllä muuten lähti! Ei tarvinut kuin huuhdella.

Jos ei siivous nappaa, niin ottakaa 50mg efua. perskeles, sen nimi pitäis muuttaa siivouslääkkeeks, rupee oikein tekemään mieli siivota! Ihme homma..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom