siitä lisäravinnosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja samout
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
37
pohjatiedoksi; olen käynyt salilla noin ½vuotta, mutta ilman tuloksia. Tavoitteena juuri massankasvatus koska olen 190/75 (pelkkää luuta :D).
Olen lukenut tutustunut myös tähän foorumiin ja lukenu FAQja.
Siis, jotta saisin edes jonkin verran massaa ajattelin nyt ostaa joitain lisäaineita, mutta en ymmärrä yhtään tämän foorumin keskustelijoiden ohjeista. Kaikki neuvovat eri ostamaan eriaineita yms. Eli mitä kaikkea aloittelijan nyt kannattaa ostaa (tarkat nimet ja mielellään myös hinnat) ja mihin tarkoitukseen ne ovat (mielellään selkeämmin selitettynä kuin jossain foorumin jutuissa, jotta minä tyhmänäkin tajuaisin :D). Onko esim palautus juoma "pakollinen"? Olisiko esimerkiksi tämä http://www.pakkotoisto.com/kauppa/product_info.php?products_id=389 tuote hyvä ensiostos?

no tuo kyseinen on massan lisäkseen kyllähän se edes auttaa lihasmassan kasvua, itse olen käyttänyt samaa jokin aika sitten, kyllähän se paino vähän nousi, mutta syöt kunnolla eiköhän se silläkin tule.. nyt käytössä tuo Muschle+

Jos massaa haluat ensimäinen juttu minkä teet on että pistät ruokavalion kuntoon ! Lisäravinteet on lisäravinteita, eli niillä voi sitten täydentää, syystä tai toisesta, jo olemassa olevaa hyvää ruokavaliota. Todennäköisesti syöt liian vähän jos paino ei nouse, eli lisää ruokaa koneeseen. Tarkista että saat joku 2g/kg proteiinia/päivä. Hyviä lähteitä proteiinille ovat mm liha, kana, kala, raejuusto, maitorahka, maito. En jaksa nyt kirjotella ruokavaliosta enempää, täältä löytyy siitä vaikka kuinka paljon tietoa kunhan vaan jaksaa etsiä.

Sen verran vielä että palautusjuoma on hyvä ottaa. Pakkiksen kaupasta oikeastaan mikä tahansa 'palautuminen' osiosta käy oikein hyvin.

Lisäravinteiden tärkeysjärjästys mun henkilökohtaisen näkemyksen mukaan:
1. Palautusjuoma
2. Lisäproteiini (esim protein xl, tätä siis jos et muuten saa tarpeeksi prodea ruoasta)
3. Vitamiini, kalaöljy yms lisät
4. Kofi tabs :rock:
5. Kreatiini
6. (Glutamiini)

Lisäravinteet ovat kuten jo todettiin just sitä: ruoan lisäksi vedetään eikä ruoan sijaan.

Tämä on fakta: Jos haluat saada massaa sun täytyy syödä paljon. Ja paljon ei tarkoita 3 suht tuhtia ateriaa päivässä. Mulla oli tasan sama tilanne ku sulla (tosin 183/72) ja luulin et söin paljon. Sitten ku oikeesti sain safkapuolen kuntoon (tarpeeksi proteiinia, ja abauot 3500 kaloria päivässä) tuli massaa (toki kans hieman rasvaa) liki 10 kiloa 12 kk:ssa. Eli syö! Kannattaa vähän browsailla pakkista ja löydät enemmän infoo siitä mitä ja kuinka paljon pitää syödä. Niin ja lisäravinteita voi ja kannattaa mun mielest käyttää, etenkin treenin jälkeen palautusjuoman muodossa. Siihen et aluksi (MUN MIELESTÄ) tarvitse kuin perus hera-proteiinia ja maltodekstriiniä. Heraksi kelpaa mikä tahansa pakkotoiston hera, itse suosittelisin Prolab:ia tai Optimun Whey:tä. Hinnat päälle 50 e 2,25 kg purkki. Malto sit maksaa joku 5-6 e kilo.

SYÖ!

Ja vielä kerran, palautusjuomaa ei voi korvata millään ruoalla jos tavoitteena on massan kasvatus. Tämä siis ainoastaan heti treenin jälkeen vedettävässä palautusjuomassa. Mun ja monen muun resepti tähän on, palautusjuoma: HERAproteiini(vaikkapa 40-50g palautusjuomassa) ja maltodekstriini(alle 100g).

Ak8400 oli erittäin ytimekäs. Ja juurikin niin että TEHOKAS treeni ja oikeanlainen ruokavalio tulee ennen noita kreatiinia ja glutamiinia.

Fighter1157 sanoi:
Ja vielä kerran, palautusjuomaa ei voi korvata millään ruoalla jos tavoitteena on massan kasvatus.

Uskaltaisin sanoa vastaväitteen.
Palautusjuoma on kätevä ja erittäin hyvä vaihtoehto. Ei se kuitenkaan mikään elinehto ole lihasten kasvatukselle.
Väittäisin että jos heti treenin jälkeen pääset kotiin syömään hyvin, ei eroa palautusjuomaan merkittävästi ole. Varsinkaan alottelijoille.
Mutta kuten sanottu, on palautusjuoma huomattavasti helpompi vaihtoehto.

Halpa ja mielestäni hyvä palautsjuomakombo olisi Hera 80 http://www.pakkotoisto.com/kauppa/product_info.php?cPath=26&products_id=376 + malto http://www.pakkotoisto.com/kauppa/product_info.php?cPath=29&products_id=348

Mäntti sanoi:
Palautusjuoma on kätevä ja erittäin hyvä vaihtoehto. Ei se kuitenkaan mikään elinehto ole lihasten kasvatukselle.
Väittäisin että jos heti treenin jälkeen pääset kotiin syömään hyvin, ei eroa palautusjuomaan merkittävästi ole. Varsinkaan alottelijoille.

Halpa ja mielestäni hyvä palautsjuomakombo olisi Hera 80 http://www.pakkotoisto.com/kauppa/product_info.php?cPath=26&products_id=376 + malto http://www.pakkotoisto.com/kauppa/product_info.php?cPath=29&products_id=348

Kyllä se ero palautusjuoman ja treenin jälkeen vedetyn aterian välillä on todella suuri.

Siinä olet kyllä oikeassa, että se ei ole mikään elinehto. Itse vain huomaan selvän palautumiseron kunnon palautusjuoman (isolaatti + malto + krea + gluta) kanssa tai ilman. En siis sano, että jokaisen aloittelijan pitäisi tuommoista vetää, perusruoalla pärjää varmasti.

Mäntti sanoi:

Nii siis pitäiskö noi molemmat osataa?
Ja ku laittaa noit juomii ni voiks kaikkii (palautus juomaa, maltoo ...) laittaa yhteen, vai pitääkö jokainen tehä erilleen, omaks juomaksensa?

Ennen ku rupee ostamaan mitää jauheita/hifistelemään ni todelleakin kannattaa tarkistaa ruokailutottumukset.Ruokailut ensin kuntoon ja sitte vasta lisäravinteet avuks ku rupee massaa kertymään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
samout sanoi:
Ja ku laittaa noit juomii ni voiks kaikkii (palautus juomaa, maltoo ...) laittaa yhteen, vai pitääkö jokainen tehä erilleen, omaks juomaksensa?

Kun teet palautusjuoman, niin laita prodea 30-40g ja maltoa hiukan enemmän, esim.40-70g ja sekotat nämä keskenään veteen, ja huikkaset treenin jälkeen juoman alas.

samout sanoi:
Toi dekstroosi ei mun mielestä oo lainkaan tärkeä,heraa ja maltoa molempia desi niin siinä on halpa palautusjuoma.Toisaalta toi Massblast joka on tarjouksessa vois ajaa saman asian,se käy myös välipalajuomaks,mutta kai sitä voi palautusjuomanakin käyttää.Alta 50€ 4kg niin siinä saa moniin treeneihin palautusjuomat.Laita palautusjuomaan sitä n.100g(veikkaisin et se on n.2dl).Välipalaks kerran pari päivässä niin saat lisäkaloreita.
Sikäli kätevää ettei tarvi erikseen sekoitella jauhoja

http://www.pakkotoisto.com/kauppa/product_info.php?products_id=410
on kuulemma pirun hyvän makuista joten senkin puolesta ihan hyvä eka lisäravinne.

edit:Niin emmä tiedä onko toi tarjouksessa vai pysyvästi ton hintasta,halpaa kuiteski.

samout sanoi:

Joo kyllä kannattaa.. mut ennenku ostat lisäravinteita nii käyt ostamaan vakituisesti maitorahkaa(funlight),raejuustoo,tonnikalaa ja kanoja ja kaloja nii käy patti kasvamaan :thumbs:
Ja sitä massaa tulee helposti ku syöt vaan 2-3 tunnin välein

NIMIM: 20kg massaa 5kk
:thumbs:

Töpseli sanoi:
NIMIM: 20kg massaa 5kk
:thumbs:

Ite en ainakaan threadin aloittajaa suosittele nuin nopealle massakuurille, sillä voit olla varma, että suurin osa nuin nopeasta painon noususta tulee olemaan läskiä. 10-15kg aloittelijalla vuodessa lisää painoa kuulostaa mun korvaan paremmalta, tosin yksilöitähän me ollaan, toisille tarttuu liha paremmin, toisille huonommin.

hernekeppi sanoi:
Ite en ainakaan threadin aloittajaa suosittele nuin nopealle massakuurille, sillä voit olla varma, että suurin osa nuin nopeasta painon noususta tulee olemaan läskiä. 10-15kg aloittelijalla vuodessa lisää painoa kuulostaa mun korvaan paremmalta, tosin yksilöitähän me ollaan, toisille tarttuu liha paremmin, toisille huonommin.

Joo en mie oo suositellukkaan tommosta tuo on vaan miun kokemus...
On toki tullut läskiä jonkun verran. Niin ja tosiaankin myös geenit vähän määräilee miten menee.

EDIT! OOPS veljen Nimimerkillä! Anteeksi kauheasti!

pistän ny viel tännekki yhen kysymyksen mitä tuol toiseskohtaa jo kysyin mut ei oo tullu vastausta:
että onko noista kaupan valmisruuista (esim. maksalaatikko, mikropitsa, pinaattilätyt) mihinkään, eli jos syö 1-2 kunnon lämmintä ruokaa päivässä niin
onko tuollainen kaupanruoka käypä yhedeksi ruuaksi?

samout sanoi:
pistän ny viel tännekki yhen kysymyksen mitä tuol toiseskohtaa jo kysyin mut ei oo tullu vastausta:
että onko noista kaupan valmisruuista (esim. maksalaatikko, mikropitsa, pinaattilätyt) mihinkään, eli jos syö 1-2 kunnon lämmintä ruokaa päivässä niin
onko tuollainen kaupanruoka käypä yhedeksi ruuaksi?

Ei ole. Sisältävät usein proteiinia aivan liian vähän (usein myös paskoja hiilareita ja rasvaa). Toki voit tommosenkin syödä, mutta lisää ateriaan vielä jotain, mistä tulee hyvin protskua.

Nyt perkele se ruokapuoli kuntoon... vaikuttaa siltä kun haluaisit sivuuttaa koko asian ja mielummin ostaa HyperProMassBuilderExtraction jolla saisit lihakset kasvamaan. Homma ei toimi näin. Laske kalorit tällä, http://laam.ath.cx/ruoka, aloita vaikka 2500kcal/päivä ja lisää 500kcal joka viikko kunnes paino nousee 0.5kg viikossa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom