Shakki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja marvolo
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kahlaajalintu sanoi:
Ihan mainiota ajanvietettä, kun ei vaan liian vakavasti niitä pelejä ota.
Niinpä.... kun ei vaan liian vakavasti ota :D
Skidinä pelasin aina faijaa vastaan ja oli kyllä hauskaa...
Nykyään jos jostain lauta löytyy, niin voihan sitä ottaa muutaman matsin, mutta jos se menee taisteluks niin voi että on ilta pilalla. Pitäisi pelata aina tuntematonta vastaan :evil:

...Pienempänä tuli muuten maalattuu kaikki shakkinappulat punasiksi. Ja kyllä isi tykkäs, kun oli vanha lauta ja nappulat. :rolleyes:

Shakki on perseestä. Lisää vaan hamekangasta pojille.....

Protskulla on paha addiktio tätä foorumia kohtaan. Hän saa tyydytystä siitä että hänelle vastataan, ja sen takia se kirjottaa niin paljon aivan turhia viestejä. Ei se tota kommenttia tosissaan tarkota, se vaan haluaa vastauksia.

Mikä olis hyvä paikka netissä verestää vähän taitoja? Pentuna tuli joskus pelailtua kavereiden kanssa, ja aattelin tän threadin innoittamana kokeilla instantchess.comia. Kivaa oli aluks mut kolmekertaa peräkkäin tuli turpaan että heilahti. Joku juggernaut jenkkilästä vielä vittuili päälle.

Eli hyvä treeni mesta tai semmonen missä n00b-tason haastajia.

nikste sanoi:
Mikä olis hyvä paikka netissä verestää vähän taitoja?

FICS eli Free Internet Chess Server on ilmaisista saiteista paras. Sieltä löytyy kaiken tasoisia pelaajia kaikkina vuorokauden aikoina. Rekisteröityminen vaatii oikean sähköpostiosoitteen, mikään yahoo tai hotmail ei käy. Jos haluatte rökittää todellisen ikuisen aloittelijan niin laittakaapas privattia.

nimimerkillä jotain 500 matsia blitziä pelattu FICS-serverillä

:david:

P.S. Anssi Manninen on muistaakseni pelannut koululaisten SM-kisoissa joskus vuonna miekka ja kivi. Häneltä vois sitten kysyä peliä ne ketkä osaa ihan aikuisten oikeesti pelata yli 1600 ratingilla shakkia.

protsku sanoi:
Jos haluatte rökittää todellisen ikuisen aloittelijan niin laittakaapas privattia.

nimimerkillä jotain 500 matsia blitziä pelattu FICS-serverillä

Etkö vain voisi ihan julkisesti kertoa millä nikillä pelaat FICS:ssä, niin voi ottaa mittaa jos sattuu olemaan paikalla samaan aikaan?

nimimerkillä blitziä pelattu

Ozwald sanoi:
Etkö vain voisi ihan julkisesti kertoa millä nikillä pelaat FICS:ssä, niin voi ottaa mittaa jos sattuu olemaan paikalla samaan aikaan?

Voisi. Voisitko sinä ensin? Ja kuten sanoin, olen shakissa ikuinen aloittelija eli varma voitto sinulle.

:)

protsku sanoi:
Voisi. Voisitko sinä ensin? Ja kuten sanoin, olen shakissa ikuinen aloittelija eli varma voitto sinulle. :)
Kyllä voin, ja kerroinkin sen jo tämän threadin ensimmäisessä viestissäni. Niin, ja minä tykkään voittaa :)

Itse olen pelannut aikaisemmin jonkin verran seuratasolla... Ja shakki on aivan oikeasti kova peli. Ainakin minulla; en ole koskaan pelännyt, hikoillut ja jännittänyt niin kovaa kuin jossain maakuntasarjan turnauksessa, ja tämä ei todellakaan ole vitsi.... Jotenkin shakissa tulee otettua mittaa vastapäätä lautaa istuvasta miehestä/naisesta todella syvällä tasolla.... Ja häviäminen sattuu, raivostuttaa ja räjäyttää pään kovemmin kuin missään muussa lajissa. Shakki on aino laji joka jostain syystä tekee minusta - häviämään tottuneesta - häviämistä vihaavan tosikon :evil:

littledragon67 sanoi:
Ja häviäminen sattuu, raivostuttaa ja räjäyttää pään kovemmin kuin missään muussa lajissa. Shakki on aino laji joka jostain syystä tekee minusta - häviämään tottuneesta - häviämistä vihaavan tosikon :evil:

Tällaista olen itsekin huomannut.

Johtuu luultavasti siitä, että shakki on ainoita lajeja, jossa tuurilla/sattumalla ei ole MITÄÄN osaa eikä arpaa.. Kaikki on itsestä kiinni ja jos häviät olet yksinkertaisesti huonompi (tai siis tehnyt siinä pelissä huonommat ratkaisut).

Shakki on muuten fyysisestikin rankka peli. Ainakin kännissä. Kaverin kanssa pelattiin viime juhannuksena. Tuli tappelu, kun kaveri siirsi siinä alussa solttuaan ja päästi jo irti. Mut se vitun homo sitten sattui katumapäälle ja perui siirtonsa. No eihän se vittu käy, kun oli jo päästänyt irti. Saatana. Tappeluksihan se meni. Jouduin antamaan oikein nyrkkiä. Vittu. No, voitin sitten eka sen nyrkkitappelun, jonka jälkeen voitin sen kaverin vielä shakissakin. Oli muuten loppuillan aika lyöty se kaveri. Pilasin sen juhannuksen.

gnut sanoi:
Tuli tappelu, kun kaveri siirsi siinä alussa solttuaan ja päästi jo irti. Mut se vitun homo sitten sattui katumapäälle ja perui siirtonsa. No eihän se vittu käy, kun oli jo päästänyt irti.

Itse annan yleensä kaverin kanssa pelatessa perua. Tulee paljon mielenkiintoisempi peli kun molemmat tekee parhaansa, eikä homma kaadu toisen selkeään mokaan.

No, alkoholilla saattoi tietysti ylemmässä esimerkissä olla vaikutusta asiaan... :)

Kyllähän shakkia tulee aina välillä pelattua, olin pari vuotta sitten jopa yläastelaisten turnauksessa pelaamassa. Kaverit kyllä pesen mennen tullen, mutten voita ketään joka osaa oikeastin ;) . On kyllä ihan kiva laji, go:ta olisi kanssa kiva opetella, jäin koukkuun kun katoin hikaru no go - animea ;)

Shakki on loistopeli... joskus nuorempana tuli pelattua enemmänkin, mutta nykyään enää kohtuu harvoin. Tarttisi siirtyä "juoma-shakkiin" jossa nappulat on eri kokoisia laseja ja aina vastustajan napin syötyään joutuu juomaan lasin sisällön ykkösellä. Pelin pitäisi pysyä tasaisempana kuin normi-shakissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom