Shakki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja marvolo
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
41
Onko pakkiksella shakinpelaajia?

Itsellä tuli ennen lihastreenin aloittamista pelattua. Ei missään seurassa, mutta oli pari vähän taitavampaakin kaveria joiden kanssa sitten miteltiin. Tuli luettua oikein kirjallisuuttakin ja tutkittua tunnettuja pelejä. Sitten Coleman ikäänkuin syrjäytti Kasparovin :)

Pitäisi ehkä taas aloittaa. Olisi varmaan hyvää vastapainoa tälle tärkeimmälle harrastukselle..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuleehan sitä pelailtua aina välillä. Shakki = :thumbs:

Landella tulee pelailtua, ikävä kyllä niin harvoin että "shakkisilmä" ei pääse kunnolla kehittymään.

Tervetuloa haastamaan, pelailen netissä sellaisella saitilla kuin www.gameknot.com nimimerkillä wills. Jos haastatte niin laittakaahan samalla viesti että olette pakkikselta.
Gameknotissa voi pelata joko reaaliaikaisesti tai sitten pidemmän kaavan mukaan, siirtoaikaa on normaaleissa peleissä 3 vuorokautta. Eli pelin voi jättää kesken kun siltä tuntuu ja palata asiaan 3 päivän sisällä, joskus peli saadaan kuitenkin käytyä 15 minuutissa.

Shakki on lautapelien kuningas! Joskus nuorempana pelattiin paljon kavereiden kanssa. Taidot ei näemmä unohdu koskaan, 10v tauon jälkeen nykäisin naapuria vastaan (pelaillut melko aktiivisesti) pari matsia ja ensimmäisen pystyin voittamaan :) Nopeisiin pelihetkiin http://www.instantchess.com.

Kyllähän shakkiin on tullut tutustuttua usemmaltakin puolelta. Takana on kokemusta niin tehtäväshakista, tietokoneshakista kuin tietysti pelaajanakin. Tehtäviä en ole enää laatinut enkä ratkonut aikoihin, mutta koodaan ohjelmaani yhä ja pelejä tulee pelattua ~1500 per vuosi. Jos kuka haluaa ottaa mittaa, niin FICSistä (www.freechess.org) voi etsiä nickillä jorio. Kilpapelejä en ole pelannut pariin vuoteen joukkueblikstejä lukuunottamatta, ja samaa rataa aion jatkaakin.

Pelailen joo. Nykyään ehtii aika vähän harrastamaaan tai harjoittelemaan shakkia. Muutama peli vuodessa III-divisioonassa, siinä kaikki. Vahvuusluku (SELO) semmoinen rapiat 1500. Eli ei kovin paljon. Seurana HSK eli Helsingin Shakkiklubi, suomen vanhin shakkiseura.

Pekka

Joskus kavereiden kanssa pelaan shakkia(kin), kiva peli.

Onko muuten kuinka moni kokeillut itämaista shakkia, go:ta? Jos kyllä, niin mitä mieltä olette? Mua kiinnostaisi kokeilla sitä, on kuulemma kovin erilainen peli, kuin tää yleisemmin shakin nimellä tunnettu peli, hyökkäävämpi ja muutenkin erilainen.

Joskus 10-12v. tuli hiukan pelailtua ja pidin itteäni ihan kohtuu hyvänä ikäisekseni. Sitten reilu kymmenen vuoden tauko ja nyt kun kokeillut muutaman matsin kaveria vastaan, niin pirun huonosti meni. Kaveri tosin on hiukan hommaan panostanut, mutta kuitenkin tuntui taso niin paljon huonommalta kuin kakarana, että homman aloittaminen uudestaan voi olla heikolla.

Shakki on perseestä. Lisää vaan hamekangasta pojille.....

iivili sanoi:
Onko muuten kuinka moni kokeillut itämaista shakkia, go:ta? Jos kyllä, niin mitä mieltä olette? Mua kiinnostaisi kokeilla sitä, on kuulemma kovin erilainen peli, kuin tää yleisemmin shakin nimellä tunnettu peli, hyökkäävämpi ja muutenkin erilainen.
Varmasti on kovin erilainen, sillä kun ei ole mitään tekemistä shakin kanssa. Mahdatkohan tarkoittaa go:n sijaan shogia tai xianqia?

protsku sanoi:

Hienoa Protsku! taas oikein rakentava kommentti :david:

Shakki on kyllä mainio peli. Isä aikoinaan opetti alkeet ja sillon tällöin on tullu pelattua. Argentiinalaisella avauksella on siistiä rankaista. :) Mun taso on tosi kevyt harrastaja. Armeijassa oli yks kaveri joka pieksi kaikki peliin uskaltautuneet mennen tullen. Olin kyllä aika nöyrää poikaa. Shakkilauta tosin päätettiin yhteistuumin hävittää pois kun parin kaverin kanssa oli niin veriset matsit että meinas tulla nyrkkirysyä kun kumpikaan ei halunnu hävitä mistään hinnasta;D

protsku sanoi:
Shakki on perseestä.

Siltä minustakin kyllä joskus tuntuu :wall:

protsku sanoi:
Lisää vaan hamekangasta pojille.....

Shakki on KOVA peli. Aktiiviset shakin harrastajat (turnauksissa pelaavat) eivät ole yleisesti ottaen "nynnyjä", sensijaan usein aika boheemeja.

samuk sanoi:
Hienoa Protsku! taas oikein rakentava kommentti :david:

Shakki on kyllä mainio peli. Isä aikoinaan opetti alkeet ja sillon tällöin on tullu pelattua. Argentiinalaisella avauksella on siistiä rankaista. :) Mun taso on tosi kevyt harrastaja. Armeijassa oli yks kaveri joka pieksi kaikki peliin uskaltautuneet mennen tullen. Olin kyllä aika nöyrää poikaa. Shakkilauta tosin päätettiin yhteistuumin hävittää pois kun parin kaverin kanssa oli niin veriset matsit että meinas tulla nyrkkirysyä kun kumpikaan ei halunnu hävitä mistään hinnasta;D
Joo, pelin pitkä kesto, mieletön kilpailu ja lopun "päästikö-irti-napista-vai-ei" tappelu luovat helposti liian vakavan tunnelman. Muuten shakki on loistava älypeli.

protsku sanoi:

Heh. Oon aina tähän asti luullut, että shakki on nimenomaan enemmän miesten kuin naisten suosiossa. Sulla on ilmeisesti jotain mullistavaa sisäpiiritietoa..?

Närkästyä ei toki tarvitse. Jos älli ei riitä, niin voit aina keskittyä naureskelemaan hameisiin pukeutuneille shakinpelajille sieltä oman 20 palasesta koostuvan palapelisi ääreltä.

Tää nyt ei liity mihinkään, mutta onko Tommi Luukkonen joku kova nimi? Olin sen kanssa joskus samassa kesäduunissa tuolla Keski-Suomessa päin ja se oli omien sanojensa mukaan joku Chess Mastah.

Tomi sanoi:
Tää nyt ei liity mihinkään, mutta onko Tommi Luukkonen joku kova nimi? Olin sen kanssa joskus samassa kesäduunissa tuolla Keski-Suomessa päin ja se oli omien sanojensa mukaan joku Chess Mastah.
14.6.2004 selolistalla hänet oli rankattu suomalaisista sijalle 60. Mikä sitten kenellekin on kova nimi, sen päätelköön kukin itse. Kyllä hän varmaankin tämän foorumin shakinpelaajien joukossa on kova nimi :)

Edit: Niin ja omaa kyllä shakkimestarin tittelin, joten oikeutettuja olivat sanansa.

Tomi sanoi:

Nimi kerho selo pelimäärä

1 Luukkonen Tommi JyS 2261 970

Kovaa kansallista tasoa. Vahvuusluku (selo) on tällähetkellä suomalaisista 60. paras.

Harmi ettei bodauksessa ole yhtä kehittynyttä ja netissä julkista vahvuuslistaa :D

protsku sanoi:

Tuutko ostaa mullekki kankaat???? :hyper:

Pelasin 4 vuotta kerhossa nuorempana. Nykyään oon kyllä varmaan ihan paska siinä, mutta osaan varmaan vieläki nappuloita liikutella... Ehkä...

Ihan mainiota ajanvietettä, kun ei vaan liian vakavasti niitä pelejä ota.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom