SFU ja koko fitnessgenre ja sen käryt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Hyvä on myönnetään häpeän Kyllä naturaalikin voi saada isot lihakset tiukassa kunnossa.Eikä oikeastaan kukaan missään salilla käytä roinaa.Kilpailevat kehonrakentajat toki mutta järkevästi maltillisesti eikä siitä ole kuin 10% hyöty jos sitäkään Kukaan joka ei kilpaile ei käytä mitään sillä tietävät että ihan naturaalinakin kehittyy.

View: https://youtu.be/Ux-eI_VOSOI

Hyvä on myönnetään häpeän Kyllä naturaalikin voi saada isot lihakset tiukassa kunnossa.Eikä oikeastaan kukaan missään salilla käytä roinaa.Kilpailevat kehonrakentajat toki mutta järkevästi maltillisesti eikä siitä ole kuin 10% hyöty jos sitäkään Kukaan joka ei kilpaile ei käytä mitään sillä tietävät että ihan naturaalinakin kehittyy.

View: https://youtu.be/Ux-eI_VOSOI

En tähän trollailuun tämän viestin jälkeen enää lähde. Mutta siltä varalta että oikeasti uskot mitä kirjoitat: lahjakas naturaali voi rakentaa huomattavan lihasmassan.
Sitä lihasmassaa ei vain kasvateta samaan aikaan kun poltetaan rasvaa, eikä myöskään silloin kun ollaan todella kireänä. Kyllä, jonkun verran sitä dieetatessa lähtee, mutta kyllä se saatu kehitys kuitenkin lavallekin asti saadaan pääsääntöisesti kannettua.

Ei se tiukaksi dieettaaminen nyt ole oikeasti niin kummoista touhua. Miinus oikea kisäkireys, se vaatii usealta kisaajalta paljon. Lajiin lahjakas treenaaja on saanut kroppansa toimimaan hyvin. Jos tämä treenaaja on kehityskaudella pelkällä punttitreenillä tilanteessa että syö keskimäärin 3500 kcal per päivä, ja paino nousee vajaata kiloa kuukaudessa..niin hän voi lähteä dieettaamaan vaikka 2750-2800 kcal päiväkeskiarvolla ja antaa vain ajan kulua.

Ei se niin ihmeellistä oikeasti ole. Tuolla 2750 päädytään tilanteeseen että olla noin 500kcal miinuksella ja sen kun treenataan kokonaisvaltaisesti ja riittävän kovaa, muttei liian kovaa. Kevennetään tarvittaessa niin kuin kehityskaudellakin.

Kyllä 10 ja 20 rasva prosentin erottaa. Kuin yö ja päivä. Ei tartte kuin sixpäck näkyä niin ollaan lähellä kymppiä. Ja se on vasta perus hyvä kunto johon pääsee jokainen. Itsellä oli 9.5 % kolmen kuukauden kevyellä kiristelyllä. Natuna. Bodarit ovat sanoneet että dieetti vasta alkaa kympin rasvoista.
Millon sulla on 9,5 ollu rasvaprosentti? 19,5 olis lähempänä totuutta varmaan pienimmilläänkin. Eikä ole vittuilua kuin realismia. Ihan mitä tahansa kannata tänne kirjottaa kun kaikki ei ihan anonyymeja ole. Siksi tarraudun tähän. Ei tästä mitään satuilupalstaa suosiolla tehdä.

E: Niin enpä minä oo sinua sillon tuntenut kun oot nuori hoikka naturaali ollut. Mutta 9,5 on niin kireä että silti herkästi epäilee. Ilman kuvatodisteita.

Millon sulla on 9,5 ollu rasvaprosentti? 19,5 olis lähempänä totuutta varmaan pienimmilläänkin. Eikä ole vittuilua kuin realismia. Ihan mitä tahansa kannata tänne kirjottaa kun kaikki ei ihan anonyymeja ole. Siksi tarraudun tähän. Ei tästä mitään satuilupalstaa suosiolla tehdä.

E: Niin enpä minä oo sinua sillon tuntenut kun oot nuori hoikka naturaali ollut. Mutta 9,5 on niin kireä että silti herkästi epäilee. Ilman kuvatodisteita.
Väitinkö että olen nyt 9.5 rasvoissa ? Tunnetko minut nuoruudesta asti ? Reilu parikymppinen olin kun vedätin itseni kireäksi. Ihan mittaamalla otettu arvo oli tuo 9.5. Kuvaa todisteeksi ? Lankapuhelimellako se olisi pitänyt ottaa ? Eipä ollut tuohon aikaan kännyköitä meidän taloudessa saatikka kameroita. Isukilla oli ehkä joku vanha kamera. Anteeksi kun en tajunnut ottaa kuvia todisteeksi tulevaisuuteen pakkis öyhökeille.
Tällä palstalla vituttaa tuo eniten kun ollaan tietävinään toisten elämä paremmin kun hän itse. Montako kuvaa olet laittanut itsestäsi todisteeksi jutuistasi ? Samalla logiikalla sun jutut ovat täyttä paskaa jos ei ole esittää kuvia tai kirjallista faktaa. Sama pätee kaikkiin muihin. Kaikki vinkuu kuvia todisteeksi mutta kukaan ei laita itsestään.

En tähän trollailuun tämän viestin jälkeen enää lähde. Mutta siltä varalta että oikeasti uskot mitä kirjoitat: lahjakas naturaali voi rakentaa huomattavan lihasmassan.
Sitä lihasmassaa ei vain kasvateta samaan aikaan kun poltetaan rasvaa, eikä myöskään silloin kun ollaan todella kireänä. Kyllä, jonkun verran sitä dieetatessa lähtee, mutta kyllä se saatu kehitys kuitenkin lavallekin asti saadaan pääsääntöisesti kannettua.

Ei se tiukaksi dieettaaminen nyt ole oikeasti niin kummoista touhua. Miinus oikea kisäkireys, se vaatii usealta kisaajalta paljon. Lajiin lahjakas treenaaja on saanut kroppansa toimimaan hyvin. Jos tämä treenaaja on kehityskaudella pelkällä punttitreenillä tilanteessa että syö keskimäärin 3500 kcal per päivä, ja paino nousee vajaata kiloa kuukaudessa..niin hän voi lähteä dieettaamaan vaikka 2750-2800 kcal päiväkeskiarvolla ja antaa vain ajan kulua.

Ei se niin ihmeellistä oikeasti ole. Tuolla 2750 päädytään tilanteeseen että olla noin 500kcal miinuksella ja sen kun treenataan kokonaisvaltaisesti ja riittävän kovaa, muttei liian kovaa. Kevennetään tarvittaessa niin kuin kehityskaudellakin.
Kiitän Toivottavasti joku ottaa tämän ohjeen vastaan ja käyttää sitä ravintonsa suhteen
Sinällään vain se että te jotka roinaatte nopeasti sokeudutte sillä mitä kehitys voi olla naturaalina ja miten naturaali keho toimii.Tuossa jossain viestissä lainasin sen jostain verran että testosteroni vaikuttaa myös rasvaa poltettaessa ja jos on vielä vähän muuta kemiaa käytössä niin asiat senkun helpottuvat.En usko kenenkään naturaalina pääsevän teidän kilpailevien bodarien rasvaprosentteihin vieläpä niin että lihaksia säilyisi.
Kuitenkin nykyään roinataan kaikkialla ja kaikissa lajeissa ja erityisesti kehoonmuokkaus lajeissa Kuten tämäkin topicin aloitus osoittaa ja tuossa artikkelissa lopussa kerrottiin fitnessissä tulleen muistaakseni 18 käryä joten vaikea on hahmottaa kuka on puhdas ja kuka ei Tuskinpa kiinijäänet olivat ainoita ketkä käyttivät ja monet heistäkin läpäisivät varmasti testit aiemmin.Eli jos joku on naturaali niin millä hän sen todistaa ? ja miten hänet erottaa muista jotka roinaavat Eli tulee jo kysymys kannattaako olla naturaali ja miksi? Terveyshaitoilta pelotellaan mutta niitä nyt aiheuttavat tupakka ,viina ja huumeetkin enemmän.Eli tullaan väkisinkin siihen johtopisteeseen että roinaaminen kannattaa koska vaikka olisitkin naturaali niin kuka sinua uskoo? Sanoohan tuo alemman videon heppukin olevansa naturaali niin toki hän sitä on.Sinällään kun hyvällä lihaksikkaalla rasvattomalla vartalolla saa kunnioitusta ,ihailua ,seksiä niin kyllä useampi sellaista haluaa mutta kaikille se ei onnistu naturaalina eikä välttämättä jakseta tätä tavoitetta kohti edetessä treenata bodymunkkina sitä 20 vuotta kun joku pääsee siihen vuodessa tai kahdessa.Sekå mikäli siihen pääsee niin kukaan ei usko sitä että siihen on luonnonmukaisesti kehitytty ja jos on niin mitä sillä on väliä Samalla tavalla pääsee korvaushoitoon kuin roinaajakin jos dieetannut kunnolla.
Sekä sinällään suurin osa taitaa hakea lihaksia vain bilettämistå tai mopokerhoa varten eikä tällöin varmasti sitä kahtakymmentä vuotta niitä odotella ja mikä erottaa roinaavan bile tai prätkäkerho bodarin natubodarista ? Ei itseasiassa mikään bile/ mp bodari voi olla lihaksikkaampi vaikka elämäntavat olisivat huonommat ja ruokailu sitä sun tätä
Tämä on yksi seikka Jos roinaa bilebodariksi niin lihakset saa helposti vähän huolimattommilla elämäntavoilla.Eli en näe oikein mitään järkeä edes yrittää kasvattaa lihaksia luomuna mutta tämä on vain minun mielipiteeni jota vastaan suurinpiirtein kaikki ja kokonainen teollisuuden haara on.Eli ei tällä väliä ja huomenna treenaamaan.

. Montako kuvaa olet laittanut itsestäsi todisteeksi jutuistasi ? Samalla logiikalla sun jutut ovat täyttä paskaa jos ei ole esittää kuvia tai kirjallista faktaa. Sama pätee kaikkiin muihin. Kaikki vinkuu kuvia todisteeksi mutta kukaan ei laita itsestään.

Ainakin vanhalla nimi merkillä @PRB tainnut useammankin kuvan tänne vuosien saatossa laittaa, sekä tainnut kertoa oikean nimensä jolla löytyy ig profiili ja netistä myö nosto tulokset.

Tuo on kyllä ihan totta että harva tänne on kuviaan laittanut, koska haluaa pysyä anonyymina mutta tämän henkilön kohdalla kuvia ja tietoa on kyllä ollu näkyvillä.

Ainakin vanhalla nimi merkillä @PRB tainnut useammankin kuvan tänne vuosien saatossa laittaa, sekä tainnut kertoa oikean nimensä jolla löytyy ig profiili ja netistä myö nosto tulokset.

Tuo on kyllä ihan totta että harva tänne on kuviaan laittanut, koska haluaa pysyä anonyymina mutta tämän henkilön kohdalla kuvia ja tietoa on kyllä ollu näkyvillä.
Niin ja miksi laittaisin huvikseen. Mutta jos väittäisin olevani alle 10% rasvoissa, niin voisin kyllä laittaa kuvan todisteeksi. Tiedän etten ole enkä ole ollut yli kymmeneen vuoteen, niin eikai minun tarvitse myöskään sen suhteen todistella mitään.

Tässä ei pointtina ollut kuka on kireässä, lihaksikkaassa tms kunnossa ollut. Mutta samaten jos 100kg tukkipunnertaja väittäisi nostavansa 200kg, niin todisteita varmaan pyydellään. Lajiisi viitaten vertauskohtana. Samahan se on bodyfätin suhteen että voi kyllä tuttavista tai kavereista aika helposti arvioida ketkä siellä kympissä on pyörineet tai sitten merkittävästi ylempänä. Omista tuttavista tai kavereista ei niissä kireyksissä ole olleet kuin kilpabodarit ja hekin tilapäisesti. Ja ehkä muutama luonnonlaiha kaveri, jotka ovat sellaisena itsensä pitäneet aina.

@Simo_ Ja myönsin jo aiemmassa viestissäni itse lukeneeni väärin, en vaan jaksanut lainattua viestiä tyhjäksi kumittaa. Niin siinä itse harhauduin aiheesta, kun en lukenut viestiäsi tarkasti loppuun. Niin ne en oo tosiaan on sinua tiennyt/tuntenut nuorena. Joten sitä en lähde epäilemään.

Tuo on kyllä ihan totta että harva tänne on kuviaan laittanut, koska haluaa pysyä anonyymina mutta tämän henkilön kohdalla kuvia ja tietoa on kyllä ollu näkyvillä
Palsta on anonyymi jossa keskustellaan myös omasta horkan käytöstä ja ostamisesta. Ihan ymmärrettävää ettei porukka halua kuvia ja tietojaan tänne laittaa. Kaikesta säälittävintä on huudella " tiedän kuka olet oikeasti. Minäpä olen sua isompi lällällää". Etsitään facesta joku kuva ja sen perusteella tehdään analyysi koko elämästä ja tiedetään kaikki lapsuudesta roinamääriin. Tiedän minäkin nimimerkkejä täältä oikeilta nimiltään. Ei silti tulisi mieleenkään huudella tänne toisten yksityisiä tietoja. Ihan vitun lapsellista. Ymmärtäisi ehkä 16v teineiltä.

Niin ja miksi laittaisin huvikseen.
Siksi koska vaadit muita laittamaan. Tiedät ihan hyvin ettei kukaan ala tänne kuvia laittamaan jotain todistaakseen.
Ps. Laitoin muuten kuvani viime viikolla ihan vittuillakseni. Eipä laittanut yksikään lällättelijä omaansa. Siinä se taas nähtiin.

jos 100kg tukkipunnertaja väittäisi nostavansa 200kg
Mitenkäs tämä on verrattavissa 9.5% rasvoihin. Onko muka mega temppu päästä noihin rasvoihin 🙄? Varmaan jos lähtötaso on läski. Mulla on aina ollut nopea aineenvaihdunta ja kiristely helppoa. Nuorempana olin aina kireä ilman dieettejäkin. Tuohon 9.5 lukuihin dieettasin. Olisin päässyt alemmaksikin mutta olin jo niin kevyt ettei ollut enää järkevää.

Tuo tukki vertaus on huono. Jokainen tietää valheeksi jo siitä syystä että tulos on yli suomen enkan.

Palsta on anonyymi jossa keskustellaan myös omasta horkan käytöstä ja ostamisesta. Ihan ymmärrettävää ettei porukka halua kuvia ja tietojaan tänne laittaa. Kaikesta säälittävintä on huudella " tiedän kuka olet oikeasti. Minäpä olen sua isompi lällällää". Etsitään facesta joku kuva ja sen perusteella tehdään analyysi koko elämästä ja tiedetään kaikki lapsuudesta roinamääriin. Tiedän minäkin nimimerkkejä täältä oikeilta nimiltään. Ei silti tulisi mieleenkään huudella tänne toisten yksityisiä tietoja. Ihan vitun lapsellista. Ymmärtäisi ehkä 16v teineiltä.

Siksi koska vaadit muita laittamaan. Tiedät ihan hyvin ettei kukaan ala tänne kuvia laittamaan jotain todistaakseen.
Ps. Laitoin muuten kuvani viime viikolla ihan vittuillakseni. Eipä laittanut yksikään lällättelijä omaansa. Siinä se taas nähtiin.

Mitenkäs tämä on verrattavissa 9.5% rasvoihin. Onko muka mega temppu päästä noihin rasvoihin 🙄? Varmaan jos lähtötaso on läski. Mulla on aina ollut nopea aineenvaihdunta ja kiristely helppoa. Nuorempana olin aina kireä ilman dieettejäkin. Tuohon 9.5 lukuihin dieettasin. Olisin päässyt alemmaksikin mutta olin jo niin kevyt ettei ollut enää järkevää.

Tuo tukki vertaus on huono. Jokainen tietää valheeksi jo siitä syystä että tulos on yli suomen enkan.
Niin suhdeluku sama kuin ~20% rasvat väitettäisi alle kympiksi. Aivan varmasti minunkin IRL tutut tulisi kyselemään, jos minä alkaisin kirjoituksissani olla kovissa kireyksissä. Vaikka harvapa täällä aktiivisesti kirjoittaa vrt. vuosikymmen takaperin. Tässä ei edes ollut väitetty, jonka jo oikaisin. Turha varmaan väittelyä tästäkin tehdä.

Juttahan oli aikanaan Suomen kärkikisaajia. Lisäksi melko korkealla iällä ja samaan aikaan tiiviissä tekemisissä Jari Mentulan kanssa. Totta kai sellaista testataan paljon enemmän kuin jotain SM-kisojen 8. sijalla olevaa.
Varmaankin, mutta kun ne pitäis olla random testejä?
Tai en itseasiassa tiedä miten noi ihan virallisesti menee mutta satunnainen on kyllä hyvin usein käytetty sana.

Itse oon ollu tilanteessa jossa rivistä on arvottu testiin pelikorteilla, toisessa osa arvottiin ja ainakin yksi valittiin sekä sellaisessa missä vain ilmoitettiin nimet jotka testataan.

Miksi muuten itse aineita käyttävät suuttuvat kun kerron ettei naturaalina voi kehittyä?
Tietysti joku voi ottaa itseensä sen takia että myy ja tekee jotain valmennuksia tavallisille ihmisille eikä kai silloin kannata todeta että ihan sama mitä teet et tuosta paljoa paremmaksi kehity.Vai viekö se glorian bodatun ihmisen ympäriltä.

Miksi muuten itse aineita käyttävät suuttuvat kun kerron ettei naturaalina voi kehittyä?
Tietysti joku voi ottaa itseensä sen takia että myy ja tekee jotain valmennuksia tavallisille ihmisille eikä kai silloin kannata todeta että ihan sama mitä teet et tuosta paljoa paremmaksi kehity.Vai viekö se glorian bodatun ihmisen ympäriltä.

Siksi että tuo väite on yksinkertaisesti paskapuhetta? Naturaalina voi kehittyä. Tää on kyllä trolliksikin paska.

Mähän en nyt aio tähän osallistua..., mutta pakko kysyä @Wärkkäri , että koskeeko tuo vahvasti yleistävä ja olettava kehittymättömyyden teesisi myös voimaa? Eli voiko mielestäsi (!!) naturaali saada paljon voimaa ja mitkä on ne rajat, mitkä tähän naturajoiksi asettaisit, esim 100kg miehelle?

Ja koskee siis esimerkiksi isoja perusliikkeitä jalkakyykky, penkkipunnerrus, maastaveto, leuanveto, pystypunnerrus.

Back
Ylös Bottom