Sero- dopa- lisäravinteet

Yleensähän nuo suositukset on tehty keskimäärin lapsista vanhuksiin ja kaikenkokoisten keskiarvoon, eli samoin itse otan montakin suppista tuplamääriä, mutta näiden mieleen ja hormooneihin vaikuttavien kanssa olen ollut ohjeistususkollinen. Toki muissakin suppiksissa kannattaa ensin tarkistaa ne oikeat riskirajat ja yliannostusten riskit.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eiks prolaktiini laskenut yleensä kun dopamiini taso ylhäällä? Minulla on suuri epäilys että l-dopa aiheuttaa / tai ainakin lisää unihäröjä esim. hampaiden purentaa yhteen, uniapneaa jne. Nuo on vain omia kokemuksia. Joku zma+teaniini+l-dopa antaa tosi ok unet ja näkee hyviä unia mutta leuat kipeet + hikoilu yöllä voimakasta

Omien empiiristen kokeiden pohjalta teaniiniä ei kannata tosiaan vetää liian isoja määriä ja putkeen. En tiedä mitä tapahtuu mutta se hyvä olo tuntuu kääntyvän vähän päälaelleen.

Millaisia syklejä muut on tuon kanssa vetäneet?

Prolaktiini vaikutti myös dopamiiniin jos en nyt ihan väärin muista. Siihen löyty ainakin jotain yrttejä muistaakseni.
Vedin noita isompia annoksia kun olit ekalla sivulla jo maininnut, että kannattaa nauttia hieman runsaampia annoksia kuin suosituksissa. Aattelin että se on ihan perusteltuakin kun metabolia ja painokin on vähän suurempi kuin keskiverroilla tutkituista.

Juu ei niillä isommilla annoksilla pitäisi omien löydöksien mukaan pitäisi olla juuri haittavaikutuksia. Kannattaa vaan aina vähän kattoa mitä tapahtuu milläkin annoksella, eikä vaan katsoa purkin kyljestä. Mulla meni vaan vähän överiksi, kun toi kukkurallinen teelusikka taitaa olla jotain 2-5gr?

Kävin äsken hakemassa itelle L-theaniinia ja Ashwagandhaa. Ootteko käyttäny sitä ashwagandaa uutteena? Otin itelle jauheen nyt ainakin ekaksi.

Myyjä suositteli ruusunjuuriuutetta.. Onko kellään mitään tähän sanottavana?

Tietääkö kukaan onko olemassa jotain yrttiä joka nostaisi nimenomaan dopamiinitasoja. ...

P5P, saa joka luontaistuotekaupasta. Ei ole yrtti, mutta silti.

Näissä myrkyissä pitää muistaa sekin, että jos niitä syö samaan aikaan niin voi sattua "premature dopamine production" eli se dopamiini ei välttämäti pääse aivoihin.

Sen takia koittaisin kaikki tänkaltaiset myrkyt syödä mahdollisimman erillään esim aamu/ilta satseissa.

Viimeksi muokattu:
Varmasti terveellinen tuote, mutta älä kauheasti läträä sen kanssa. On vahva AMPK aktivaattori, eli periaatteessa voi haitata gainsseja.

pitää googletella toi ampk.. Entäs jos, ganssit ei oo se ykkösjuttu, vaan roppendaalin rennoksi saaminen? Oltu syksystä asti ylirasituksessa ja hankala saada jumittavaa lapaa rennoksi..

pitää googletella toi ampk.. Entäs jos, ganssit ei oo se ykkösjuttu, vaan roppendaalin rennoksi saaminen? Oltu syksystä asti ylirasituksessa ja hankala saada jumittavaa lapaa rennoksi..

Jos kyse on oikeasta ylikunnosta, niin ruusunjuuresta VOI olla apua, mutta jos kyse rasittuneista lihaksista, niin ei auta. Sirdalud naamaan ja osaavalle hierojalle.

Ootko kerenny jo kokeilee että miten toimii?

L-theaniinia ja Ashwagandhaa oon vedellyt aamuisin ja iltaisin. Välillä huomasin, että oon rennompi, mitään leffaunia ei ole tullut. Olen ottanut aamulla ja illalla yhden mitan L-theaniinia ja pienen teelusikan ashwagandaa.. Olen venyttelyä ja rintarangan aukomista tehnyt illalla samaan syssyyn..

Ruusunjuurta en ole vielä kokeillut. Onko joku muu täällä? Kovasti netissä kehutaan, onkohan vain akkojen höpötyksiä?

Nyt lähti testiin l-teaniini ja 5htp, viimeinen ”oljenkorsi” käytössä nukahtamisongelmien hoidossa. Katotaan jos näistä löytyisi apua tai edes helpotusta.

5htp ei toimi jos melatoniini ei ole toiminut.
Ei välttämättä pidä paikkaansa.
5-HTP bypasses the brain's light-regulation system that controls the secretion of melatonin. So when you take it, it causes the release of melatonin no matter how much light is present (not directly, mind you -- 5-HTP causes the increased production of serotonin and other neurotransmitters, and it's these other neurotransmitters that trigger the production and release of melatonin).

For some people, taking melatonin will help induce and maintain sleep. However, melatonin supplements usually only work if a person has low levels of melatonin in their system (this situation is commonly found in elderly persons). In other words, if you have normal levels of melatonin, taking melatonin supplements won't be as effective in helping you sleep.

Ei välttämättä pidä paikkaansa.

Meinaatko että 5-htp jotain muuta kautta auttaisi nukahtamiseen kuin melatoniinin muodostuksen kautta?

Stages-of-metabolic-transformation-of-serotonin-to-melatonin-and-niacin.png

2 solgarin 5htp kapselia meni eilen ja sitten 2 scooppia teaniinia oisko about 200-300mg välissä ollut. Yks scooppi ennen treeniä ja toinen ennen nukkumaanmenoa. Sama protokolla napeilla. Mites te ootte toteuttanu? Osa tuntuu jakavan juuri aamu/ilta.

Suositut

Back
Ylös Bottom