Selkätreenistä...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Primo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Re: alatalja

Originally posted by Jep
pakko kysästä tähän väliin tosta alataljasta alotteliamaisella kysymyksellä. mimmonen liike siinä? ite tykkään ottaa vähän varman päälle ettei mee kokeilee jotai ja te ihan väärin, seuraavaks huomaaki et ei jalat liiku.

Itse teen kutakuinkin näin:

http://www.gymonthehill.freeserve.co.uk/ex_lowprows.htm

Kahvana käytän kapeaa kahvaa, jossa kämmenet ovat vastakkain n.10cm päässä toisistaan. Tärkeää on vetää talja alas napaan, ei rintaan. Lisäks selkä kannattaa pitää suorana. Olkapäät menee läheltä kylkiä. No kyllä sä tosta kuvasta varmaan näät miten se tehdään?

Originally posted by Jortsu
Mä vaihtasin tuon ylätaljan leuanvetoon. Kuningasliike. Ite tein noin ja rupes saamaan selkään ihan erilailla tuntumaa.

millä otteella? joku sanoo että nyrkit yhdessä, toiset suosii jotain vormulan ratteja. sitten vielä nää leveet otteet eteen/taakse.

Ite oon tehny leuanvedot ns. normaali otteella eli hartioden levynen/vähän kapeampi vastaote, eli rystyset itsestä poispäin.

oon tehny selkäpäivän seuraavasti:
leuanvetoa lämmittelynä pari sarjaa
ylätalja 3 sarjaa
alatalja 3 sarjaa
row machine 2-3 sarjaa
maastaveto 2-3 sarjaa
epäkkäät 2-3 sarjaa
selänojennus 3 sarjaa

nyt oon ajatellu ottaa vaihtaa ylätaljan leuanvetoon, ja maastavetoa vois tehä vähän aikasemmin.eiköhän tämä tästä:rolleyes:

Re: Re: alatalja

Originally posted by wbb
Itse teen kutakuinkin näin:

http://www.gymonthehill.freeserve.co.uk/ex_lowprows.htm

Kahvana käytän kapeaa kahvaa, jossa kämmenet ovat vastakkain n.10cm päässä toisistaan. Tärkeää on vetää talja alas napaan, ei rintaan. Lisäks selkä kannattaa pitää suorana. Olkapäät menee läheltä kylkiä. No kyllä sä tosta kuvasta varmaan näät miten se tehdään?

kiitokset wbb:lle

Pistetään omakin treeni:

kulmasoutu tangolla 3x
ylätalja 3x
alatalja 3x

joka toinen viikko muuten sama, mutta maastaveto mukaan.

Originally posted by Crozet
Ite lämmittelen yleensä vetämällä leukoja. Massaa sillä ei rakenneta jos ei painovyötä käytä.

No enpä sanoisi näinkään. Kaikkihan eivät välttämättä vedä omalla painolla helppoja 15+ toiston sarjoja. Kyllä se lihas kasvaa ihan kehon paino vastuksenakin.

Originally posted by Away
Leuanveto*4
Kulmasoutu*4-5
Epäkkäät*3
Takaolkapäät*3 (http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/BBRowNeckElbowOut.html)

Riittääkö mielestänne selälle? Leuanvedossa ja kulmasoudussa kussakin pari loppuun asti vietyä sarjaa.

No ei se ainakaan ole noista liikkeiden määristä kiinni.

Mun selkäreeni:

Ke: kulmasoutu 3x6-15
Pe: leuanveto kapeella vastaotteella 2x6-15

seuraavalla viikolla:

Ke: kulmasoutu vipukoneessa 3x6-15
Pe: ylätalja kapeeella vastaotteella 2-3x10-20

Viimenen sarja loppuun asti, rasitusta tulee ihan riittävästi ja paikat on kipeenä, ainakin viikonloppusin.

Maanantaina tulee aina joku näistä jalkareenin yhteydessä:

Maastaveto
Hyvää huomenta
SJMV

Selvä. Sitä lähinnä hain, että riittäkö kaksi liikettä. Lisäksi teen kerran viikossa eri päivänä yhden leuanvetosession, jossa tulee kolme kevyempää sarjaa.

Joten siten uskoisin riittävän selkäpäivälle tuollaisen 6-8 sarjaa..

Aloitin varsinaisesti ensimmäisen usempaan osaan jaetun ohjelman (4-jakoinen), joten siksi onkin hieman pohdittavaa noihin treeneihin. Maastavetoa tekisin muuten, mutta nyt ei pysty, kun selkä otti kyykystä vähän pahakseen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Lisää pikkuhiljaa, että löydät sopivan määrän mistä vielä palaudut hyvin. Toi sun ohjelma näyttää kyllä ihan hyvältä, toivottavasti toimii juuri sulla!

Mun basic selkä treeni: Leuanveto leveä ote: 4X10, kulmasoutu tangolla 4X10, hartioiden levyinen ote, t-tanko soutu 3-4X10, toisella viikolla leuanveto kapea vasta ote: 4X10 muuten sama. Alaselkä saa kyytiä kyykyissä ja suorin jaloin mavessa.

Mun basic selkä treeni: Leuanveto leveä ote: 4X10, kulmasoutu tangolla 4X10, hartioiden levyinen ote, t-tanko soutu 3-4X10, toisella viikolla leuanveto kapea vasta ote: 4X10 muuten sama. Alaselkä saa kyytiä kyykyissä ja suorin jaloin mavessa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom