Selkätreenissä vikaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Temaca
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei ! Mulla ois nytte pieni ongelma mun selkätreenin kanssa. Elikkäs mulla on ton taljan kanssa vähän ongelmia kun teen ylä- ja ala-taljaa niin tuntuu kuin treeni menisi suoraan forkkuihin, ja osittain hauikseenkin hauikseenkin. Oon yrittänyt toisenlaisella otteella pidellä, mutta ei auta. Onko tekniikassa vikaa vai leikinkö liian suurilla painoilla ? Voisitteko myös antaa vähän vinkkejä parantamaan selkätreeniä, en haluaisi että motivaatio selän reenaamiseen loppuu ! - Kiitos vastanneille jo etukäteen.

^Älä rutista sitä tankoa vaan kädet toimii pelkästään ns 'vetokoukkuina' ja sit aina ylä tai alataljaa tehdessä vie ne lavat yhteen (kun viet ne yhteen huolellisesti saatat joutua myös pudottamaan sarjapainoja) :)

Vetoremmit ylätaljaan, tai vaihda erilaiseen kahvaan. Kyllä se sieltä pikkuhiljaa tulee, ekat kuukaudet on aina vähän hakemista että löytää itelleen parhaan tekniikan :)

Tärkeintä on vetää lapoja yhteen sekä alas. Alaspäin veto on ennen kaikkea latsien treenaamisessa aika A ja O, paljon suuremman kontraktion saa siipiin kun lavat ovat maksimaalisen alhaalla ja yhdessä ja siitä vielä vetää kyynerpäillä rajusti alaspäin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vetoremmit ylätaljaan, tai vaihda erilaiseen kahvaan. Kyllä se sieltä pikkuhiljaa tulee, ekat kuukaudet on aina vähän hakemista että löytää itelleen parhaan tekniikan :)

Remmeillä heitä vesilintua. Opettelet vaan ettimään sen oikean tekniikan/tuntuman vaikka höyhenpainoilla, tai siis juurikin niillä. Siitä se lähtee!

En salettiin heitä. Mulla loppuu forkuista pito loppuun viedyissä sarjoissa ylätaljassa ilman remmejä.

Sama ja mun tarkotus selkäpäivänä treenata selkää, ei puristusvoimaa.

Mutta ei ne vetoremmit ole oikotie onneen jollei ne latsit liiku.

Nimimerkillä selkää monta vuotta päin vittua reenannut...ehkä siksi kädet on paras lihasryhmä. :D

Nimimerkillä selkää monta vuotta päin vittua reenannut...ehkä siksi kädet on paras lihasryhmä. :D
Ei ne ole oikotie, mutta todella hyvä tienviitta sinne onneen. Nimim. selkä vahvin lihasryhmä, alle vuosi treeniä :D

E: Osaksi johtuu varmaan myös siitä, että kun sä olet aloittanut treenaan niin ei oo ollu näin hyviä neuvoja kuin nyt, esim gymlogit pitäis jokaisen kattoo ennenku menee ekaa kertaa salille.

Sehän niissä remmeissä onkin paska juttu, harvemmin käsistä loppuu pito ennen kuin selästä jos liike aloitetaan oikein. Sitten kun remmien avulla otetaan isompia painoja käyttöön mitä kannattaisi niin noidankehä on valmis. Vaikka ne forkut olisivat kuinka kehittyneet ja vahvat niin ne tulee väsymään selkätreenissä jos tehdään väärin.

Sehän niissä remmeissä onkin paska juttu, harvemmin käsistä loppuu pito ennen kuin selästä jos liike aloitetaan oikein. Sitten kun remmien avulla otetaan isompia painoja käyttöön mitä kannattaisi niin noidankehä on valmis. Vaikka ne forkut olisivat kuinka kehittyneet ja vahvat niin ne tulee väsymään selkätreenissä jos tehdään väärin.
Mä teen aina ennen ylätaljaa selän paksuusliikkeet, eli maven ja kulmasoudun. Vaikka sen ylätaljan tekee puhtaasti latseilla, niin silti mulla tossa kohtaa loppuu aina forkuista voima.

Siis jos selälle tekee pitkähköjä sarjoja hyvällä kontrollilla, niin loppuu puristusvoima takuulla. Ja siinä kohtaa kun alkaa forkut väsymään, niin varmasti menee tekniikkakin vähän persiilleen. Keskittyminen menee väärään paikkaan. Itse käytän noin puolissa selkätreenin sarjoista vetoremmejä. Esim. kulmasoudussa ja mavessa jonka teen viimesenä liikkeenä. Ei enää jaksa siinä vaiheessa miettiä puristeluita.

Kyllä se on ihan hyvä, että kehittää sitä heikkoa kohtaa (puristus) eikä sulje sitä pois remmeillä. Ja niinkun Crrc sanoi, ei niistä forkuista puhti lopu jos treenaa oikein.

Kyllä se on ihan hyvä, että kehittää sitä heikkoa kohtaa (puristus) eikä sulje sitä pois remmeillä. Ja niinkun Crrc sanoi, ei niistä forkuista puhti lopu jos treenaa oikein.
Mä laitoin tällä viikolla CoC #2 kiinni neljä kertaa kortilla, puristusvoimaa on mutta ei kestävyyttä. Puhti todellakin loppuu jos kiskot ylätaljaa/alataljaa 1x30 restpause setin loppuun.

Back
Ylös Bottom