Selkälihasta "kuumottaa"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TDM
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

TDM

Viime päivinä alkanut kytemään tällainen oire, että vasemmalla puolella lavan alapuolella on lihas ikäänkuin koko ajan "vireessä", eli tuntuu kuin se olisi jännittyneenä koko ajan ja kaiken lisäksi lihaksessa tuntuu sellaista outoa kuumotusta. :confused:

Voisiko oire johtua huonosta asennosta koneella istuessa tai siitä, että teen suurimmaksi osaksi liukuhihna-seisomatyötä 7 tuntia päivässä? Mitäs tälle pitäisi tehdä?

Tuo huono istuma-asento koneella on siinä mielessä suht epäloogista, että minulla on varsin hyvä tietokonetuoli.

Itselläni selkälihas joskus kramppaa tuolta alueelta, ja seurauksena on kuumotusta ja pahimmassa tapauksessa nikamalukko, ja kovempi kipu sen seurauksena. Itselläni tuo saattaa tulla juurikin huonoryhtisestä istuma-asennosta , joskus se tulee vaikka istuisi kuinka ryhdikkäästi. Olen myös päätellyt asian niin että minulla on selkä tuolla alueella hieman heikommassa kunnossa kuin muualla, eli lihasepätasapaino on kyseessä ainakin itselläni.
Olen pyrkinyt treenaamaan nyt tuota keskiselkää ja sen seurauksena itselläni nytkin kuumottaa tuo alue.

Lihaksessa on varmaan vaan jonkinasteinen jännitystila, siitä voi hyvin johtua kuvailemasi kaltaiset oireet. Eikun vaan venyttelyä, ja liikkumaan sieltä tietokoneen äärestä! Kohta on muuten koko selkä krampissa..

Kyllä vain, venyttely saattaa auttaa , esim pelkkä roikkuminen käsien varassa. Tai sitten hierojalle joudut menemään.

Mulla on ollut nyt jonkin aikaa sama ongelma. Urheilulääkärillä käyty ja
tulehduskipulääkkeet syöty - turhaan.:rolleyes:

Hierojalla kävin ja se tuntui auttavan aika mukavasti. Nyt on selkä jo aika
avonaisen tuntuinen. Voisin kuvitella että parin hierontakerran jälkeen alkais olla
taas ihan hyvässä jamassa:thumbs:

Mulle tuli tollasta sen jälkeen kun rupesin kiinnittämään kyykyssä ja penkissä huomiota että lavat tosiaankin on yhdessä. Eli se staattinen jännitys rhomboideissa ja trapseissa teki tollasta kuumotusta kun lihakset ei siihen olleet tottuneet.

Hyvä venytys niille on istua tuolilla, ottaa ristiin kiinni polvista ja levittää haaroja. Tällön kädet vetää lavat auki ja venytys tuntuu mukavasti just siellä kun pitää. Älä vedä käsillä lapoja auki vaan anna jalkojen tehdä työ käsien vain keskittyessä kiinni pitämiseen. Voipi vaihdella välillä kumpi käsi on päällimmäisenä...

Back
Ylös Bottom