Selkäkipu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

pubiruusu

GhettoBootyBro'z™
Ikä
34
Helvetin helvetti, tein tänää selän salilla ja nytten on alaselkä jotenki kipeä.. mitäs sanoisitte tähä, pidetäänkö taukoa maastavedosta ja sen sellasta?

mut kannattaa vähä testailla itellä meni puol vuotta sitten ala-selkä rikki kun vedin mielettömän kovan ala-selkä treenin jotenkin tähän tyyliin
mave 4 sarjaa 6-8toistoa 100kg
selänojennus 3 sarjaa 20toistoa (tosi lyhyillä tauoilla)
jalkojen nostoja maaten puoliksi pyödällä maaten 3 sarjaa maks

ja sen jälkeen lähdin jenkki futis harkkoihin misä sain muutaman tosi kovan iskun ala-selkään ja selkä oli tosiaan vähän kipeänä mutta en välittänyt vaan lähdin seuraavana päivänän tekemään takareidet
suorinjaloin mave
ja kun olin sitä muutaman sarjan tehnyt ali selkä niin kipeänä että 10kg levypainon nosto sattui aivan mielettömästi.
n.2-3kk kaikki juokseminen sattui ja lopetin ala-selän treenaamisen kokonaan kunnes taas nyt se on parempi ja olen alkanut tekemään selän ojennuksia.

afrolicious sanoi:
älä nyt tos vaiheessa vielä hanskoja tiskiin heitä.. huomen aamulla se on jo kunnossa!
No jos se on oikein kunnolla menny,niin ei taida ihan vielä seuraavana päivänä kondikses olla...

Mulla on ainakin melkein 2-3 päivää selkä kipeenä maastavedon jälkeen, tosin se käy enemmän tohon keskiselän paikkeilla ja ihan lihaskipua on. Kunnon venyttelyt auttaa asiaa.

Helvetin helvetti, tein tänää selän salilla ja nytten on alaselkä jotenki kipeä.. mitäs sanoisitte tähä, pidetäänkö taukoa maastavedosta ja sen sellasta?

Näillä tiedoilla en oikein osaa muuta sanoa kuin että jos selkään sattuu kun ensi kerralla teet mavea niin lopeta se ja pidä taukoa.

Näillä tiedoilla en oikein osaa muuta sanoa kuin että jos selkään sattuu kun ensi kerralla teet mavea niin lopeta se ja pidä taukoa.

Pakkotoistoa parhaimmillaan. Neuvot tulevat muutaman vuoden viiveellä :D

Vitsi vitsi. Olen tehnyt mavea jo hetken niin, että muutama viimeinen toisto menee epäpuhtaasti ja vähän selässä tuntuu painetta (alaselässä). En ole siitä piitannut, mutta lueskelin ajankuluksi tuota vakavimmat tapaturmat salilla ketjua ja pisti kyllä toi mave mietityttämään. Siirryinkin samalla sitten polvienalta vetoon ja tällähetkellä ihan tyytyväinen olen ollut. Tuntuu ainakin turvallisemmalta ja eipä se kehityskään varmaan vaihdoksen takia huonompaan muutu!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pakkotoistoa parhaimmillaan. Neuvot tulevat muutaman vuoden viiveellä :D

Parempi myöhään kuin ei milloinkaan :)

Joo meni pikkasen ohi että tää ei ollu ihan tuore ketju.

Vitsi vitsi. Olen tehnyt mavea jo hetken niin, että muutama viimeinen toisto menee epäpuhtaasti ja vähän selässä tuntuu painetta (alaselässä). En ole siitä piitannut, mutta lueskelin ajankuluksi tuota vakavimmat tapaturmat salilla ketjua ja pisti kyllä toi mave mietityttämään. Siirryinkin samalla sitten polvienalta vetoon ja tällähetkellä ihan tyytyväinen olen ollut. Tuntuu ainakin turvallisemmalta ja eipä se kehityskään varmaan vaihdoksen takia huonompaan muutu!

Mulla on vähän sama homma, eli en ehkä osaa lopettaa sarjoja silloin kun toistot vielä tulee puhtaasti. Jotenkin sitä vaan haluaa vetää niin kauan kun painot irtoaa maasta :)
Mitään ongelmia itselle ei kyllä ole tästä ainakaan toistaiseksi aiheutunut (korkeintaan ihan törkeä pumppi selkään), mutta ei varmaan ole ihan turvallista isommilla raudoilla. Tänään maven sarjapainot oli 125kg.

Parempi myöhään kuin ei milloinkaan :)

Joo meni pikkasen ohi että tää ei ollu ihan tuore ketju.

Mulla on vähän sama homma, eli en ehkä osaa lopettaa sarjoja silloin kun toistot vielä tulee puhtaasti. Jotenkin sitä vaan haluaa vetää niin kauan kun painot irtoaa maasta :)
Mitään ongelmia itselle ei kyllä ole tästä ainakaan toistaiseksi aiheutunut (korkeintaan ihan törkeä pumppi selkään), mutta ei varmaan ole ihan turvallista isommilla raudoilla. Tänään maven sarjapainot oli 125kg.

No, mutta mä uskon, että tää on aika yleinen ongelma tämän maven kanssa, joten ihan hyödyksi voi vieläkin olla, vaikka muutaman vuoden jäljessä vastaakin ;D

Itsellä juuri sama homma! Pakko laittaa aina niin paljon rautaa tankoon, kun sarjat vaan antaa myöden ja tekniikkahan siinä kärsii pakostakin vähän. Voimaohjelmasta siirryin nyt taas enemmän massaa tavottelevaan, joten tämä polvienalta veto on varmaan ihan yhtä menevä ja kehittävä, kun itse maastaveto!?

Polvien altaveto? Siis jossain kyykkyhäkissä? Eikö toi näytä pikemminkin egoilulta yms? Mitenköhän, käyköhän mulle? Tuntuu että mulla on selkä hemmetin pitkä, ja hetikun lyön enemmän rautaa ihan 10kg ja alaspäin maveen, niin jaloilla ei saa työskenneltyä paskaakaan. Ja koko veto tapahtuu alaselällä.

Polvien altaveto? Siis jossain kyykkyhäkissä? Eikö toi näytä pikemminkin egoilulta yms? Mitenköhän, käyköhän mulle? Tuntuu että mulla on selkä hemmetin pitkä, ja hetikun lyön enemmän rautaa ihan 10kg ja alaspäin maveen, niin jaloilla ei saa työskenneltyä paskaakaan. Ja koko veto tapahtuu alaselällä.

Mä en ota kantaa tohon egoiluun, mutta vaihdoin ohjelmaa 4-jakoiseen, johon kuuluu polvienalta veto, eikä maastaveto.
Onhan täälä pakkiksellaki ketjuja kyseisestä liikkeestä. Löydät, kun kirjoitat googleen liikkeen nimen :)

Sama täällä. Pituutta +190cm, joten tuntuu paljon luonnollisemmalta tämä polvien altaveto. Kehityksestä en osaa sanoa, että onko ollu hyödyksi, kun vasta yksi treeni takana, mutta hyvän tuntuman siitä sain ja ihan positiivisella mielellä odotan seuraavaa selkäpäivää.

Mä en ota kantaa tohon egoiluun
En minäkään, mutta voin kuvitella, että muut kuvittelevat "tekis normaalisti niinku muutki eikä egoilis liian isoilla painoilla". Missäs teet noi? Ihan kyykkyhäkissä turvarautojen päältä? Vai jonkun puupalikka hässäkän kanssa, joilla painot nousee ylemmäs.

En minäkään, mutta voin kuvitella, että muut kuvittelevat "tekis normaalisti niinku muutki eikä egoilis liian isoilla painoilla". Missäs teet noi? Ihan kyykkyhäkissä turvarautojen päältä? Vai jonkun puupalikka hässäkän kanssa, joilla painot nousee ylemmäs.
Eipä mulla ole väliä, mitä muut kuvittelevat. Kyllä muutama ''isopoika'' tekee kyseistä liikettä myös salillani :D
Ihan normaalissa kyykkyhäkissä olen tehnyt.

Muutaman kerran olen jo ehtinyt tehdä ja ihan tyytyväinen olen. Alaselkään ottaa itselläni ainakin tosi hyvin ja tuntuu, että seuraavana päivänä vatsatkin ovat todella ''arat''. En tiedä kuuluisiko vatsoihin ottaa, mutta sinne näyttää jotenkin myös vaikuttavan.

Mutta sanokaa joku viisaampi vähän faktaa tästä polvienalta vedosta?

Pitkäjalkaisten kannattaa koittaa sammakkoasentoa maastavedossa. Eli kantapäät lähellä toisiaan (~15 cm) ja jalkaterät 20-30 astetta ulospäin. Tällä tavoin polvet ei ole niin paljon tangon tiellä, selkä on mahdollista pitää pystympänä ja irrotukseen saa käytettyä enemmän jalkojen voimaa.

Mutta sanokaa joku tyhmempi vähän faktaa tästä polvienalta vedosta?

Oon itekki muutaman kerran kokeillut kyseistä liikettä ja on kyllä hyvän tuntuman saanut selkään. Maastavetoa on tullut myös paljon tehtyä ja selkää molemmat liikkeet varmasti paksuntavat. Polvenalta vetoa voi myös tehdä maven apuliikkeenä, jos heikko kohta on juurikin loppuojennus. Tottakai liike myös antaa boostia pääkopalle, kun pystyy todennäköisesti käsittelemään isompia rautoja.

EEEdit. Pientä oftopikkia tosiaan, kun ala_selkäkiputriidissä kysellään polvienalta vedosta :rolleyes:

Oon itekki muutaman kerran kokeillut kyseistä liikettä ja on kyllä hyvän tuntuman saanut selkään. Maastavetoa on tullut myös paljon tehtyä ja selkää molemmat liikkeet varmasti paksuntavat. Polvenalta vetoa voi myös tehdä maven apuliikkeenä, jos heikko kohta on juurikin loppuojennus. Tottakai liike myös antaa boostia pääkopalle, kun pystyy todennäköisesti käsittelemään isompia rautoja.

EEEdit. Pientä oftopikkia tosiaan, kun ala_selkäkiputriidissä kysellään polvienalta vedosta :rolleyes:

Äläs nyt ;) itselläni maven tekeminen ja nyt toivottavasti polvienalta veto jatkaa samaa, että selkä on alkanut voimaan paremmin.
Ennen tuli helposti selkä kipeäksi pitkän lenkin tai pitkän työpäivän jälkeen. Maven ottaessa ohjelmaan nämä kivut ovat kadonneet, joten ei välttämättä niin offtopikki jos puhutaan samassa syssyssä selkäkivuista!

Kannattaa venytellä reidenkoukistajat. Itsellä auttoi alaselkäkipuun joka johtui huonosti venytellyistä koukistajista, jotka sitten vetivät selän lihakset kireiksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom