selkäkipu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tein tossa eilen jalkatreenissä kyykkyä, ja nappasin sit painot niskaan mutta perkele tuli kohtalaisen kipeä pisto alaselkään,siis seisoin siinä ainoastaa painot niskassa yläasennossa.Selkä on piruvie vieläkin hyvin kipeä.Kertokaahan ny ihmeessä mitä tapahtui ja pitäískö astella tohtorin puheilla vai luottaa lepoon? Niin ja omasta mielestäni olin lämmitellyt tarpeeksi ja ennen eilen ole ollut vastaavia ongelmia sekä painot ei ollut mitkää ylisuuret.

Terveyskeskussa ne toivottaa sulle hyvää loppupäivää, turha sinne on mennä. Jos haluat varmistua ettei oo mitään vakavempaa niin erikoislääkärin kautta

Mulla on käynyt pari kertaa sama homma, eli jos olet duunissa niin ei muuta kuin lääkäriin ja 5pv saikkua. Treenilepoa kannattaa pitää muutama päivä. Selänkipeytyminen kannattaa ottaa aina vakavasti!

Tottakai lääkäriin jos kipu on tullut äkillisesti ja vielä yläasennossa seistessä. Tervesyskeskukseen tai yksityiselle, riippuen siitä kuinka nopeaa apua haluat. Terveyskeskuksessa pitää olla sitkeä, että saa apua ne kun tekevät aina oletuksen, että vaiva on yleinen eikä ole vaarallinen -> ei kiireellistä hoitoa vaativa (nelikenttäanalyysi opetetaan terveyskeskuslääkärin opaskirjassa .:rolleyes: )
Yksityisellä saat avun nopeasti, mutta rahaa kuluu.

Ite pääsin talvella selkäkivuistani olemalla rassaamatta selkää kuukauteen pariin, niin ja.... VENYTTELYÄ; VENYTTELYÄ ja vielä kerran VENYTTELYÄ! Tais olla kiinni siitä että jalat ja perse oli ihan jumissa kun ei mies saanu taivutettua edes sormenpäitä lattiaan...

voi pimppi ku menee hermo ku ei meinaa sängystä ylös päästä,pakko se on mennä sit kattoo mitä tohtorit sanoo.

Alaselkäkivuista osaan sanoa sen verran kun oyssilla työskentelen että lannenikamien välilevytyrät ovat luultua yleisemmät. Itse kävin magneettikuvissa ja 4. ja 5. lannenikaman välillä oli LIEVÄ nikamatyrä. Loukkasin selän talvella ja mielestäni kipu oli venähdyksen omainen. Aamuisin selkä oli ehkä enemmän jumissa kuin illalla. Nykyään kun magneettikuvia otetaan aikaisempaa enemmän on todettu että joka toisella kuvatulla henkilöllä on jonkinlaisia välilevyn pullistumia juuri tuon 4. ja 5. lannenikaman välillä ja 5. lannenikaman ja 1. ristinikaman välillä. N. 30 % kuvatuista on välilevytyrä (siis pullistumaa hieman pahempi). Selkä saattaa olla oireetonkin välilevytyrästä huolimatta ja se havaitaan jonkun muun MRI tutkimuksen yhteydessä. Välilevytyrä eli rappeuma on yleinen ikääntymisestä aiheutuva "sairaus" mutta nuoremmilla ihmisillä se voi tulla loukkaantumisen yhteydessä. Magneettikuvaus maksaa oyssilla n 370e mutta sitä en tiedä mikä on omasta pussista maksettava summa. Lääkärini mukaan välilevytyrä paranee itsekseen ja hyvä lihaskunto ja treenaaminen oikeaoppisesti nopeuttaisivat paranemista. Missään nimessä paikalleen ei saa jäädä, vaan on liikuttava ja treenattava kivun sallimissa rajoissa. Itselläni ei selkä kovin kipeä ole mutta tarkoitus on antaa alaselälle vähän lepoa raskaista kyykyistä ja maastavedosta ja treenata hieman kestävyyttä alaselän lihaksiin. Selkävaivat ovat niitä ikävimpiä yllätyksiä tämän harrastuksen parissa ja paraneminen tahtoo viedä aikaa. Magneettikuviin on tarkoitus mennä uudestaan ehkä puolenvuoden päästä ja sitten sen näkee mitä selälle kuuluu. Terveyskeskuksista lähetteen saaminen magneettikuviin voi olla EHKÄ hieman hankalaa (mene ja tiedä), mutta valittamalla kipua ja kivun pitkäaikaisuutta voi edesauttaa lähetteen saamista.

Originally posted by katkarapu
voi pimppi ku menee hermo ku ei meinaa sängystä ylös päästä,pakko se on mennä sit kattoo mitä tohtorit sanoo.

Mihin se nyt oikeastaan sattuu? Pistääkö selkärankaan vai sen viereen, säteileekö kipu pakaraan tai jalkaa alas, onko varpaat tms. tunnottoman tuntoiset...

Lekuriin siittä.

Sama vika täällä. Kertausharjoituksissa meni edellinen viikko ja minä sitten näppäränä poikana kannoin yksin voimakonetta ja muljautin selkäni siinä touhussa... Onneksi parin buranapäivän jälkeen helpottaa.

parantunut sanoi:
Katsokaahan mun potilastarinani:

En lukenu kokonaan, kiva, että oot parantunut. Mun mielelestä kaikki parannusmenetelmät on ok, jos ne toimii, mutta tääkin parantaja sahaa omaa lankkuansa poikki noilla appelsiini-kommenteillaan, kun ei sillä kai mitään meriittejä siltä saralta ole.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Back
Ylös Bottom