selkäjumppani, vajaa vai ei?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja temme6
  • Aloitettu Aloitettu
Eli treeniä on takana reilu vuosi mutta hyvässä valmennuksessa :). Kohautuksia en tee toistaiseksi koska hartiani ovat kapeat luonnostaan ja epäkkääni ovat kasvaneet kohtuutonta vauhtia muuhun selkään nähden ja uskon maven niitä kasvattavan kuitenkin. Sarjoja mavessa 4, toistot pyörii siinä 6-10, ylätaljassa 4x8-12 ja alataljassa 3x8-20 tuntuman mukaan.

kannattaako tuo alatalja muuten tehdä niinkuin lapoja liikuttelemalla vai enemmän latsi liikkeenä?

ajattelin että alan tekemään sen sillai lapoja liikuttelemalla niin tulee niitä palloja selkään :)

ylätalja sit latseille

hölkkääjä sanoi:
ajattelin että alan tekemään sen sillai lapoja liikuttelemalla niin tulee niitä palloja selkään :)

Hifistelyä. Vejät raskaita perusliikkeitä, ja unohdat nyt kaiken kikkailun ihan kokonaan.

Kyllä minusta tuo alatalja on ihan selkeesti latsiliike. Ku ne kahvat vetää oikeeseen kohtaan niin tuntee kuinka leveet selkälihakset "lykkää" käsiä ulospäin kyljistä.

Mr.Kynis sanoi:
Suotta niitä kohautuksia tekee jos kerran mave on ohjelmassa.

Kyllä jos epäkkäitä haluaa tehokkaasti kehitää on kohautus ehdoton liike. Ei mave aja lähellekään samaa asiaa. Mavella tulee epäkkäille vain "staattista" treeniä.

Kärjistetty ja huono vertaus olisi kuin teet kulmasoutua niin kyllähän reidet niitä painoja kannattelee kun jalat on hieman koukussa, mutta ei sillä mitään reisiä kasvateta samaan tahtiin kuin kyykyllä.

Mitenkäs sitten, kun meidän työpaikan salilla ei ole alataljaa ollenkaan. Miten sen pystyisi parhaiten korvaamaan? Mulla kuuluu selkätreeniin ylätalja, kulmasoutu käsipainoilla tai tangolla ja selänojennuksia tuntuman mukaan riippuen, onko ottanut kulmasoutua kässäreillä tai tangolla. Mave olis tarkoitus ottaa vielä lisäksi.

henris sanoi:
Mitenkäs sitten, kun meidän työpaikan salilla ei ole alataljaa ollenkaan. Miten sen pystyisi parhaiten korvaamaan? Mulla kuuluu selkätreeniin ylätalja, kulmasoutu käsipainoilla tai tangolla ja selänojennuksia tuntuman mukaan riippuen, onko ottanut kulmasoutua kässäreillä tai tangolla. Mave olis tarkoitus ottaa vielä lisäksi.

Alatalja vaikuttaa eniten trapseihin, jotka harjaantuvat vielä paremmin kulmasouduilla, ei siis hätää.

Konna sanoi:
Oisko tuossa hyvä paikka laitteiden hankintaan? Hinnat eivät ole näkyvillä, mutta lienevät hyvin edullisia?
http://www.saunalahti.fi/onnima/

:offtopic:

Soitin tuonne kerran ja nuo kuntoilulaitteet ovat todella tyyriitä. M-tangon olisin halunnut, mutta hinnaksi ilmoitettiin 90e. :eek: Tosin laadusta kannattaa maksaa mutta edulliseksi ei noita voi sanoa.

sfl sanoi:
Se nyt on vaan niin, että reenaus on kovin yksilökohtaista. Minä teen kohautuksia kolme sarjaa kässäreillä ihan vaan sen takia, että se tuntuu hyvältä ja ottaa mukavasti trapseista. En ymmärrä miten mave voisi sieltä ottaa, ei ainakaan minulla ota.

Pakko kommentoida:
Oleksää tietoinen, että aina kun sulla on paino käsissä,
teit sitten shrugseja, mavea tai hauista, niin trapeziukset jännittyvät aina, ja lukitsevat lavat paikalleen.

Ja mavessa sulla on aika lailla rautaa näpeissä, joten trapsit jännittyy aika lailla.
Mun on taas täysin mahdotonta käsittää että miten mave EI ottais sulla, tai kellään ihmisellä trapeziuksiin.

Ehkä ne on sulla luonnostaan hirveen vahvat, niin että ne ei tule kipeiksi tai jäykiksi maven teosta, mutta että mave ei ottais trapeziuksiin, se on sama kun sanoisi että juu, ei mulla kyykky kyllä ota alaselkään, eikä penkki etuolkapäihin sitten yhtään, eikä myöskään leuanveto tunnu hauiksissa sitten ensinkään.

Itsekin kyllä teen shrugseja vaikka olisinkin tehnyt alle mavea, ihan vaan kun tykkään liikkeestä.

Back
Ylös Bottom