Selkä vs. vatsa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja CiioN
  • Aloitettu Aloitettu
Olen kuullut sellasia väitteitä, ettei vatsaa ja selkää saisi treenata samana päivänä, onko totta? Ja jos on, niin minkä takia?

saa treenata mutta itse käytäntö puoli lienee paljon vaikeampi eli siis itse en ainakaan pystyy treenaamaan kunnolla vatsoja jos oon just treenannu selän

alaselkä ja vatsat kun treenaat yhdessä vuorotellen=supersaja joka on havaittu ainakin käsien kannalta toimivaksi

No ei kyllä tulis mieleen tehä alaselkää ja vatsoja samana päivänä, mulla ainakin ton alaselän saa niin pumppiin että tuntuu kun ois rautakanki työnnetty selkärangan viereen!! Eikä vatsojen tekemisestä tule mitään...ehkä niin että tekee ne vatsat ensin, mutta parempi on tehä jonain toisena päivänä!!

itse kyllä teen nuo vatsat selkä päivänä..kieltämättä joskus kun on tehnyt selänojennuksia ja ala selkä on ollut hirveässä pumpissa niin on niitä vähän vittumainen tehdä mut sisulla se menee..:kippis1:

Itse teen vatsat kyykkytreenin ja vetotreenin jälkeen. Eipä tuo ole mitää haitannut vaikka selkä onkin ottanut damagea ennen vatsasarjoja.

Itse teen vatsat kyykkytreenin ja vetotreenin jälkeen. Eipä tuo ole mitää haitannut vaikka selkä onkin ottanut damagea ennen vatsasarjoja

Sama juttu mulla. Vatsat teen 2-4 kertaa viikossa ja kaksi kertaa tulee aina alaselkätreenin yhteyteen. Ei tahtia haittaa. Olen tehnyt myös vatsat välillä ennen muita liikkeitä ja toimii vallan mainiosti niinkin päin.

mä teen vatsan aina ennen vetoa ja kyykkyä(2krt/vko)

jotenki saan aina paremman fiiliksen noihin liikkeisiin kun vatsa "lämpimänä"

Originally posted by tipe
mä teen vatsan aina ennen vetoa ja kyykkyä(2krt/vko)

jotenki saan aina paremman fiiliksen noihin liikkeisiin kun vatsa "lämpimänä"

Itse en tekisi ainakaan suuria määriä vatsoja ennen kyykkyä tai vetoa. Vatsalihathan antaa tukea juuri kyykyissä ja mavessa. Etenkin maven ja etukyykyn jälkeen vatsat on aika tulessa, joten harvemmin tulee tehtyä vatsoja selkäpäivänä.

Mulla ainakin toi vatsan treenaaminen vaikuttais sarjapainoihin ja ehkäpä tekniikkaankin kyseisissä liikkeissä, mutta eihän kaikki ole kuten minä tai :david:

Itse treenaan nyt vatsat jalkojen kanssa samana päivänä, mutta asiasta ajattelin kysyä, koska olen hieman säätämässä ohjelmaani.

Kiitos kaikille hyvistä vastauksista.

Originally posted by timba79
No ei kyllä tulis mieleen tehä alaselkää ja vatsoja samana päivänä, mulla ainakin ton alaselän saa niin pumppiin että tuntuu kun ois rautakanki työnnetty selkärangan viereen!! Eikä vatsojen tekemisestä tule mitään...ehkä niin että tekee ne vatsat ensin, mutta parempi on tehä jonain toisena päivänä!!

Mä taas teen vatsat aina samana päivänä maastavedon ja alaselän kanssa, justiinsa siksi että vatsojen tekeminen viimeiseksi venyttää alaselkää ja siten vähän helpottaa oloa.

Originally posted by Tepes
Mä taas teen vatsat aina samana päivänä maastavedon ja alaselän kanssa, justiinsa siksi että vatsojen tekeminen viimeiseksi venyttää alaselkää ja siten vähän helpottaa oloa.

No ei mulla se "rautakankiolo" mitenkään tuskasen pitkään jatku, mutta jotenkin on vaan ne vatsat mukavampi tehä jonain muuna kun selkäpäivänä...imo...

Back
Ylös Bottom