Selkä kuntoon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ezez
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli tarkoituksena olisi siis saada notkoselkä häviämään! Nuorempana selkä oli hirvittävällä mutkalla ja ryhti todella huono. Onneksi ryhti on iän myötä parantunut ja vaatteet päällä se näyttääkin jo lähes tulkoon normaalilta, mutta ilman vaatteita selässä häiritsee vielä toi notko.
Notko on myös hävinnyt vähän, mutta edelleen se nyrkki seinään nojatessa menee reilusti väliin.
Selkä on lähinnä tämän muotoinen )

Fysioterapeutilla olen käynyt parisen vuotta sitten ja antoi jotain venyttelyohjeita, jotka mielestäni ovat melko turhanpäiväisiä. ( toki niitä olen tehnytkin ).

Turha sitten linkitellä mitään aiheeseen liittyviä keskusteluja, koska olen huolella lukenut kaikki lävitse, mutta sielä on aivan liikaa erimielisyyksiä ja kiistelyä, että mikä nyt sitten on oikein ja mikä väärin. Sen takia päätin tehdä kokonaan uuden aiheen, että tulisi selkeästi tietoa, että mikä auttaa ja mieluiten jos jotain venyttelyohjeita tulee niin selitystä/ kuvaa tai ihan mitä vain, että tietää, että minkälaisesta venytyksestä on kyse! :)

Kiitos paljon jo etukäteen.

Ootko tehnyt mitään selkälihasliikkeitä?

Kai ne lihakset siellä selässä sitä notkoa ainakin pienentää.

Vatsaa treenaan joka kerroilla perus rutistuskoneella lisäpainoilla ja siinä perus vatsapenkissä..
Sarjojen pituuksia vaihtelen tietyn väliajoin 3x10 - 15 -20 - 25 jne.

Laita samantien rutistuskoneet ja vatsapenkit roskiin. Hommaa tilalle vaikka voimapyörä. Syviä vatsoja treenaat lisää

Laita samantien rutistuskoneet ja vatsapenkit roskiin. Hommaa tilalle vaikka voimapyörä. Syviä vatsoja treenaat lisää
Voimapyörä löytyy myös kotoa ja sitä tulee käytettyä noiden lisäksi 2x viikossa 3x10-15 sarjoilla! :)
Voimapyörä ei vain ota hirveästi vatsoihin. En tiedä johtuuko huonosta tekniikasta vai notkosta selästä. Toki pientä kiristystä vatsoissa seuraavana päivänä tuntuu.

Onko se joskus tuntunut? Luultavasti teet sen nyt polvilta, eli tarkoitus olisi progressiivisesti vaihtaa sitä maahankosketuskohtaa itsessäsi->vastus kasvaa. Jos ei suorilta jaloilta mene niin sitten sääreen jokin tuki sopivaan kohtaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko se joskus tuntunut? Luultavasti teet sen nyt polvilta, eli tarkoitus olisi progressiivisesti vaihtaa sitä maahankosketuskohtaa itsessäsi->vastus kasvaa. Jos ei suorilta jaloilta mene niin sitten sääreen jokin tuki sopivaan kohtaan.
No suoraan sanottuna itse en tiedä, että tuntuuko voimapyörä vai parinpäivän takainen salitreeni.
Pitäisi varmaan joskus jättää salilla vatsat tekemättä ja voimapyörällä tehdä ja niin kokeilla, että tuntuuko se todella.
Mutta yleisesti ottaen minulla on ongelma, että vatsoja teen millä tavalla tahansa niin en saa niitä ikinä kipeiksi tai kunnon tuntumaa niihin, vaikka lisäpainot ovat käytössä ja varsin suuretkin.

Pitää kokeilla tota voimapyörää vielä tolla tyylillä..

Back
Ylös Bottom