Selkä kuntoon...

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tarkoitus olisi lisätä ohjelmaan maastaveto selkä/rinta -päivään. Tekniikasta ei kuitenkaan selvää käsitystä. Eli viisaammat neuvokaa tyhmää. Alusta loppuun.

Entä kannattaako selänojennuksia pitää mukana, vai vähentääkö pariin sarjaan, muttei poista kokonaan ohjelmasta.

Entä leuanveto? Kannattaako lisätä nykyiseen ohjelmaan?
Alataljaa ei käytössä, jotain korvaavaa?

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
blackrat sanoi:
Entä kannattaako selänojennuksia pitää mukana, vai vähentääkö pariin sarjaan, muttei poista kokonaan ohjelmasta.

Entä leuanveto? Kannattaako lisätä nykyiseen ohjelmaan?
Alataljaa ei käytössä, jotain korvaavaa?

Jos teet maastavetoja, mielestäni selänojennukset ovat melko tarpeettomia. Toki niitä kannattaa tehdä joskus vaihtelun vuoksi. Kunnon mave-treenin jälkeen selänojennuksilla saa alaselkään sellaisen pumpin, että meinaa :itku: päästä.

Leuanvedot ovat mielestäni ehdottomia selänkasvatukseen. Treenatessa kannattaa vaihdella myötä- ja vastaotetta, samoin oteleveyttä.

Alataljan korvikkeeksi (tai jopa paremmaksi vaihtoehdoksi) käyvät erilaiset soudut joko käsipainoilla tai tangolla.

Suosittelen kyllä pyytämään ensimmäiseen mave-sessioon jonkun kokeneemman kaverin tsekkaamaan että menee oikein, mave on sen verta rankka liike että sillä helposti saa itsensä rikki kun vääntää väärin.

Omasta mielestäni pari sarjaa selänojennuksia maven jälkeen on ihan jees, ei tosin mitenkään pakollinen. Itse teen silloin kun viitsin eli en juuri koskaan.

maastaveto

Pointteja Windirin linkin lisäksi:

-Jalat ja polvet samaan suuntaan
-Ponnistus lähtee jaloista, liikkeen tukipiste on lantio
-Suoristaessa vartaloa älä yliojenna selkää

Ps) Vastaako ylätaljavedot täysin leuanvetoja (näin arvelen)??

Hellion sanoi:
Suosittelen kyllä pyytämään ensimmäiseen mave-sessioon jonkun kokeneemman kaverin tsekkaamaan että menee oikein, mave on sen verta rankka liike että sillä helposti saa itsensä rikki kun vääntää väärin.

Omasta mielestäni pari sarjaa selänojennuksia maven jälkeen on ihan jees, ei tosin mitenkään pakollinen. Itse teen silloin kun viitsin eli en juuri koskaan.

Oon samaa mieltä! Jos ei löydy kokenutta kaveria niin ei muutaku salin vetäjältä kysyyn vinkkejä...

Back
Ylös Bottom