Selkä kipeänä reenaaminen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla tossa pari päivää sitten revähti (en oo varma) tuo alaselän vasemman puolen lihas. Siihen koski viel illalla mut sitten seuraavana aamuna ei ollu mitää ongelmaa, paitsi jos teki jonkun äkkinäisen kiertoliikkeen niin sillo vihlas.

Eli yritän taasa nyt kysyy et millainen treeni sopis ettei rasittas alaselkää hirveästi?

PS.:dance2:

Kannattaisi ensimmäiseksi varmistaa, oliko se tosiaan venähdys/ revähdys, vai jotain muuta.

Itse luulin tuossa reilu vuosi sitten, että alaselässäni oli joku pikkuinen tulehdus.
Jatkoin treenejä normaalisti, kunnes en päässyt sängystäkään omilla voimilla ylös.
Välilevynpullistuma oli siis syynä tähän itse diagnosoimaani "tulehdukseen" :david: kun olin...

Varmistu siis ensin vamman laadusta, ennen kuin jatkat treenejä.

Noniin lainataas vanhaa topiccia. Eli alaselkä on ollut paskana jo keväästä asti ja haittaa aika rankasti treenaamista.

Mavet,kulmasoutu tangolla ja normi alatalja kaikki on pois pelistä.
Leukoja, ylätaljaa ja jossain määrin kulmasoutua käsipainoilla pystyy tekemään. Alaselkää jumppaan kuntoutusmielessä ojennuksilla yms.

Kokeilin kp. kulmasoutua tuettuna, mutta en kyllä ymmärtänyt miten tuo onnistuisi. Penkki+tukirakenteet tulee käsipainon tielle yläasennossa.
Yhden käden alatalja onnistui vielä ilman kipuja, kun painot pysyy riittävän pieninä. En tykännyt, jotenkin ikävästi kroppa kiertyy tuossa kun ei saa mistään tukea.

Miten muut selkävammaiset treenaatte?

On käyty useasti. Ja röntgenissä ja osteopaatilla yms...

Eilen kokeilin alataljaa tuettuna, vinopenkki vatsaa vasten. Ongelmaksi noissa kaikissa tuetuissa vedoissa+souduissa tulee se kun painoa/kahvaa ei saa vedettyä tarpeeksi pitkälle vatsaan ja näin kunnon supistusta ei meinaa saada aikaseksi.

Ootko saanu mitään kuntoutusohjelmaa? Hoida se selkä kuntoon ja sitten vasta kunnon treenaamista. Pystyt kuitenkin tekemään ylhäältä tulevia vetoja ja kässärikulmista, niin kyllä sä saat noillakin treenin aikaiseksi.

Ei ole lääkärit osannut vielä kukaan täysin sanoa että mikä selässä on vialla. Ensiksi epäiltiin tulehdusta selässä, viimeisin diagnoosi on jonkun sortin välilevyvamma, ja siihen on kuntoutusohjelma sen näköinen että reeniä reeniä keskivartaloa vahvistaen ja lihastasapainoa edistäen. itse oon opiskellut jonkun verran aiheesta kun ei ole varaa juosta monta kertaa kuussa 70e fyssarilla...

Mitä nyt näitä samoja vaivoja on tutuilla katsellut, niin ohihan ne on mennyt mutta kestänyt tosiaan sen 6-18kk.
Huomioin kyllä vaivat treenissä enkä missään nimessä lähde rikkomaan selkääni. Sen takia täällä kyselläänkin uusia ideoita alaselkä-ystävälliseen treenaukseen :)

Ylhäältä voi toki vetää. Harmittaa vaan kun mulla selkä vastaa paljon paremmin treeniin näillä horisontaalisilla vedoilla ja souduilla, millä se on aika pitkälti kasvatettukin.

Mulle ainakin määrättiin 2kk täyslepo, kun diagnosoitiin välilevynpullistumat magneettikuvista :P Eli siis ei saanut nostaa mitään maitopurkkia painavampaa, eikä mennä kuntosalia lähellekkään. 2kk tuntuu aika pitkältä ajalta, mutta kyllä se kannatti. Jos olisin hampaat irvessä reenaillut senkin ajan, niin tuskin olis selkä näin hyvin parantunut kun nyt.

Mä oon niin noviisi salilla käviä, joten ainoo vinkki minkä osaan omakohtasista kokemuksista antaa on: vatsa ja erityisesti syvät vatsalihakset kuntoon, sekä kehonhallinta hyväksi. Kiinnitä huomiota työskentelyasentoihin niin salilla, kotona, kuin missä tahansa muuallakin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom