Selkää kuntoon...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Primo
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Kertokaas joku guru mulle hyviä liikkeitä millä vahvistaa tehokkaasti syviä selkälihaksia...?Onko esim. normaalit selkälihasliikkeet hyviä siihen?

Ja sit vielä asiasta kukkaruukkuun...

Oon töissä kuudesta puoli kolmeen, ja mulla on tapana syödä heti päivällinen kun meen himaan, jonka jälkeen nukun n.45-60min. Lähden salille n. klo 17. Eli oisko järkevämpää vetää kotiin mentyä kunnon hiilaritankkaus ennenkuin menee salille, ja syödä päivällinen vasta treenin jälkeen...?
Päikkäreitä en tahtos jättää väliin,saa ihan hyvin lisäpotkua niistä "rankan" työpäivän jälkeen...;)

Jos asut Helsingissä,niin menet Pasilan fysikaaliseen(Helppis) ja pyydä sieltä sellainen paperi,missä on syvien lihasten kuntoutus ohjeet.Itse laitoin niillä syvät lihakset kondikseen.

Mun fysioterapiaan (selkävamma) aikoinaan kuului mm. seuraavia liikkeitä:

- Ylätaljassa seisten, naama taljaa päin. Suora tanko, josta hartioiden levyinen ote. Liike alkaa käsien ollessa suorana edessä vaakatasossa lattiaan nähden. Siitä tanko vedetään rauhallisesti alas kiinni reisiin. HUOM kyseessä ei ole voimaliike, vaan tehdään erittäin pienillä painoilla

- Lattialla selinmakuulla suorana, kädet sivuilla. Jalkoja työnnetään lattiaa pitkin eteenpäin vuorotellen. tarkoitus saada työnnettyä mahdollisimman pitkälle

- Tasapainoilu sellaisen tasapainolaudan päällä (pohja puolipallo) ensin kahdella, sitten yhdellä jalalla

Näiden liikkeiden oli siis tarkoitus kohdistua nimenomaan niihin pieniin lihaksiin, jotka ympäröivät selkärankaa ja aktivoida niitä. Terapeutin mukaan kokonaisvaltaisissa selkäliikkeissä nämä lihakset jäävät ikäänkuin suurempien varjoon ja/tai puristuksiin tms.

Eivät kyllä auttaneet minulla, vaan selkä parani vasta kun pääsin roikuntahoitoon. Enkä sen koommin ole ko. liikkeitä tehnyt.

Voisko MrDeca1 laittaa niitä ohjeita tänne nettiin, koska en todellakaan asu helsingissä...Voishan niitä tietysti yrittää saada vaikkapa paikalliselta fysioterapeutilta...=)

Originally posted by Andree
Voisko MrDeca1 laittaa niitä ohjeita tänne nettiin, koska en todellakaan asu helsingissä...Voishan niitä tietysti yrittää saada vaikkapa paikalliselta fysioterapeutilta...=)

Mulla valitettavasti työpäivä ei riitä siihen,että väsäisin ne ohjeet.Vaikea selittääkkin.Ohjeissa kuvat helpottamassa liikkeen suorituksia.Kysy paikallisesta fysikaalisesta,että olisko niillä samoja ohjeita printattu paprulle,koska ne kuvat ovat niissä ne a&o

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom