Selkää ei kunnon väsymystä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Beltz28
  • Aloitettu Aloitettu
Kertokaas nyt viisaammat, että mitä liikkeitä tekisit selkään. Tällähetkellä itse teen:

Ylätalja lämmittely 3*6-8 painoo lisäten
T-Kulmasoutu lämmittely 3*6-8 painoo lisäten
Leuanveto taljassa 3*max
Maastaveto suorin jaloin lämmittely 10,8,8,6,10

Olisko jotain muita ehdotuksia, kun tuntu siltä ettei saa oikeen sellasta "treenin jälkeitä tunnetta" tonne selkään.

Tuplaa toistomäärät ja keskity lyhyeen supistukseen latseilla. Älä päästä käsiä kokonaan suoraksi.

edit: kirjotappas searchiin "miken selkävinkit" ja klikkaat siitä sen alemman threadin.
Siellä on asiaa isolla peellä :worship:

Se ettei tunnu selässä niinkuin pitää johtuu huonosta tuntumasta. Eli tekniikka kuntoon silleen että saa sen oikean tuntuman. Saattaa viedä aikaa ennenkuin löytyy. Ajatuksen kanssa ja ei liian raskailla. Yks mitä voi kokeilla on remmit. Niillä voi osin eliminoida käsivarsien työskentelyä ja voi keskittyä täysillä ettimään sitä "G-pistettä".

Ja niinkuin Colemanni jossain threadissa sanoikin, että opettele jännittämään selkälihaksia. Itellä on tullut TOOOOOSI paljon kovempi pumppi ja tuntuma, kun ajattelee ja jännittää kovaa lihaksia liikettä tehdessä. Saatta kestää kauan ennen, kuin osaa tuon, mutta jälkeenpäin on kiittelemistä:thumbs:

Selkäkivut

Tuleeko kuitenkin seuraaviksi päiviksi selkään lihaskivut. Ainakin maastavedosta on helppo saada alaselkä kipeäksi, kun vain käyttää tarpeeksi raskaita painoja. Miten suuria käytät esim. penkkipunnerruspainoihin verrattuna?

Originally posted by Beltz28

Itse tekisin tässä ihan normaalin maastavedon, ellet sitten treenaa takareisiä samana päivänä..Tuo suorin jaloin veto ottaa kovasti myös takareisiin, vaikka ottaa normaali vetokin, niin on se parempi vaihtoehto tähän kohtaan.
Vaihtele liikkeitä. Esim. itselläni tuo T-kulmasoutu ei toimi, kokeileppas vaikka kulmasoutus käsipainolla tuohon tilalle. Tai kulmasoutua tangolla. Sarjat ja liikkeet riittää, toistomääriä kannattaa vaihdella myöskin.

edit: niin ja vedossa teet 2-3 kovaa sarjaa, tuon viimeisen 10 jättäisin pois.

Originally posted by Beltz28
Kertokaas nyt viisaammat, että mitä liikkeitä tekisit selkään. Tällähetkellä itse teen:

Ylätalja lämmittely 3*6-8 painoo lisäten
T-Kulmasoutu lämmittely 3*6-8 painoo lisäten
Leuanveto taljassa 3*max

Olisko jotain muita ehdotuksia, kun tuntu siltä ettei saa oikeen sellasta "treenin jälkeitä tunnetta" tonne selkään.

Autetaan miestä mäessä:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?s=&threadid=9686&highlight=selk%E4%2A

ekana treenaat hermotuksen(tekniikan) kuntoon liikkeissä pienillä painoilla: lähinnä 15-20 toistoilla, saattaa tuntua turhauttavalta tehdä pienillä painoilla ja saattaa kestää jonkin aikaa mutta tulet aika varmasti kiittämään Mikeä noista selkätreeni vinkeistä.
Tossa itsellä toimivat liikkeet:
alatalja hartioiden levyisellä myötä otteella suoralla tangolla, ylätalja kapea vasta ote, t-tanko soutu V-kahvalla, kulmasoutu tangolla, yhden käden kulmasoutu käsipainolla.

Suorin jaloin maastaveto on lähinnä takareisiliike riippuen suoritus tavasta.
Jos alaselkä pyöristyy silloin se väsyy ja se on silloin alaselkä liike, jos alaselkä ei pyöristy se on lähinnä takareisi liike.

tossa hyvä thread:

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?s=&threadid=1855&highlight=takareidet

Re: Re: Selkää ei kunnon väsymystä

Originally posted by makew
t-tanko soutu V-kahvalla
Tuon voi muuten tehdä myöskin ristikkäis- tai alataljassa. Talja tekee liikkeestä hieman erilaisen, mutta supistus ja fiilis latseilla on aivan miäletöön! Jos joku näki eilen Mayor'silla sellaisen hikisen ja punaisen håkanin tekevän tätä liikettä valkoinen Adidaksen wife-beater päällä, niin se olin minä. :)

Vielä yksi lisukeniksi tuohon Tomin mainostamaan kulmasoutuun kapeahkolla neutraalilla otteella: ota painolevy käsiisi, asetu kulmasoutuasentoon (jalat leveälle, että levy mahtuu liikkumaan tarvittaessa jalkojen välissä) ja eiku kulmasoutamaan.

Huonona puolena painojen säätäminen, voi olla lieviä vaikeuksia päällekkäisten levyjen paikallaanpysymisen suhteen. Koska painolevyjä kannattelee suunnilleen vaakatasossa, niin ainakin kumipäällysteiset pysyvät melko hyvin paikoillaan. Hyvänä puolena painon täysin vapaa liikerata esim. t-tankoon verrattuna. Isommat ja vahvemmat jannut joutuvat varmasti pitämään alimmaisena 50kg:n lätkää.

Re: Re: Re: Selkää ei kunnon väsymystä

Originally posted by Tomi
Tuon voi muuten tehdä myöskin ristikkäis- tai alataljassa. Talja tekee liikkeestä hieman erilaisen, mutta supistus ja fiilis latseilla on aivan miäletöön! Jos joku näki eilen Mayor'silla sellaisen hikisen ja punaisen håkanin tekevän tätä liikettä valkoinen Adidaksen wife-beater päällä, niin se olin minä. :)

niin kyllä alataljallakin skulaa:thumbs:, kunhan tekee Miken vinkeillä :worship:. Toinen hyvä on just toi alatalja suora tanko hartioiden levyisellä myötä otteella, polte on aikasta hyvä. Tää liike näyttää oudolta mutta tuntuu hyvältä :D.

Back
Ylös Bottom