Selittämätön huimaus, kokemuksia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Snowbe
  • Aloitettu Aloitettu
"40 kilon painonpudotus"

Itsellä kun jokunen vuosi sitten tiputin n. 10 kiloa seurasi siitä korvaputken vajaatoiminta. Korvalääkäri osasi kertoa että suuri painonpudotus vähentää myös rasvakerrosta korvaputken ympäriltä. Rasva putken ympärillä helpottaa korvan paineentasauksessa. Itselläni oli tukkoutuneisuuden tunnetta ja ininää, tosin luin paljon radikaalimpia oireita ja kertomuksia netistä. Vaivan nimi oli Tuba Aperta tai jotain sinne päin.

Pointtina oli että vaikka omat oireeni ei vastaa sinun oireitasi ei silti kannata vähätellä painonpudotuksen merkitystä, varsinkin kun se on noin suuri.

Kuulostaa mielenkiintoiselta, itse tiputin 8kg 93,3kg->85,5kg mutta nyt paino on noussut aavistuksen takaisin 87,7kg. Mutta voisiko muutaman kilo pudotus vaikuttaa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo ite oon tosiaan tähän päivään mennessä pudottanut 50kg. Parikin fyssaria on antanut venyttelyohjeita joita olen toteuttanutkin 3-5 kertaa viikossa. Suurimman osan ajasta olo on hyvä, mutta treeneissä ja treenien jälkeen muutaman tunnin on olo aika pöllyinen ja huippaa. Treeneissä näkö sumenee helposti ja tulee sellanen fiilis, että pyörtyy. Pitkän uran omaava lääkäri, sisätautilääkäri, neurologi ja pari fyssaria on nyt siis käyty. Seuraavana vuorossa keuhkokuva ja jotain muita keuhkotutkimuksia. Fyssari ja lääkäri ovat sitä mieltä, että tää huimaus johtuu ns. buffaloniskasta, eli niska vähän ojentunut eteenpäin tietyn nikaman kohdalta.

Kovaa treenaamista en oikein voi lopettaa, koska sitten en saavuta tavoitteitani. Lääkäri on sanonut, että voin treenata tosta huimauksesta huolimatta, jos vain pystyn. Olo on monesti todella heikko, mutta treenaan siis silti. Kai sitä kohta maksaa omasta pussista kaularangan magneettikuvat ja sen OMT-fyssarin, josko nikamalukkoja löytyisi. Urheiluhierojalla käyminenkin saattaisi auttaa jotain? Tuli kuitenkin mieleen, että ehkä ne korvat kannattaisi tässä vaiheessa tutkituttaa.. Otanpa asian esille seuraavissa tutkimuksissa. Mitä safkoihin tulee, niin syön 3h välein ja n. 3000kcal päivässä, jotta ei pitäisi olla siitä kiinni. Verenpaineesta en kyllä tiedä millaista rataa se vetää treenin aikana, mutta eipä ainakaan koholla ole ollut lääkärillä mitatessa.

Joo ite oon tosiaan tähän päivään mennessä pudottanut 50kg. Parikin fyssaria on antanut venyttelyohjeita joita olen toteuttanutkin 3-5 kertaa viikossa. Suurimman osan ajasta olo on hyvä, mutta treeneissä ja treenien jälkeen muutaman tunnin on olo aika pöllyinen ja huippaa. Treeneissä näkö sumenee helposti ja tulee sellanen fiilis, että pyörtyy. Pitkän uran omaava lääkäri, sisätautilääkäri, neurologi ja pari fyssaria on nyt siis käyty. Seuraavana vuorossa keuhkokuva ja jotain muita keuhkotutkimuksia. Fyssari ja lääkäri ovat sitä mieltä, että tää huimaus johtuu ns. buffaloniskasta, eli niska vähän ojentunut eteenpäin tietyn nikaman kohdalta.

Kovaa treenaamista en oikein voi lopettaa, koska sitten en saavuta tavoitteitani. Lääkäri on sanonut, että voin treenata tosta huimauksesta huolimatta, jos vain pystyn. Olo on monesti todella heikko, mutta treenaan siis silti. Kai sitä kohta maksaa omasta pussista kaularangan magneettikuvat ja sen OMT-fyssarin, josko nikamalukkoja löytyisi. Urheiluhierojalla käyminenkin saattaisi auttaa jotain? Tuli kuitenkin mieleen, että ehkä ne korvat kannattaisi tässä vaiheessa tutkituttaa.. Otanpa asian esille seuraavissa tutkimuksissa. Mitä safkoihin tulee, niin syön 3h välein ja n. 3000kcal päivässä, jotta ei pitäisi olla siitä kiinni. Verenpaineesta en kyllä tiedä millaista rataa se vetää treenin aikana, mutta eipä ainakaan koholla ole ollut lääkärillä mitatessa.

Se pään ja/tai niskan magneetti kertoo paljon. Vinkki: voit pyytää yksityiseltä lähetteen kunnalliseen magneettiin joten säästät pitkän pennin.

Selviskö tämä ikinä? Mulla on nyt kanssa ollut pari päivää huimausta, ja päädyin googletuksella tänne. Oireet kestänyt noin yksi-pari tuntia kerrallaan, pahimmillaan myös oksettanut, ja nytkin vähän keinuttaa. Ei suoraan liity asentojen muutoksiin, mutta tietokoneella istuminen/lukeminen tuntuu pahentavan ja ehkä silmän tai pään liikkeet. Hyvänlaatuista asentohuimausta veikkaisin (tai jotain niskaperäistä), mutta tietysti ne muutkin vaihtoehdot on vielä auki. Ja oon vasta menossa terkalle tämän takia. YTHS:llä ei näköjään saa suoraan edes lääkäriaikaa oireistolla "toistuva äkillinen huimaus ja pahoinvointi", mikä on minusta aikas jännä.

Onko tinnitusta, paineentunnetta korvassa tai kuulonalenemaa kohtausten aikana? Jos on niin vois ehkä olla Menieren tautia.

Toki voi olla myös toi hyvälaatuinen asentohuimaus, mutta tällöin oireet tulis lähinnä asennonmuutoksissa eikä tolleen selkeinä tunnin parin kohtauksina. Tai niskajumit voi aiheuttaa yleensä laivankansimaista huimausta, mutta tää ois myös enemmänkin koko ajan päällä eikä vaan kohtauksina.

Tuo huimaus voi myös johtua siitä että kaulan scalenus-lihakset ja sternocleidomastoideus ovat jumissa. Kannattaa käydä hierottamassa ne.

Tuo huimaus voi myös johtua siitä että kaulan scalenus-lihakset ja sternocleidomastoideus ovat jumissa. Kannattaa käydä hierottamassa ne.

Tämä on kanssa hyvä vaihtoehto. Muutenkin halvin tapa selvittää huimaukset on hoitaa niskan ja yläselän alueen lihasjännitykset pois. Itsellä joskus lähtee ihan rintarangan "fasettilukosta" asti vetämään kramppiin kaulaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom