Seksirikosepäillyistä 1/3 ulkomaalaisia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purtsi
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Koko ryhmäkö niitä rikoksia tekee vai osa yksilöistä?


Tietenkin vain osa mutta eikö ryhmästä voi vetää mitään johtopäätöksiä sen yksilöiden käytöksen mukaan?
 
Hauskaa, että tätä aihetta yleensäkin käsiteltäessä (tai sivutessa) ruvetaan aina inttään "kansojen syyllistämisestä" ym. Miksi se kiinnostaa niin syvästi? Itse aihe sivuutetaan sitten siinä samassa.

X: "Mitähän meidän pitäisi tehdä tälle tiettyjen ryhmien suurelle rikollisuudelle?"

Y: "Syyllistätkö sinä kokonaisia kansoja?" (= oletko rasisti?)

jne.
 
^ Niin. Täällä nyt oli eräs kirjoittaja sitä mieltä, että kokonaista kansaa ei saisi syyllistää, jos osa kansasta rötöstelee. Ei tässä sen kummempaa.
 
Mun puolesta voitas ottaa suomeen vaikka 50000 somalia ja kattoo mitä siitä seurais.. menny täysin usko tähän yhteiskuntaan. Mua on sitten täysin turha pyytää mihinkään sotaan jos Suomi joutuu kriisiin.. sotilaspassi on jo poltettu.
 
Mun puolesta voitas ottaa suomeen vaikka 50000 somalia ja kattoo mitä siitä seurais.. menny täysin usko tähän yhteiskuntaan. Mua on sitten täysin turha pyytää mihinkään sotaan jos Suomi joutuu kriisiin.. sotilaspassi on jo poltettu.

Henkilökohtaisesti vituttaa raiskaavien ulkomaalaisten rikollisten ohella sun kaltaiset suomalaiset paskahousujuopot, jotka istuu lähiökapakan nurkkapöydässä kiskomassa KELA-rahoilla kaljaa ja itkemässä miten heidän työpaikkansa/naisensa/jne. menee ulkomaalaisille ja miten Suomi on sut pettänyt, kun kadulla näkyy musta mies. Sun kaltaiset hyödyttömät pellet voikin laittaa samaan veneeseen raiskaajien kanssa ja lähettää Afrikkaan.
 
Mun puolesta voitas ottaa suomeen vaikka 50000 somalia ja kattoo mitä siitä seurais..

Noin kymmenen tuhatta on jo otettu. Viime vuonna somalit tekivät 12% Suomen ryöstöistä, joka on väkilukuun suhteutettuna vitun paljon.
Somaleista noin 90% elää suomalaisten veronmaksajien piikkiin.

50000 somalia tarkoittaisi todella montaa raiskausta ja ryöstöä.
 
Turun Sanomat
Keskiviikko 23. huhtikuuta 2008
Verkkolehden 14. vuosikerta
Vt. vastaava päätoimittaja Aimo Massinen

Kiinnijäämisriski hillitsee arvoryöstöjen kasvua
Ryöstörikoksista jää yli puolet paljastumatta

SEPPO SUDENNIEMI
Yli puolet ryöstöistä ei tule viranomaisten tietoon, koska ryöstöjen kohteet eivät joko ilmoita tapahtuneesta tai eivät uskalla kertoa ryöstöstä.

Ryöstetyt henkilöt ovat usein kouluikäisiä tai nuoria, mutta joukkoon mahtuu myös vanhempaa väkeä.

Pääosa ryöstäjistä on alle 20-vuotiaita ja etnisten, Suomessa syntyneiden tai maahan muuttaneiden osuus on selvästi kasvanut..............................................Vähemmistöt yliedustettuina
Ryöstöjen määrä oli vuonna 2007 samaa tasoa kuin vuonna 1980 eli poliisin tietoon tuli 1 796 ryöstörikosta, joista 209 oli törkeätä. Vuotuiset määrät olivat 1990-luvun alussa ja lopussa lähes 2 700, mutta ryöstörikollisuuden taso on pysynyt aina 1970-luvulta alkaen melko vakaana.

Suomen ryöstötaso vastaa Pohjoismaiden ja Länsi-Euroopan keskiarvoa.

Etnisten vähemmistöjen edustajat ovat syyllisistä selvästi yliedustettuina.

Syyllisistä 50 prosenttia edustaa valtaväestöä, 18 prosenttia romaneja, 12 somaleja ja 5 muita maahanmuuttajia. Uhreista 90 prosenttia kuuluu valtaväestöön.
 
Syyllisistä 50 prosenttia edustaa valtaväestöä, 18 prosenttia romaneja, 12 somaleja ja 5 muita maahanmuuttajia. Uhreista 90 prosenttia kuuluu valtaväestöön.

15 prosenttia syyllisistä edustaa ilmeisesti jotain toista planeettaa...

Laittaisitko linkin tuohon uutiseen? Katsotaan josko kyseinen planeetta selviäisi...
 
Tuo puuttuva 15 prosenttia selittynee sillä, että kaikkia ilmoitettuja ryöstöjä ei saada selvitettyä siihen pisteeseen asti, että ryöstäjän alkuperästä saataisiin varmuutta. Omaisuusrikosten selvittämisprosentti nyt ylipäänsä pyörii vuositasolla siellä 30-40% huitteilla. Omaisuusrikoksiin kuuluu kuitenkin paljon muutakin kuin pelkät ryöstöt.

Samaa trendiä tuon puuttuvan 15% edustajien voisi olettaa mukailevan. Lisäksi jonkin verran tapahtuu myös rikoksentekoja, joissa tekijä ei ole suomalainen eikä maahanmuuttaja. Esimerkiksi Baltian maista on tiettävästi käyty ihan vartavasten Suomessa tekemässä rötöksiä. Ei siihen ihan vierasta planeettaa tarvita. ;)
 
Olipa yllättävää että Marsalkka puuttuu uutisessa tuohon, kaikista oleellisimpaan asiaan...

Kieltämättä tuo puuttuva 15 prossaa saa nuo laskelmat vaikuttamaan hieman epäluotettavilta. Mutta eiköhän nuo luvut löydy jostain muualtakin kuin Turun Sanomilta. Jostainhan toimittaja on luvut saanut tietoonsa...
 
Back
Ylös Bottom