Hmm.. tämän on pakko olla vitsi:
Kysymys: Hei! Mitähän tämä oikein tarkoittaa, kun eräs päivä näin naisen ja minun kikkelini nousi pystyyn? Onko minulla jokin tauti? Olen aika tietämätön ja vanhempani ovat lestaadiolaisia. Olen kuullut, että joillakin nousee kikkeli pystyyn, kun he kiihottuvat. Voisitko antaa minulle jotain vinkkejä siihen, kun minua kiusataan, kun saan kokeista aina 10+? Haukkuvat nössöksi. Olen oikeasti aika hurja. Heitin kerran kivellä yhtä postilaatikkoa. Vanhempani ovat eritäneet minut huoneeseeni, en tiedä mistään mitään. Auta mua pliis! Minua hävettää koskea pippeliini, koska ajattelen, että joku (Jeesus tai Jumala) voi katsella minua. Onko tämä mustaa magiaa? Isä sanoi, että karvat tulee vasta 35-vuotiaana. Onko isäni väärässä?
Vastaus: Olet siinä vaiheessa elämääsi, jolloin tapahtuu paljon mullistuksia niin omassa mielessä kuin ruumiissa. Ihmisen kehittymisessä ja seksuaalisuuden heräämisessä ei ole mitään salaista eikä mustaa magiaa. Se, mitä Sinulle on tapahtumassa on kaunista, vaikkakin Sinua ja ehkä myös vanhempiasi hämmentävää siitä huolimatta, että he ovat itse eläneet aikanaan saman vaiheen. Mutta ehkäpä heilläkään ei ollut ketään kertomassa mistä murrosiässä on kyse ja kun seksuaalisuus alkaa nostaa päätään. Joissakin uskonnoissa seksuaalisuus koetaan ja tulkitaan jotenkin salaiseksi ja sitä rajataan toisinaan rajustikin ja kaikesta seksuaalisuuteen liittyvistä asioista vaietaan ja annetaan ymmärtää, että niistä ei sovi puhua. Huolimatta tästä miten Sinun perheessäsi asioista mahdollisesti käsitellään/ jätetään käsittelemättä nuoren seksuaalisuus ja kiinnostus siihen on hyvin tavallista ja usein merkki nuoren terveestä kehittymisestä. Siksi voit olla tyytyväinen, että peniksesi (kikkeli) saa erektion (kikkeli nousee pystyyn), kun näet jotain mikä Sinua kiihottaa. Jos Sinulla on tarvetta ja halua kosketella penistäsi niin se on ihan ok. Suurin osa nuorista miehestä harrastaa itsetyydytystä hyväillen kädellään siitintään (kikkeli). Usein se johtaa siemensyöksyyn, jolloin siittimen kärjestä tulee liukasta nestettä. Itsetyydytystä voi harrastaa vaikka päivittäin omassa rauhassa niin ettei kukaan tule häiritsemään. Omassa rauhassa sen vuoksi, että itsetyydytys on jokaisen oma juttu eikä kuulu kenellekään toiselle. Siinä ei ole mitään likaista, rumaa tai syntistä. Itsetyydytys tuo usein mielihyvän tunteen ja sillä voi purkaa seksuaalisia paineitaan. Murrosiässä alkavat tavallisesti kasvaa muiden juttujen lisäksi myös sukupuolielinten karvat. Jos tunnet, että Sinua kiusataan koulussa niin kerro siitä vanhemmillesi sekä opettajillesi koulussa. Ketään ei saa kiusata ja koululla ja vanhemmillasi on vastuu siitä, että saat käydä rauhassa koulua. Jos haluat lisätä tietämystäsi ihmisen seksuaalisuudesta ja erityisesti nuoren seksuaalisuudesta niin voit lukea esim kirjan Legopalikoista leopardikalsareihin, tekijöinä mm. Antti Ryynänen, Juha Ryynänen, Raisa Cacciatore. Tutustu rohkeasti omaan ruumiiseesi ja sen tuntemuksiin. Maria Mattsson, Sexpo, 29.9.2003