Seksikysymyksiä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kekexx
  • Aloitettu Aloitettu
Ethän sinä kekexx oikeasti ole 30-vuotias, ethän.

Muistan, kun joskus 10-vuotiaina velipojan kanssa hihittelimme luettuamme Suosikin seksitohtoripalstalta sanat penis ja terska. Nyt huomasin, ettei tuo enää riitäkään nauruhermojeni kutkuttamiseen. Olen kai menettänyt huumorintajuni :itku:

Hmm.. tämän on pakko olla vitsi:
Kysymys: Hei! Mitähän tämä oikein tarkoittaa, kun eräs päivä näin naisen ja minun kikkelini nousi pystyyn? Onko minulla jokin tauti? Olen aika tietämätön ja vanhempani ovat lestaadiolaisia. Olen kuullut, että joillakin nousee kikkeli pystyyn, kun he kiihottuvat. Voisitko antaa minulle jotain vinkkejä siihen, kun minua kiusataan, kun saan kokeista aina 10+? Haukkuvat nössöksi. Olen oikeasti aika hurja. Heitin kerran kivellä yhtä postilaatikkoa. Vanhempani ovat eritäneet minut huoneeseeni, en tiedä mistään mitään. Auta mua pliis! Minua hävettää koskea pippeliini, koska ajattelen, että joku (Jeesus tai Jumala) voi katsella minua. Onko tämä mustaa magiaa? Isä sanoi, että karvat tulee vasta 35-vuotiaana. Onko isäni väärässä?

Vastaus: Olet siinä vaiheessa elämääsi, jolloin tapahtuu paljon mullistuksia niin omassa mielessä kuin ruumiissa. Ihmisen kehittymisessä ja seksuaalisuuden heräämisessä ei ole mitään salaista eikä mustaa magiaa. Se, mitä Sinulle on tapahtumassa on kaunista, vaikkakin Sinua ja ehkä myös vanhempiasi hämmentävää siitä huolimatta, että he ovat itse eläneet aikanaan saman vaiheen. Mutta ehkäpä heilläkään ei ollut ketään kertomassa mistä murrosiässä on kyse ja kun seksuaalisuus alkaa nostaa päätään. Joissakin uskonnoissa seksuaalisuus koetaan ja tulkitaan jotenkin salaiseksi ja sitä rajataan toisinaan rajustikin ja kaikesta seksuaalisuuteen liittyvistä asioista vaietaan ja annetaan ymmärtää, että niistä ei sovi puhua. Huolimatta tästä miten Sinun perheessäsi asioista mahdollisesti käsitellään/ jätetään käsittelemättä nuoren seksuaalisuus ja kiinnostus siihen on hyvin tavallista ja usein merkki nuoren terveestä kehittymisestä. Siksi voit olla tyytyväinen, että peniksesi (kikkeli) saa erektion (kikkeli nousee pystyyn), kun näet jotain mikä Sinua kiihottaa. Jos Sinulla on tarvetta ja halua kosketella penistäsi niin se on ihan ok. Suurin osa nuorista miehestä harrastaa itsetyydytystä hyväillen kädellään siitintään (kikkeli). Usein se johtaa siemensyöksyyn, jolloin siittimen kärjestä tulee liukasta nestettä. Itsetyydytystä voi harrastaa vaikka päivittäin omassa rauhassa niin ettei kukaan tule häiritsemään. Omassa rauhassa sen vuoksi, että itsetyydytys on jokaisen oma juttu eikä kuulu kenellekään toiselle. Siinä ei ole mitään likaista, rumaa tai syntistä. Itsetyydytys tuo usein mielihyvän tunteen ja sillä voi purkaa seksuaalisia paineitaan. Murrosiässä alkavat tavallisesti kasvaa muiden juttujen lisäksi myös sukupuolielinten karvat. Jos tunnet, että Sinua kiusataan koulussa niin kerro siitä vanhemmillesi sekä opettajillesi koulussa. Ketään ei saa kiusata ja koululla ja vanhemmillasi on vastuu siitä, että saat käydä rauhassa koulua. Jos haluat lisätä tietämystäsi ihmisen seksuaalisuudesta ja erityisesti nuoren seksuaalisuudesta niin voit lukea esim kirjan Legopalikoista leopardikalsareihin, tekijöinä mm. Antti Ryynänen, Juha Ryynänen, Raisa Cacciatore. Tutustu rohkeasti omaan ruumiiseesi ja sen tuntemuksiin. Maria Mattsson, Sexpo, 29.9.2003

Kysymys: Olen 13-vuotias poika ja aina jos vaikka kaupungilla kävelee joku isorintainen nainen niin kiihotun pikkasen siitä. En voi käydä uimassakaan, koska siellä on vähäpukeisia naisia, jolloin minulla alkaa seisoa. Mitä voin tehdä?

Huooh... ei kukaan voi olla näin tyhmä.
Kysymys: Olen 14-vuotias tavallinen poika. Kaverini haukkuvat minua ihan liikaa homoseksuaaliksi, vaikka en tosiaankaan ole sellainen. Miten voisin saada kaverini vakuuttuneiksi heteroudestani? Heihin verrattuna minulla ei ole henkisesti muuta eroa kuin että käyn koulua paljon ahkerammin kuin he. Voisiko tämä vaikuttaa asiaan?

Vastaus: Tämä onkin mielenkiintoinen asia, kuinka homoseksuaali tai homo - sanasta on tullut yleinen haukku masana. Siinä tuskin on kyse siitä, että Sinua luullaan homoseksuaaliksi, vaan pikemminkin tällä sanalla Sinua halutaan kiusata. Paras keino voisi olla tässä tilanteessasi se, ettet välitä näiden "kavereidesi" haukkumisista laisinkaan eli annat haukkujen mennä saman tien toisesta korvasta ulos. Jos yrität saada kaverisi vakuuttuneiksi siitä, ettet ole homoseksuaali, voi se vain lisätä ja voimistaa heidän intoaan kiusata Sinua. Itse pohtisin sitä, ovatko nämä minun kavereitani? Jos minun ystäväni haukkusivat minua koko ajan, en todellakaan pitäisi heitä enää ystävinäni. Ystäviään tulee kunnioittaa ja olla heille ystävällinen ja tarvittaessa myös tukena. Tätä nämä Sinun ystäväsi eivät Sinulle näytä olevan. Ehkäpä tämän kertominen kavereillesi voisi herätellä heitä siihen, miten he loukkaavat Sinua koko ajan. Siinä voit olla oikeassa että Sinun parempi koulumenestyksesi voi vaikuttaa, sillä todennäköisesti kaverisi ovat Sinulle kateellisia. Joskus toisen fiksuus on toisella uhka, koska he voivat pelätä paljastumista tyhmäksi. Ja jos suoraan sanon, niin tyhmiltähän he vaikuttavatkin, koska nimittelevät ystäväänsä ja vieläpä nimellä sanalla, jota ei missään nimessä tulisi käyttää hakkumanimenä. Seuraavan kerran kun he kutsuvat Sinua taas homoksi, niin heitä heille että "no mitäs heterot!" ja naura päälle. Katja Hakosaari, Sexpo säätiö 13.10.2003

Hohoho täältähän löytyy hyviä juttuja:

Kysymys: Onko totta, että jos ajaa talvella mopolla niin muna kutistuu tai menee sisään päin?? Jos on totta niin palautuuks muna normaaliks ja kauan siihen menee?

Vastaus: Enpä ole kuullut mitään tuon kaltaista tapahtuvan penikselle talvella mopoa ajettaessa. Mutta siinä mielessä kannattaa olla huolellinen, että kun istuu mopon selässä kylmällä on asianmukaisesti pukeutunut ja sukupuolielinten alue riittävästi suojattu. Vaikka kivekset vetäytyvät kylmän johdosta lähemmäksi vartaloa pysyäkseen riittävän lämpöisinä voi olla, että kylmä, viima ja riittämätön pukeutuminen aiheuttavat sen, että lämpötila kiveksissä laskee liikaa, jolloin siittiötuotanto voi vaarantua. Tällainen ei ole yleistä, mutta voi tapahtua, jos ei ole huolellinen kylmälle altistuessaan. Maria Mattsson, Sexpo, 3.11.2003

Lisää:

Kysymys: Voiko nakilla/nakeilla tyydyttää itseään? Olen kokeillut kerran, mutta en voinut työntää sitä kovin syvälle, koska se sattui, miksi?

Vastaus: Mitään yksiselitteistä ohjetta siihen, millä voi/ei voi tyydyttää itseään, on vaikea löytää. Jokaisella meistä on omat tapamme itsetyydytykseen ja jokainen niistä tavoista on ihan yhtä luonnollinen ja sallittu ja sehän juuri tekeekin itsetyydytyksestä niin loistavan tavan ilmentää seksuaalisuuttaan. On hyvä kuitenkin muistaa, että sekä emätin, että peräsuoli ovat hyvin herkkiä tulehduksille ja tämän vuoksi täytyy niihin laitettavan esineen/asian olla puhdas tai käyttää kondomia. Omaan kehoon tutustuessa voi aloittaa omien käsien ja sormien käytöllä tai sitten käyttää mielikuvitusta apunaan. Kerroit, että kokeilit kerran nakilla tyydytystä ja se sattui. Ensimmäisillä kerroilla itsensä hyväily voi herättää mitä erilaisimpia tunteita suuresta mielihyvästä kipuun. Tämän vuoksi varsinkin alussa kannattaa edetä rauhallisesti ja pikkuhiljaa, omien tuntemusten mukaan. Näin opit tietämään mistä pidät ja mistä et. Seuraavalla kerralla voit esimerkiksi luoda itsellesi rauhallisen ja rentouttavan ympäristön hyväilemishetkelle ja edetä hitaammin ja mahdollisesti käyttää liukastusvoidetta apuna. Jos kipusi jatkuvat on syytä ottaa yhteyttä lääkäriin. Heidi Parkkali, Sexpo säätiö 25.11.2003

Voi jeesus tota vastausta
Kysymys: Olen mies ja minulla on raskausarpia reidessä, lantiolla, kainalolla...? Mistä ne tulevat? Miten niitä saa poistettua?

Vastaus: Raskausarveksi kutsuttuja ihonalaisen kudoksen repeytymiä voi tulla niin naisille kuin miehillekin. Niitä saattaa tulla tilanteessa, jolloin esim. kehon massa lisääntyy joko lihomisen tai massiivisen lihaskudoksen lisääntymisen myötä (usein painonnostajat, jotka käyttävät hormoneja). Arpien punotus haalenee ajan myötä ja joissain tapauksissa tarpeeksi pitkän ajan kuluttua niitä ei enää juurikaan huomaa. Arpia voidaan poistaa kirurgisin menetelmin, joten lisätietoja saadaksesi kannattaa ottaa yhteyttä oman alueesi keskussairaalaan.
Maria Mattsson, Sexpo, 25.2.2004

Tidus sanoi:
Hohoho täältähän löytyy hyviä juttuja:

Kysymys: Onko totta, että jos ajaa talvella mopolla niin muna kutistuu tai menee sisään päin?? Jos on totta niin palautuuks muna normaaliks ja kauan siihen menee?

Vastaus: Enpä ole kuullut mitään tuon kaltaista tapahtuvan penikselle talvella mopoa ajettaessa. Mutta siinä mielessä kannattaa olla huolellinen, että kun istuu mopon selässä kylmällä on asianmukaisesti pukeutunut ja sukupuolielinten alue riittävästi suojattu. Vaikka kivekset vetäytyvät kylmän johdosta lähemmäksi vartaloa pysyäkseen riittävän lämpöisinä voi olla, että kylmä, viima ja riittämätön pukeutuminen aiheuttavat sen, että lämpötila kiveksissä laskee liikaa, jolloin siittiötuotanto voi vaarantua. Tällainen ei ole yleistä, mutta voi tapahtua, jos ei ole huolellinen kylmälle altistuessaan. Maria Mattsson, Sexpo, 3.11.2003
No hö, ei oo näköjään kuullu toi akka koskaan katkarapu-ilmiöstä.

jarze sanoi:
No hö, ei oo näköjään kuullu toi akka koskaan katkarapu-ilmiöstä.

Veikkaan että harva nainen tästä tietää. On se kiva sitte selitellä jälkeenpäin kuinka vesi oli kylmää ja että on se oikeesti kaikkea muuta ku pieni ja sininen :hyper:

Tidus sanoi:
Voi jeesus tota vastausta
Kysymys: Olen mies ja minulla on raskausarpia reidessä, lantiolla, kainalolla...? Mistä ne tulevat? Miten niitä saa poistettua?

Vastaus: (usein painonnostajat, jotka käyttävät hormoneja).
Maria Mattsson, Sexpo, 25.2.2004
Laitoin mailin tolle akalle, katotaan vastaako. :hyper:

Tidus sanoi:
Huooh... ei kukaan voi olla näin tyhmä.
Kysymys: Olen 14-vuotias tavallinen poika. Kaverini haukkuvat minua ihan liikaa homoseksuaaliksi, vaikka en tosiaankaan ole sellainen. Miten voisin saada kaverini vakuuttuneiksi heteroudestani?
No juu, tuohan kuulostaakin tyypillisen 8-luokkalaisen pojan kirjoittamalta. :jahas:

sammyx sanoi:
Muistan, kun joskus 10-vuotiaina velipojan kanssa hihittelimme luettuamme Suosikin seksitohtoripalstalta sanat penis ja terska. Nyt huomasin, ettei tuo enää riitäkään nauruhermojeni kutkuttamiseen. Olen kai menettänyt huumorintajuni :itku:

Lähes samat ajatukset. :zzzz: Noita älyvapaita kysymyksiä on nolaiffien liian helppo keksiä. Ei jaksa edes naurattaa, hieman liian wanhaa tai hieman liian lapsellista.

"Apua kikkeli on sininen, mitä teen!"

Tidus sanoi:
Vastaus: Raskausarveksi kutsuttuja ihonalaisen kudoksen repeytymiä voi tulla niin naisille kuin miehillekin. Niitä saattaa tulla tilanteessa, jolloin esim. kehon massa lisääntyy joko lihomisen tai massiivisen lihaskudoksen lisääntymisen myötä (usein painonnostajat, jotka käyttävät hormoneja).

Tässä alleviivattu kohta!? siis jotka käyttävät hormoneja! Ei saatana! :curs:

DoDo sanoi:
Laitoin mailin tolle akalle, katotaan vastaako. :hyper:

From: "Katja Hakosaari" <katja.hakosaari@sexpo.fi>
To: dodo@pakkotoisto.com
Date: 06 Sep 2004, 01:55:33 PM
Subject: Kysymys Maria Mattssonille

--------------------------------------------------------------------------------

Hei !

Kiitämme palautteesta! Ikävä kyllä Maria Mattsson ei työskentele tällä
hetkellä Sexpossa, joten hän ei voi antaa vastausta kysymykseesi.

Ystävällisin terveisin: Katja Hakosaari

jarze sanoi:
No mitä kirjotit sille?!?

Kysyisin sinulta Maria Mattsson, mihin perustuu väittämäsi ja harhaluulosi:"usein painonnostajat, jotka käyttävät hormoneja". Se että lihaskudos kasvaa siinä määrin ettei iho ehdi siihen reakoida EI tarkoita sitä, että käyttää hormoneja. On todella typerää ja vastuuntunnotonta levittää tuonlaisia harhaluuloja sivustolla johon 10-20v. nuoret lähettävät mieltä askaruttavia kysymyksiä, joihin te asiantuntijoina vastaatte. Pointtini on se etteivät kaikki jotka ovat lihaksikkaita ja ihmiset joilla on esim. raskaus arpia ole käyttäneet yhtään kiellettyä ainetta lihaskasvunsa aikaansaamiseksi. Ei ole ihme että nuoret jotka ovat aloittaneet punttisalilla käynnin puhuvat salillla nähdessään ison tai voimakkaan harrastajan että:"mitähän toikin on vetänyt" etc. Jos ystävällisesti voisit edes jotain omaa näkemystä antaa niin saisin minäkin mielenrauhan.

Ystävällisin terveisin

Back
Ylös Bottom