Sekalaisia kysymyksiä treenistä ja ravinnosta.

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Okei, tossa on pointtia kyllä. Yksi ongelma nousee vielä mieleen, meinaan yläkroppapäivän vaatima sarjojen määrä. Koska jos vedän penkin, kulmasoudun, sjmv:n, pystypunnerruksen, taka- ja sivuviparit ja hauiskäännöt kaikki samana päivänä, niin sarjoja tulee aivan saatanasti ja treeniteho kärsii taas sitä kautta. Kannattaisiko tosta pakasta heittää jotain työntäviä, esim. Penkki ja pystypunnerrus jalkapäivälle kun siihen ei taas kerry sarjoja parhaalla tahdollakaan kymmentä enempää?
SJMV on takareisiliike. Ei se kuulu yläkroppapäivään. Jos tuo jako tuntuu huonolta niin kokeile työntävät/vetävät jakoa. Itse olen tykännyt tehdä tuolla jaolla, koska se on imo juuri mainitsemasi ongelman kannalta paremmassa balanssissa. Ja ota se leuanveto mukaan ;)

Okei, tossa on pointtia kyllä. Yksi ongelma nousee vielä mieleen, meinaan yläkroppapäivän vaatima sarjojen määrä. Koska jos vedän penkin, kulmasoudun, sjmv:n, pystypunnerruksen, taka- ja sivuviparit ja hauiskäännöt kaikki samana päivänä, niin sarjoja tulee aivan saatanasti ja treeniteho kärsii taas sitä kautta. Kannattaisiko tosta pakasta heittää jotain työntäviä, esim. Penkki ja pystypunnerrus jalkapäivälle kun siihen ei taas kerry sarjoja parhaalla tahdollakaan kymmentä enempää?

Joo, taidan laatia itselleni uuden ohjelman. Tykkään tehdä omat ohjelmani itse, joten niin teen tälläkin kerralla. Mutta hyvä että toin ohjelmani esille, koska en mä olisi siinä varman mitään ongelmaa muuten huomannut. Että kiitokset! :)

Minulla on menossa kokeilussa tämmöinen ohjelma The Ex-Hardgainer Workout And Eating Plan | Muscle & Strength

Tuossa tehdään koko kroppa kolmesti viikossa, mutta pienellä volyymilla ja liikkeet vaihtelee treenistä toiseen, toistuvia on vain kyykky (ensimmäisellä kertaa 3 sarjaa, ja toisella kertaa vain 1 sarja), ja vatsat lisäpainolla tehdään kahdesti. Tuossa suurimmalla osalla liikkeistä on tavoitteena saada vähintään 25 toistoa (joissain liikkeissä 30 tai 45) yhteensä kolmella sarjalla (esim. 10+8+7=25), ja kun tuo onnistuu niin seuraavalla kerralla lisää painoa. Muutama viikko menty tuolla, mukava treeni, ja hieman on saanut laittaa lisää painoa tankoihin... :)

Ohjelma on suunnattu niille, joilla on vaikea saada lihaa tarttumaan vartaloon, ei välttämättä sovi kaikille ollenkaan.

Ihan pientä sovellusta olen joutunut tekemään, Dippien sijaan teen pullovereita käsipainolla ja vinopenkin sijaan "penkkipunnerruksia lattialta" (Floor Press), kun ei ole vinopenkkiä kotona. Sen verran monimutkainen ohjelma on, että on pitänyt tehdä tulostettava excel-taulukko jotta muistaa tehdä ja laskea jutut oikein.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom