sekaisin proteiineista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jalat
  • Aloitettu Aloitettu
täällä on "searchilla" vaikka minkälaista juttua protskuista, mutta nyt olen ihan sekaisin.

Oma eka protska satsi loppuu ja pitäisi ostaa jotain tilalle. Sellaista mielellään jota voi vetää aamupalaksi, treenin jälkeen ja vaikka yötämyöden.
Eli en halua ostaa eri proteiineja illaksi ja aamuksi jne...

Antaisitteko muutaman vaihtoehdon :)
Kiitokset.

Ettet nyt pyytäisi pikkasen paljon yhdeltä proteiinilta? Sen pitäisi olla samaan aikaan nopeasti imeytyvä palautumisjuomaan ja hidas yöproteiiniksi. Parhaiten tohon tarkoitukseen sopii varmasti joku halpishera, mutta on sekin kyllä vaan perkeleen nopeeta yöprotskuksi.

Kyllä Kiipijä on asian ytimessä... Hiukkasen tietty pystyy yötä vasten imeytymistä pitkittämään kun tekee drinksun maitoon, mutta, mutta..... ei ole kyllä siltikään kovin hyvä. Esim. maitoprotskua tai kaseiinia yötä vasten ja halppis hera käy palkkariin kuten jo edellä mainittiin ja käy hyvin myös välipala drinksuks.

Periaatteessahan tuohon tarkoitukseen sopii ihan mikä vain proteiini - näin väljästi tulkiten. Mutta paras vaihtoehto tuollaiseksi joka paikan proteiiniksihan lienee jokin halpa perushera, kuten vaikkapa Evolutionin Ultra Whey. Muiltakin merkeiltä noita perusproteiineja löytyy samaan tapaan, mutta miksi lähteä merta edemmän kalaan. :)

edit: can you say H-I-D-A-S

Evon halpaheraan minäkin kallistuisin. Ja jos illalla sekottaa sen maitoon ja laittaa vielä rypsäriä sekaan, niin eiköhän se asiansa siinäkin aja. Eli mun mielestä paras vaihtoehto jos vaan ythä laatua haluaa. Ja lisäksi on halpaa ja sekottuu hyvin ja makukin ihan jees.

No jos nyt ei optimaalisia tuloksia haeta niin kyllähän toikin menee.... Mutta korvaappa se yö drinkki vaikka Ehrmannin rahkalla, on halpaa, hyvää, imeytyy hitaasti.

jaa,rahkaa

vai ois rahka hyvää ennen nukkumaan menoa ,eli ois hitaasti imeytyvää.
pitääpä ruveta ottamaan illalla myös sitä herkkua.

tabe sanoi:
vai ois rahka hyvää ennen nukkumaan menoa ,eli ois hitaasti imeytyvää.
pitääpä ruveta ottamaan illalla myös sitä herkkua.
Sehän on ollut maailmansivu bodarien lempi herkkua. Ja suosittelen lämpimästi Ehrmnannia, puolet halvempaa kun valio ja melki kaikkien mielestä parempaa. Lidlin Milbona rahkaan en ole tutustunut vielä, kehuja on sekin saanut täällä. Ja maitoproteiinihan imeytyy hitaasti.

Periaatteessa voi jakaa kahtia protujauhot näin:

1) nopeammin imeytyvät, eli herajauhot, nopeimpana ilmeisesti hydrolysoidut (ja karseen makuiset) herajauhot, hitaampana (mutta edelleen kohtuullisen nopsasti imeytyvä) halpishera, eli konsentraatti

2) hitaamminen imeytyvät, eli käytännössä soijaisolaatti sekä kaseiini tai maitoproteiini.

Aloittelijana on ihan ok ostaa vain muutama pussi halpisheraa. Merkkejä piisaa: Evon Ultra Whey, FASTin Hera80, Heracles, SF-protein Heraturbo, Wrangen Prime Whey, XR-hera, Boosmanin Boost4you halpishera ja pari tsiljoonaa muuta, suunnilleen samaa kamaa kaikki. Joissakin on noin 5% rasvaa ja 10% hiilaria, joissakin toisinpäin, kaikissa protu% on siellä 75-80 paikkeilla ja kilohinnat pyörinevät suunnilleen 12-15€ paikkeilla yleisimmin (huomaa, että ovat monesti 900g pusseissa). Sitä halpisheraa sitten vaan pal.juomaan ja välipalojen yhteydessä ruokajuomana. Kun edistyt, niin voit harkita, haluaisitko hifistellä kalliimpien tuotteiden kanssa, lisäkehitystä hakien.

Iltapalalla voisi olla passeli vetästä esim. 200g raejuustoo ja hieman öljyä tahi sitten maitorahkaa. Vaihtoehtoisesti maitoon sotkettuna halpisheraa ja rkl rypsiöljyä päälle hidastamaan imeytymistä ja hyvien rasvojen lähteeksi.

Tylerd sanoi:
Sehän on ollut maailmansivu bodarien lempi herkkua. Ja suosittelen lämpimästi Ehrmnannia, puolet halvempaa kun valio ja melki kaikkien mielestä parempaa. Lidlin Milbona rahkaan en ole tutustunut vielä, kehuja on sekin saanut täällä. Ja maitoproteiinihan imeytyy hitaasti.

Multa täyden pisteet tolle Milbonalle, hinta vielä muutaman sentin Ehrmannia edullisempi ja protskua vähän enemmän. Ja mikä parasta se ei ole niin "rahkasen" makusta kun muut rahkat. Vähän funlightin mansikkaa sekaan ja hyvää on. Sitä tulee syötyä joka ilta.

Tylerd sanoi:
Lidlin Milbona rahkaan en ole tutustunut vielä, kehuja on sekin saanut täällä. Ja maitoproteiinihan imeytyy hitaasti.
Ihan offtopicia, mutta nuo Lidlin maitotuotteet on Valion valmistamia. Ainakin raejuusto ja maito. Eli samanmakuista on varmaan se rahka, kun Valionkin.

Lynski sanoi:
Ihan offtopicia, mutta nuo Lidlin maitotuotteet on Valion valmistamia. Ainakin raejuusto ja maito. Eli samanmakuista on varmaan se rahka, kun Valionkin.
:offtopic: Hmm.....mielenkiintoista, jos pitää paikkansa ja samaa reseptiä ovat Milbonaan käyttäneet niin ei musta ainakaan sen ystävää saa, mutta tarvii kyllä iliman muuta kokeilla.

Lynski sanoi:

Valion kamaa ne on. Siitä on aikaa kun oon tota Valiota maistanut ja mun mielestä ei oo samanmakusia, mutta kuten sanoin, siitä on aikaa niin en mene tästä vetoa lyömään.

Tuota Ehrmannin rahkaa tulee syötyä 4-5 purkkia päivässä Persikka/Passion Funlightiin sekoitettuna, on muuten huippuhyvää :)

TOP3 rahkat a´la Harde

1. Ehrmann(jotenkin kermainen ja pehmeä maku)
2. Valio(peruskamaa mutta kallista)
3. Pirkka(todella kirpeä maku verrattuna ylempiin)
(noita kolmea olen vaan syönyt)

Tuotaöö...

Meneekös mulla nyt sitten ihan ketuilleen kun raapaisen illalla Fastin Whey3:sta desin verran maidon kanssa?

Sillä vaan kyselen kun nuo ionit, hydr... hybr.. mitkä lie on vähän hepreaa

kuikelo sanoi:
Tuotaöö...

Meneekös mulla nyt sitten ihan ketuilleen kun raapaisen illalla Fastin Whey3:sta desin verran maidon kanssa?

Sillä vaan kyselen kun nuo ionit, hydr... hybr.. mitkä lie on vähän hepreaa
Ei nyt ihan ketuilleen mene, mutta halvemmaks ja paremmaks tulee tuo maitorahka. Whey 3:ssa osa proteiinista on hydrolysoitu nopeasti imeytyvään muotoon, joten....

Jaahah, jaahah

No, eipäs muuta kuin miettimään noita rahkajuttuja illaksi ja mussutetaan Wheyt päivällä ruokien välissä.

(Hydrolysoitu, nopea, hydrolysoitu, nopea... kyllä mä nyt muistan tämän...)

kuikelo sanoi:
Jaahah, jaahah

No, eipäs muuta kuin miettimään noita rahkajuttuja illaksi ja mussutetaan Wheyt päivällä ruokien välissä.

(Hydrolysoitu, nopea, hydrolysoitu, nopea... kyllä mä nyt muistan tämän...)
Tahi raejuusto on myös hyvä, mutta henk. koht. ei yömyöhään maistu se. Paremman hyödyn saat Wheystä mutustelemalla välipalana tahi palkkarissa, onhan noita toki eri valmistajilla yö proteiineja, mutta on aikas arvokkaita ja rahkalla ei kovin kauas noista mennä. Aminohappokoostumuksesta en niinkään osaa sanoa ton maitorahkan tai raejuuston kohdalla, mutta tietääkseni maitoproteiinissa on ihan ok?
Yöproteiini valmisteissa hehkutetaan niiden korkeaa arginiini ja ornitiini pitoisuutta joiden pitäis nostaa kasvuhormonitasoa, mutta tiedä sitten. Ite en ole niissä huomannut muute eroa rahkaan kun sen että perse aukeaa nopeammin.

Eri makuisia nuo kyllä ovat. Kumpaakin olen aika monta purnukkaa popsinut.

Lisätään vielä noiden hyvien iltapalojen listaan tonnikala. Siihenkin on kätevä sotkea vähän rypsäriä.

Back
Ylös Bottom