Seitistä syötävää..?

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Loisto ruokaaine,arvot kohallaan mutta maku kamala..jos ei osaa laittaa ruokaa saati maustaa sitä..(syyllistyy edellä mainittuun):wtf:
Kertokaa siis kuinka laitatte seitistä maistuvan aterian?:hyper:

Kalaa venäläisittäin

1 seipaketti
1prk Creme Fraiche 5%
1/2 suolakurkku
1 rkl hunajaa
sitruunapippuria
2 valkosipulinkynttä murskattuna tai viipaloituna

Sekoita keskenään creme fraiche, hunaja, kuutioitu suolakurkku, valkosipuli ja sitruunapippuri.
Laita seifileet sulaneina joko voideltuun uunivuokaan tai käytä sellaista vuokaa jota ei tarvitse voidella. Ripottele päälle hieman suolaa.
Kaada creme fraiche-seos kalojen päälle ja laita vuoka uuniin. N.20 min 200*C
Lisukkeeksi muusia.

(parempi versio syntyy sitten lohesta tms, mutta tämä on hyvää ja halpaa!):haart:

Jos et ole rasvakammoinen niin tee kalan päälle kastike ja sit suoraan uuniin. Kastikkeeseen purkki smetanaa, pari rkl sinappia, valkopippuria, suolaa ja n. 3 dl haluamaasi juustoraastetta. Helppoo, nopeeta ja ainakin "hiilaritietosille" terveellistä, lisukkeeksi sit kasviksia maun mukaan.

Kalan päälle rasvatonta/vähärasvaista sulatejuustoa, mahdollisesti maustettua. Vähän sitruunapippuria ja uuniin. Arvot kohdallaan ja saa peitettyä tota makua.

edit: sulatejuustoa saa laittaa reilusti, esim puoli purkkia per kuutio.

edit2: sekoilen mimmien puolelle nyt vahingossa... etusivun linkkiä seuraten eksyin enkä huomannut ennen kuin postasin :(

Sei menee ihan ok alas pinaattikeiton joukossa. :)

Kiitos tästä ketjusta! Lisää!:kuola:

Mä tein kerran niin että laitoin seitipalan uunivuokaan, päälle sitruunanmehua, suolaa ja pippuria. Sitten siihen päälle laitoin pikkasen herkkusieniä ja raejuustoa sellasen köntsän. Oli ihanaa... Sitä sitten salaatin ja perunamuusin kanssa.

Mikä teitä oikein vaivaa, seitihän maistuu hyvälle vaikka sellaisenaan :kippis1:

Mä syön sitä keitettynä riisin/hirssin/ohran/tattarin & linssien kanssa... ketsuppia tai soijasoosia ja tietysti raejuustoa päälle. Hyvä lounassetti.

Mut oikeesti siitä saa hyvää uunissa kun laittaa päälle katkarapu/hummerikeiton ja juustoraastetta.

Turska on muuten toinen hyvä kala, hyvät ravintoarvot ja maistuu vielä maukkaammalta kuin seiti.

Itse teen seitistä keiton. Eli ihan perusresepti, pottuja, (pakaste)vihanneksia ja seitiä, mausteeksi liemikuutio, suolaa ja pippuria, tai mistä nyt itse tykkää.

Mäkin liputan erilaisten tuorejuustojen nimeen seitin maustajana. Vuosi sitten jopa dieetillä vedin valkosipuli creme bonjour -päällysteisiä uuniseitipaloja :kuola: Lisukkeena sitruuna- ja mustapippuria. Tulee hyvvee.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Seiti uuniin tällaisen juustokastikkeen kera:

2dl maitoa
1½ rkl vehnäjauhoja
1 dl juustoraastetta
+mausteita oman maun mukaan
(esim. ripaus suolaa ja valkopippuria)

Sekoita ensin maito ja vehnäjauhot kattilassa. Kuumenna seosta kunnes kastike sakenee ja kiehuu. Sitten vain sekoitat juuston sekaan.

Jäiset seitit uunivuokaan, päälle purkki jotain 5% ruokakermaa, mustapippuria, valkopippuria, sitruunapippuria ja ketsuppia, sitten paistellaan kypsäksi. Ja eikun syömään :P

Tai sitten paloitellaan seitifile, ruskistetaan kevyesti pannulla rasvassa ja siirretän syrjään. Samalla pannulla ruskistetaan jauhot ja lisätään vettä, että saadaan aikaiseksi kastike. Maustetaan kalaliemikuutiolla tai vastaavasti itse suolalla, tillillä, sitruuna/valkopippurilla, sitruunamehulla. Kastikkeeseen lisätään sitten ruskistetut seitipalat ja tarjoillaan muusin kanssa. Ne jauhot pitää sitten ruskistaa, että siihen saadaan oikea kastikkeen maku. Valkokastike on toinen juttu..;)

Ite oon vaan heittänyt hieman sulaneet seitit vuokaan ja päälle purkillinen taco-kastiketta tai salsadippiä. Välillä olen tuota jatkanut tomaattimurskalla ja raejuustolla, yleensä en ole vaivautunut. 225-250° ja sellaiset 15-25 minuuttia. Noissa taco-kastikkeissa on about 30-40 kCal/100 g, joten melko kevyttä evästä tuo on (ja yllättävän maukastakin).

Tää ei ole kovin terveellistä, mutta itse paneroin seitipalat kananmuna-korppujauhoseoksella ja paistan pannulla. Mausteena aromisuola ja pippuriseos. Mukavan rapsakka pinta eikä ne korppujauhot ja paistossa käytettävä margariini-öljyseos nyt niin paljoa pahaa tee.

Itse tein muutama päivä sitten seuraavanlaisen seitisapuskan. Seitit uunivuokaan ja päälle suolaa ja pippuria, vuokaan seitien seuraksi, sipulirenkaita, fetajuustoa, tomaattia, oliiveja ja paahdettuja leipäkuutioita ja päälle vielä loraus oliiviöljyä. Paistetaan uunissa 200-225° n. 20 min.

Juustoinen uunikala
400g seitä
250g maitorahkaa
Juustoraastetta (itse raastoin 5% polar-juustosta)
4 tomaattia
mausteita mielen mukaa

Laita seit uunivuokaan. Mausta esim. suolalla, kalamausteella ja sitruunapippurille. Viipaloi tomaatit ja laita seipalojen päälle. Sekoita kulhossa maitorahka ja puolet juustoraasteesta, mausta esim. tillillä. Levitä maitorahka-juustoseos sein ja tomaattien päälle ja ripottele loput juustoraasteesta. Paista uunissa 250 asteessa noin 30minuuttia. Tarjoa esimerkiksi perunamuusin kera. Hyvää ja terveellistä!!

Pakasteseitiä paloiksi leikattuna
Mausteeksi suolaa ja valkopippuria
Päälle toisiinsa sekoitettu kerma ja ketsuppi
Päälle vielä tomaattiviipaleet, tilliä ja juustoraastetta

Tämä on todella hyvää:)

Seitipihvit

Tässä tulee yksi hyväksi koettu, helppo ja terveellinen vaihtoehto :). Sain ohjeen Hermionelta :haart: ja oon nyt tehny pihvejä joka viikko sen jälkeen. Just otin viimesimmät uunista :).

Seitipihvit (6 isoa pihviä)

400g seitä sulatettuna
2 kananmunaa
2,5dl kaurahiutaleita
1 rkl öljyä
1 sipuli
½-1tl suolaa
tilliä, mustapippuria, sitruunapippuria jne. reilusti.

Soseuta sei ja sipuli sauvasekoittimella. Lisää muut ainekset joukkoon ja sekoita. Muotoile 6 pihviä ja paista uunissa 200 asteessa 15-20 min. Herkuttele! :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom