Seitistä syötävää..?

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
hyviä ohjeita tullu..nam! eiköhän näistä jo löydy piristystä iän ikuiseen kuivaan paistettuun seitiin.. :dance:
noi pihvit varsinkin kuullostaa tosi namskalta...
Oisko kellää ohjettaa jonkinmoiseen seiti/vihannes/kasvis loodaan..?

Tässä vielä yksi,koulusta opittu ja tein juuri viikonloppuna tätä; mieskin yllättyi positiivisesti että onko seiti näin hyvää :D

Kiinalainen kalapaistos

400 g seitiä,
päälle ripotellaan:

3/4 tl suolaa
ripaus valkosipulisuolaa
ripaus valkopippuria
1 tl paprikaa
1/4 tl currya
1 hienonnettu sipuli
2 tomaattia viipaleina
1 dl kermaa

lisäksi tarvitaan:
2 dl juustoraastetta

Itse sovelsin sen verran että laitoin sitä kevyttä ja paksua kermaa n. puoli desiä,loput vettä ja juustoraaste oli pari viipaletta polar 5%.
Tästä saa juuri niin "tulista" kuin haluaa,valkopippuri-käsi kun heilahtaa hieman liikaa,on tulisuus taattua :D

Ja niin,uuni 200 astetta ja puolisen tuntia riittää!

Kiinalainen kalapaistos

Mä oon tehny tätä kans! Ainaki vaikuttaa hyvin samalta. Löytyy mun kotiruoka-keittokirjasta. On muuten hyvää! :kuola: Vaikka riisin kans.

Mä en muutenkaan käsitä miten ihmiset mollaa seitiä. Eihän mitään ruokaa oo tarkotettu syötäväksi ilman mausteita!

Juuri riisin kanssa tuo on TOSI hyvää!!
Ja sitten kun laittaa hieman sitä "kastiketta" (kermaa missä kaikki on myös sipulia joukossa) riisin päälle :kuola:

hyviä ohjeita tullu..nam! eiköhän näistä jo löydy piristystä iän ikuiseen kuivaan paistettuun seitiin.. :dance:
noi pihvit varsinkin kuullostaa tosi namskalta...
Oisko kellää ohjettaa jonkinmoiseen seiti/vihannes/kasvis loodaan..?
No eikös jonkinlainen kiusaus ole aika simppeli? : seitiä mahd. pieninä paloina, siihen viipaoitua perunaa, (porkkanaa), silputtua sipulia, tai mikäli haluaa niin vaikka valmis pakaste perunasipuli-sekoitus. Päälle suolaa, mustapippuria, tilliä ym. ja munakermamaito. Uunissa n. 45 min.

Joskus olen pilkkonut kokkipataan kasviksia (porkkanaa, sipulia, paprikaa, kesäkurpitsaa, perunaa kuorineen..) seiti paloja,paljon mausteita ja siihen purkillinen tomaattimurskaa. Hauduttele uunissa miedolla lämmöllä ainakin se tunti..

Muutenhan tänne kerääntyi aivan hirveästi ihania ohjeitaja ajattelinkin tänään laittaa seitiä ja katkarapuja uuniin yhdessä kevyen ruokakerman kanssa..:kuola:

Juustoinen kalavuoka

3 - 4 annosta

1 pak (400 g) Pakastekalaa, esim. seitiä
1/2 tl Sitruunapippuria
1/2 dl Hienonnettua tilliä
1 prk (2 1/2 dl)Valion maustettua ruokakermaa-3 juustoa

Leikkaa kohmeiseksi sulatettu pakastekala neljään osaan. Lado palat
voideltuun uunivuokaan. Ripota päälle sitruunapippuri ja tilli. Lisää
juustokerma. Paista 200 asteessa n. 45 minuuttia. Tarjoa keitettyjen
perunoiden, salaatin tai riisin kanssa kanssa.

ON MUUTEN HELPPO!!

Kuullota pannulla sipulia, lisää purkillinen tomaattimurskaa ja anna hautua muutama minuutti. Mausta mustapippurilla, valkosipulilla ja oreganolla. Laita seitipalat uunivuokaan ja tomaatti-sipuliseos päälle. Ripottele päälle vähärasvaista juustoraastetta ja paista uunissa 200 asteessa noin puoli tuntia. Maistuu riisin, pastan tai vaikka perunamuusin kera.

Seitiä intialaisittain:

Lasiseen uunivuokaan jäisenä paketti seitiä, päälle voi laittaa lorauksen öljyä, ja suolaa ja pippuria. Blenderiin (tai kippoon jota voi sekoitella sauvasekoittimella) iso purkki valkosipulilla maustettua tomaattimurskaa, purkki bulgarianjugurttia, 1 tl kanelia, pari rkl chilikastiketta, 1 tl tuoretta inkivääriä pilkottuna, suolaa ja sekoitetaan. Sose kaadetaan seitin päälle ja uuniin vaan.

En osaa sanoa kauan kestää valmistuminen, kunhan kala on kypsää, siitä sen tietää. Itse syön tätä täysjyvä couscousin kanssa. Joskus heitän sekaan vielä katkarapuja. Hyvää on :)

Tänään tein seuraavanlaista seitiherkkua: pakastesei annospaloiksi uunivuokaan. Keitetään juustokastike, johon tulee maitoa ja hieman vehnäjauhoja (kiehauta kunnes sakenee), juustoraastetta, kalamaustetta, sitruunapippuria ja oreganoa. Kaadetaan seos kohmeisen kalan päälle ja kypsennetään noin 25 minuuttia 200 asteessa. Punajuuririsoton kanssa nannaa!

Aina hymyilyttää, kun näen tämän threadin otsikon - miten maustaa seitti, siinäpä vasta pulma! Omituisia ruoka-aineita mimmeillä :)

Pakastesei on kuitenkin kelpo otus, jonka laiskana kokkina yleensä paistan pannulla öljyn ja sipulin seurana: ensin paistetaan sipulit, sitten otetaan sipulit pois ja paistetaan sei, lopuksi sipulit takaisin pannulle ja maustetaan jollain pippurilla/tacomausteella mitä käteen sattuu osumaan, vaikka melkeinpä pelkkä suolakin jo riittäisi. Lopputulos teoriassa kullankellahtava kuivahko mössö. Ei hullumpaa.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom