Seat

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Itellä oli vm. -99 Ibiza ja toledoillakin olen ajellut. Seatilla on minun mielestä hyvä ajaa, napakka alusta ja muutenkin ok. Todella ärsyttävä "ominaisuus" Seateissa (omassa ja muutaman tutun) on se, että talvella ovet jäätyy niin, ettei niitä saa auki. Mekanismi jämähtää niin jäähän, että saa kömpiä takaovesta tai takakontin kautta sisään, jos joku niistä sattuu aukeamaan. Aivan kaikissa Seateissa ei varmaankaan näin ole. Kaikenkaikkiaan itellä on positiivinen kuva Seateista yleensä ja ehkä voisin harkita vielä hankkivani joskus Altea sportin :kuola:

Itellä oli vm. -99 Ibiza ja toledoillakin olen ajellut. Seatilla on minun mielestä hyvä ajaa, napakka alusta ja muutenkin ok. Todella ärsyttävä "ominaisuus" Seateissa (omassa ja muutaman tutun) on se, että talvella ovet jäätyy niin, ettei niitä saa auki. Mekanismi jämähtää niin jäähän, että saa kömpiä takaovesta tai takakontin kautta sisään, jos joku niistä sattuu aukeamaan. Aivan kaikissa Seateissa ei varmaankaan näin ole.
Juu niillä on valmiste vika noissa lukoissa. Eli lisäämällä lukkoon yhen jousen pääsee tosta ongelmasta. Itellä odottaa 4 kpl:tta jousia just kaapin päällä asennusta -00 Cordobaan :hyper: . Ja mitä Seattiin tulee yleensä, niin aika perus autoja, alusta on hyvä ja sitä myötä hyviä ajaa. Ainoa, mikä on negatiivistä on huollon hinta, mutta tämä johtuu VAG konsernista enemmän IMO, kuin itse merkistä.

Tollasella uudenmallisella Leonilla on tullu pöristeltyä. Kaikki ajettavuuteen liittyvät asiat mun mielestä hyvin kohdallaan, ohjaus, alusta yms. moottorikin kohtuu pirteä (noh, kuinka pirteä toi perus 1.6 litrane voi olla :()
Miinusta vähän heikosta näkyvyydestä, taustapeili ja ne etupilarit (mitä ne ny onkaa) haittaa välillä vähän näkyvyyttä, mutta tohon tottuu kyllä. Ajomelu on ehkä pahin miinus mikä tulee mieleen, paranee ruosteensuojaus massauksella pikkasen.

Tollane cupra ois kyl aika namu :kuola:

Zone-sarja -42%
joo tarkoitus oli vaan kysellä kokemuksia SEAT:sta..kun olen ajatellut seuraavaksi autoksi sellaista. itsellä kun ei kokemusta..kansanautosta kyllä.

Ite olen siitintä myyvässä/huoltavassa merkkiliikkeessä töissä (m)asentajana, hintalaatu suhde kohillaan täysin verrattavissa volkkariin itekin ostin uuden seatin kuukausisitten.
Saan sen ens kuun alussa=)

Leon FR:llä tuli heitettyä koeajolenkki. Päällimmäisenä jäi mieleen aivan järkyttävä rengasmelu. Muuten toki kaikin puolin mukavan pirteä peli, tehoja löytyi kiitettävästi, ja ehkä vähän kapeammilla kumeilla ja extraäänieristyksellä tuo ajojyrinä ei olisi niin korviahuumaavaa. Muuten vaikuttaa hyvältä paketilta, ainakin hinta-tehosuhde on kohdallaan tuossa FR:ssä.

Eikö tuo rengasmelu ole monessa uudessa autossa ongelma? Ite ajelin tuossa kuukausi sitten uudella Jetalla, jossa korviin pisti heti rengasmelu. Se tosin oli ihan samaa luokkaa, kuin työkaverin RS octaviassa, jossa toi rengasmelu saatiin vähän vaimenemaan tekemällä siihen ruostesuojaus. Ja jos lisätään vielä näitä rengasmelullisia autoja niin samanlainen rengasmelu on myös Audia A3 1.6 sport pack (oli vuokra-autona viimekesänä viikon) ja Seat leon 1.6 -07 perushärpäke (vaimon veljen auto).

Eli mihin tällä päästään, no siihen että monessa uudessa autossa on sama ongelma merkkiin katsomatta, eli ei ole pelkästään Seatin ongelma.

se on ongelma jos on huonot renkaat/matalat ja leveät. on se rengasmelu kyllä muutenkin aika kovaa, mutta se on yleinen ongelma mm golffissa ja leonissa. mitä lukkojen jäätymiseen tulee niin se on cordobien ja polojen ongelma ja korjattavissa. seatin hyvä puoli ainakin golffiin nähden on hinta. siis puhun 4golf vs 1leon ja diesel. lisäksi leoni on mun mielestä siistimpi kuin 4golf.

lukkojen korjauksesta:http://www.seatclubfinland.com/filet/matti_t-cordoba-lukko-korjausopas.pdf

vertailuun golf vs leon hieman tuunattuina:

VW_Golf_IV_frontgrille_Edition_Four.jpg

Seat-Leon-yzot.jpg

ja sitten vielä orkkis mallit

250px-VW_Golf_IV.jpg

1168716598.jpg

seat teki karmean virheen uuden leonin(2kori) kanssa koska lähti liikaa muuttamaan sitä ja auto meni siinä rytäkässä piloille. vw taas teki järkevästi kuten aina ja teki maltilliset muutokset golffiin(5 koppa).

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Toledo 1.9tdi (81kw) vm. 01 on ollu käytössä nyt kaksi vuotta ja sanoisin itsekin, että hinta/laatu -suhde on varmasti kohdallaan.

hyvää:

+halpa
+pieni kulutus
+tehoa riittävästi ohituksiin
+jämäkkä ajaa
+ei paha ulkonäkö (vrt. Octavia)
+vähän/ei lainkaan vikoja

huonoa:

-rengas- ja moottorimelu
-kylmä talvella jos ei webastoa
-valot

Suositut