SDP, nuoret ja tulevaisuus

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DayOne
  • Aloitettu Aloitettu
Yhdistävä tekijä tässä taistossa tuntuisi olevan pakonomainen tarve vääntää vastustaja tiettyyn muottiin. Joku vihaa lähtökohtaisesti kommareita, ehkä siksi että joku on sanonut että ne on niiiin pahoja. Nyt kun ei kunnon kommareita näy missään, niin sitten väännetään SDP:stä sellainen. Samalla tavalla kokoomuslaiset saadaan vastustajien toimesta väännettyä ihannepaskiaisiksi.

Ensin päätetään mitä halutaan vihata. Sitten rakennetaan olkinukke joka täytetään kaikilla asioilla mitkä itseä tässä maailmassa harmittavat. Lopuksi mätkitään oikein kunnolla. Nyt vierekkäin ovat SDP ja kokoomus, kummallakin omat olkinuket. Vierekkäin hakataan niitä ja huudellaan "kato ku mä hakkaan sua!".
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kokoomus on valtapuolueista maybe "liberaalein", mutta melko konservatiivinen silti arvoiltaan.

Kirkko ja valtio tulisi ensinnäkin erottaa toisistaan ja oikeuskäsitys tai "hyvejärjestelmä" muuttaa: "Kristillinen etiikka ja arvopohja ovat tärkeä osa tätä suomalaista kulttuuriperintöä." -oh really? Tässä pitää ottaa askel eteenpäin ja sallia uhrittomat rikokset, ei kieltää huoran ammattia jos raamatussa se tuomitaan. Yhteiskunnan suojan alle, eikä järjestäytyneen rikollisuuden.

Kokoomuksella on melko voimakas kansallisuusaatekkin.

Kyllä, komppaan tuota "vaihtoehdoista vähiten huono". Tilausta selkeästi olisi liberaalimmalle oikeistopuolueelle; ääniä olisi runsaasti imuroitavana nuoremman, yksilönvapautta ehkä enemmän painottavan joukon keskuudessa joka ei syystä tai toisesta halua demareille/keskustalle ääntään antaa. Ei kokoomus ehkä änkyräkonservatiivinenkaan ole, mutta melko monen ehdokkaan puheissa vilahtelee se perinteinen kotiuskontoisänmaa -linja, joka varmasti ajaa äänestäjiä pois. Crusader sen sanoi...en samaistu tippaakaan seurakunta-aktiiviin joka hehkuttaa perinteisiä arvoja, vaikka muuten talouden ja muiden asioiden suhteen mielipiteet olisivat ihan järkeviä. Enpä osaa sanoa olisivatko liberaalitkaan tähän vastaus, mutta eiväthän niiden äänet nykyisessä puoluekentässä ole kuin taustakohinaa ja äänioikeuden hukkaan heittämistä.
 
Joo, eipä noita kunnolla sopivia puolueita taida täällä itselle olla, aina kun tulee näitä, jotka oman uskomuksensa mukaan määräävät väkipakolla myös sinun toimintaa, on meikäläisellä ongelma. Byrokratiasta en piittaa, enkä moraalipoliisista, enkä varsinkaan poliittisesti korrektista kukkahattutätitoiminnasta.

Juuri tätä, että "suojellaan" kansalaisia kaikelta pahalta, kun ne on liian tyhmiä itse niistä päättämään itse tai suojelemaan itseään. Ja moni ihminen on täysin riippuvainen valtion ohjeista, sen näkee siinä, kun hyökkäät jotain asiaa vastaan, niin olet heti tuhomassa hyvinvointia. Erityisesti olet hakkaamassa pampulla köyhiä päähän jne. Käänteisessä mallissa, joka perustuu samaan, on se, että jos et tue valtiota täysillä, niin olet petturi, etkä ollenkaan patriootti (vrt. et kannata sotaa jossain kaukana).

Kansalaisena haluan sen verran rispektiä, että voin itse hoitaa omat asiani, ilman että valtio niihin puuttuu. Valtio pois makuuhuoneista, uskonnoista, ja kaikesta moraalipoliisitoiminnasta. Voitais vaikka kerralla kirjottaa kattava perustuslaki, jota sitten alettaisiin noudattamaan, eikä säätämään joka toinen vuosi kun se ei nyt oikein sovi. Itse en pidä valtiota tai sen johtoa omana esimiehenäni, enkä life coach:na. Ne jotka sellaisen tarvitsee voivat semmoisen hommata, mutta turha pakottaa meitä kaikkia toimintaan mukaan, jos itse ei osaa pyöräillä ilman kypärää.
 
Back
Ylös Bottom