Savusukellus kuntotesteihin treenaaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Warec
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei olen 16-vuotias poika ja olen salilla käymistä harrastanut n. puolivuotta ja perusteet ovat jo suht hyvin hallinnassa. Ajattelin ruveta jo nytten ruveta harjoittelemaan savusukelluskelpoisuutta varten, vaikka yli kaksi vuotta menee että ikä siihen riittää. Mutta en ole aivan varma miten minun tuohon pitäisi ruveta harjoittelemaan. Vaatimukset ovat seuraavanalaiset:

Kuntovaatimukset (minimivaatimus eli kuntoluokan hyvä alaraja) ovat testeissä seuraavat:

- Penkkipunnerruksessa ja jalkakyykyssä 18 toistoa / 60 s

- Makuulta istumaan -testissä 29 toistoa / 60 s

- Käsinkohonnassa 5 toistoa ilman aikarajoitusta yhdellä riipunnalla
(Suoraan kopioitu sivulta http://www.fimnet.fi/patrix/TOHJE.htm)
Leuat ja vatsat saan kyllä suoritettua mutta muitan en. Olen kokeillut maximit penkistä ja kyykystä. Kyykky maksimi on 62kg ja penkki 57kg. Miten alan nytten harjoittelemaan noihin tavoitteisiin? Lisää maksimi voima harjoituksia vai kestävyys harjoituksia?

Mitkäs ne kilomäärät nois suorituksis on ??

varmaan ihan perustreeniä ei mitään liian pitkiä tai lyhyitä sarjoja nyt aluks.

Penkkipunnerrus (45 kg/60 s), käsinkohonta, jalkakyykky (45 kg/60 s) ja makuulta istumaan -testi (60 s)

45kg on kyykyssäkin kuten Art2 sanoi.

Itsellänikin on yhtenä motivaattorina ollut savusukelluskelpoisuus kun aloitin kuntoilun. Oon nyt reilu puoli vuotta treenannu ja vielä ottaa joistain vaatimuksista kiinni. Kevääseen asti aikaa, toivotaan parasta. Tsemppiä sullekkin. :thumbs:

Käytän kaksjakoista ohjelmaa ja käyn kolme kertaa viikossa salilla. Käyn myös kolme kertaa viikossa juoksemassa. Penkkipunnerrus ei ole tuottanut itselläni tulosta, joten vaihdoin sen ihan äskettäin pelkkään punnertamiseen, koska elopainoni (80kg) ansiosta se sopii mainiosti kyseisen testin treenimetodiksi.

Muistathan, että sinun pitää suorittaa savusukelluskelpoisuuden saamiseksi myös testirata, joka vaatii sekä voimaa että myös aerobista kuntoa, joten suosittelen myös lenkkeilyä tms. puntin lisäksi. Piristää kehoa ja mieltä, sekä varmasti auttaa jaksamaan tositilanteissa. ;)

Aloittelijahan minäkin olen, joten neuvoihini saa ja pitää suhtautua varauksella. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom