Hei olen 16-vuotias poika ja olen salilla käymistä harrastanut n. puolivuotta ja perusteet ovat jo suht hyvin hallinnassa. Ajattelin ruveta jo nytten ruveta harjoittelemaan savusukelluskelpoisuutta varten, vaikka yli kaksi vuotta menee että ikä siihen riittää. Mutta en ole aivan varma miten minun tuohon pitäisi ruveta harjoittelemaan. Vaatimukset ovat seuraavanalaiset:
Leuat ja vatsat saan kyllä suoritettua mutta muitan en. Olen kokeillut maximit penkistä ja kyykystä. Kyykky maksimi on 62kg ja penkki 57kg. Miten alan nytten harjoittelemaan noihin tavoitteisiin? Lisää maksimi voima harjoituksia vai kestävyys harjoituksia?
(Suoraan kopioitu sivulta http://www.fimnet.fi/patrix/TOHJE.htm)Kuntovaatimukset (minimivaatimus eli kuntoluokan hyvä alaraja) ovat testeissä seuraavat:
- Penkkipunnerruksessa ja jalkakyykyssä 18 toistoa / 60 s
- Makuulta istumaan -testissä 29 toistoa / 60 s
- Käsinkohonnassa 5 toistoa ilman aikarajoitusta yhdellä riipunnalla
Leuat ja vatsat saan kyllä suoritettua mutta muitan en. Olen kokeillut maximit penkistä ja kyykystä. Kyykky maksimi on 62kg ja penkki 57kg. Miten alan nytten harjoittelemaan noihin tavoitteisiin? Lisää maksimi voima harjoituksia vai kestävyys harjoituksia?