Saunalahden ADSL -hinnat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lepex
  • Aloitettu Aloitettu
Tomi sanoi:
Onkohan kukaan saanut koskaan Welho Prolla enemmän kuin megan sekunnissa? Itselläni enkat 800 kB/s sisään, eikä upin nopeutta (hitautta) kannata edes mainita. Sonera 2048/512 houkuttelisi, mutta taidan odottaa Maxinetin saapumista 00500-postinumeroalueelle.

Itse olen saanut jotain + 900 kB/s. Tosin en enää kun laitoin Pron vaihtoon ja otin 525:n tilalle. Syynä juuri noin Pron huonot upit ja pingit. Vähän on prota ikävä, sillä olin tosi tyytyväinen siihen ja sen nopeuteen (vaikka Prota dumataan monilla netin keskustelupalstoilla). Hieno uutinen toi Saunalahden halvat hinnat joutuu varmaan vaihtamaan tuohon 2 M/768 kbit/s!! (44 euroa)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ok nyt saattaa tulla tyhmä kysymys, mutta kun olen ollut 6v Welhon asiakas, niin en tiedä muiden palveluntarjoajien käytännöistä. Eli kuuluko noiden Saunalahtien yms. systeemeihin modeemit hintoihin vai tarviteeko niihin edes motukoita VAI pitääkö sellainen erikseen vuokrata tahi ostaa?

Shamrock sanoi:
Ok nyt saattaa tulla tyhmä kysymys, mutta kun olen ollut 6v Welhon asiakas, niin en tiedä muiden palveluntarjoajien käytännöistä. Eli kuuluko noiden Saunalahtien yms. systeemeihin modeemit hintoihin vai tarviteeko niihin edes motukoita VAI pitääkö sellainen erikseen vuokrata tahi ostaa?
Ostat ADSL-korttimodeemin sinne koneen sisälle, niin pääset halvimmalla. Mitähän ne nykyään maksais, oisko 60 euroa?

joo tai sitten verkkokaupan ulkoinen 4-reikäinen adsl-routteri. maksaa muistaakseni 80e. ulkoinen on siitähyvä, että sen voi bootata ilman koneen buuttaamisia jos käy niin että napsahtaa yhteys jumituksiin. ja toki routteria voi joskus tarvita jos on enempi koneita.

Shamrock sanoi:
Mulla on hyvä läppäri, johon ei varmaan tuota sisäistä motukkaa saa. Olisko esim. tälläinen ok modeemi? http://www4.gnt.fi/scripts/GNTNet.d...=91-004-032001&V=3&ID=5055154&HINTA=46&LANG=0

Hinta ei meinaa ole paha, 46 euroa
Jos on vaan rahaa, niin älä osta usb/sisäistä adsl modeemia. Niiden kanssa saat tapella. Esim. Telewell TW-EA200 irtoaa reilulla 60e:lla. Tälläiseen voit jatkossa liittää esim. WLAN-purkin sitten kun käy piuhat kyllästyttää. Lisäksi ulkoinen modeemi pitää ADSL yhteyttä auki, jolloin sitä ei tarvitse avata kun kone käynnistyy. Avaaminen kuitenkin kestää aina kestää jonkun aikaa.

Tomi sanoi:
Kiitti vinkistä. Ostankin tuon.

itsellä tuo samainen ja hyvin pelittää. Sisälle on ohjelmoitu monien operaattoreiden asetuksia, joten piuhat vaan kiinni ja surffailemaan. Ei tartte alkaa säätämään asetuksien kanssa.

Soitin sitten tuossa äsken Soneralle ja kysyin, että vastaavatkos hintakilpailuun...

Sanoivat, että odota viikko tahi pari (kenties muutama päivä) ja jos sitten ei ole tullut heille mitään vastinetta hinnoitteluun niin irtisanotaan mun konnu ja pistetään vaihtoon...

Tomi sanoi:
Onkohan kukaan saanut koskaan Welho Prolla enemmän kuin megan sekunnissa? Itselläni enkat 800 kB/s sisään, eikä upin nopeutta (hitautta) kannata edes mainita. Sonera 2048/512 houkuttelisi, mutta taidan odottaa Maxinetin saapumista 00500-postinumeroalueelle.
Siis onhan tuo 800 kB on aikalailla ~käytännön maksimit 10Mb yhteydellä...

Jortsu sanoi:
Siis onhan tuo 800 kB on aikalailla ~käytännön maksimit 10Mb yhteydellä...
Niinhän se taitaa olla. Menee välillä vaan sekaisin noiden bytes- ja bits-juttujen kanssa.

Saunalahti sanoi:
3.8.2004

ADSL-hinnat alas sekä nopeudet ylös Turussa ja pääkaupunkiseudulla!

Saunalahti alentaa ADSL-liittymien hinnat uudelle tasolle pääkaupunkiseudulla ja Turussa. ADSL maksaa nyt edullisimmillaan vain 26 €/kk! Samalla tuomme markkinoille Full Rate -nopeusvaihtoehdon, jossa on käytössä koko ADSL-linjan kapasiteetti, jopa 8 M/1 Mbit/s. Lisäksi nostamme muiden nopeampien liittymävaihtoehtojen ulospäin menevän kapasiteetin nopeuteen 768 kbit/s.

Hintamuutokset koskevat Saunalahden oman ADSL-runkoverkon, SaunaVerkon, liittymiä. SaunaVerkko kattaa laajalti Turun, Helsingin, Espoon, Vantaan, Keravan, Tuusulan, Järvenpään, Kirkkonummen ja Porvoon suurimmat taajamat.

Saunalahden ADSL-nopeusvaihtoehdot ja hinnat SaunaVerkossa 1.9.2004 lähtien:

- 256/256 kbit/s: 28 €/kk (3 kk laskutusvälillä 26 €/kk)
- 512/512 kbits: 30 €/kk
- 1 M/768 kbit/s: 36 €/kk
- 2 M/768 kbit/s: 44 €/kk
- Full Rate (8 M/1 Mbit/s): 58 €/kk

Nykyisten 1 M ja 2 M -liittymien nopeudet ulospäin päivittyvät automaattisesti ja nopeusluokka 4M/512 kbit/s muuttuu Full Rate ADSL:ksi 1.9.2004.

Linkki tiedotteeseen

Halleluja, sano. Tästä se hintasota näköjään sitten alkoi. Syyskuusta lähtien sitten puksutellaankin 8/1 letkulla näköjään. :rock:

Negatiivinen sanoi:
Halleluja, sano. Tästä se hintasota näköjään sitten alkoi. Syyskuusta lähtien sitten puksutellaankin 8/1 letkulla näköjään. :rock:

Joo, perhana, juuri ehti ottaa tuon 7/1 narun, maksaa asennusmaksut, modeemit ja muut :) Laitoin itse maxinetille kyselyä josko heillä olisi jotain vastinetta tulossa.

Tuossa Saunan ADSL:ässä on kylläkin yhteystapa sillattu, maxinetillä on sentään reititetty yhteys; myöskään kiinteää ip-osoitetta ei taida saunaverkon liittymiin, toisin kuin adsl+ - liittymiin, saada?

Timba79 sanoi:
Koskiko toi Elisan nopeuksien tuplaus koko Suomea? Ja millä aikataululla se maahtaa toteutua?

1.9 alkaen on voimassa ympäri maata kaikilla "vanhoilla" asiakkailla....
Elisa tosin yhtenäisti hinnoittelun ympäri maata suht samanlaiseksi...
omilla verkkoalueilla asia tietenkin vähän toinen...

Nimim. Jo muutaman vuoden firman palveluksessa oleillut :whip:

setae sanoi:
Joo, perhana, juuri ehti ottaa tuon 7/1 narun, maksaa asennusmaksut, modeemit ja muut :) Laitoin itse maxinetille kyselyä josko heillä olisi jotain vastinetta tulossa.

Tuossa Saunan ADSL:ässä on kylläkin yhteystapa sillattu, maxinetillä on sentään reititetty yhteys; myöskään kiinteää ip-osoitetta ei taida saunaverkon liittymiin, toisin kuin adsl+ - liittymiin, saada?
Mä tilasin myös sama liittymän, siis Maxinetin 30.8 pitäis olla kytkentä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom