Sauna/kylppäriremontista

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Huppe sanoi:
Katto on mdf-levyä (myyjän mukaan + esitteen mukaan on ok pistää sitä kylppäriin!), hinta noin 9e/m2 k-raudasta.
:wall:
Mullakin oli tarkoitus laittaa katto kylppäriin tuollaisista valmiista levyistä, mutta kaikki sanoi, että ei voi kosteisiin tiloihin laittaa. :curs:

No olisi pitänyt vain etsiä ja kysellä enemmän.

Tuolla on kuvia minun projektista:

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=847060&postcount=415

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tuo Huppen kylppäri on aika paljon sen suuntaista, mitä mekin olemme suunnitelleet. Juuri tuon värinen lattia on ollut mielessä. Onkos nuo lattialaatat saumattu valkoisella vai vaaleanharmaalla, kuvasta ei oikein selviä? Hiukan on pelätty, että tuleeko liian tumma lattia noin tummilla laatoilla, mutta tuo vaalea saumaus kyllä vaalentaa kokonaisuutta aika hyvin.

Tuo kattokin on varsin mukavan näköinen, hiukan tummempi kuin normaali paneeli. Jos laitetaan tarpeeksi vaaleat seinälaatat, niin tuollainen väri voisi olla aika jees. Toisaalta jos seinät on osittain tummemmat, niin sitten voi tulla jo liian tumma ja synkkä kokonaisuus. Hiukan ehkä tuota värikkäämpiä seiniä on mietitty, mutta aika vaikea löytää sellaista värikästä, mutta samalla turvallista aikaa kestävää valintaa.

Minkäsmerkkiset halogeenit nuo on? Onko ne suunnattavat, vai kiinteästi alaspäin? Pitäisi juuri tuollaiset halogeenit löytää, jotka ei ole liian kapeakeilaiset, vaan valaisevat koko huoneen.

Tuota hyvinkin samaista Ikean allaskaappia on tullut katseltua, tosin meillä ei tule kylpyhuoneeseen tuollaista allasta ollenkaan, vaan erilliseen vessaan. Mutta hyvän näköinen on, eikä tosiaan ole kallis.

Huppe sanoi:
Laatat tarjouksesta, lattialaatat (10x10) Teesistä 12e/m2, seinälaatat (20x30 mattavalkea) k-raudasta 9.9e/m2.

Just viimeviikolla kävin kaverin vessan laatoittamassa tismalleen samanlaisilla laatoilla ja hitakin tais olla sama :)

Kuuleman mukaan kuituvalot olisivat kestävämpiä pitkällä aikavälillä.

Kaveri teki / teetti saunarempan reilu vuosi takaperin. Hänen lauteet teki ammattitaitoinen puuseppä ja täytyy todeta, että teki hemmetin hienoa jälkeä, eikä hinta päätä huimannut, mikäli sitä vertasi valmislaudepaketteihin! Sitä en tiedä, kirjoittiko ko. seppä työstään kuittia vai ei...

Mikäli itse päätyisin saunaremppaan, mitä tosin olen vakavasti harkinnut, hommaisin kaiken extran lisäksi vuolukivikiukaan. Palaute on ollut joka suunnasta positiivista, lukuun ottamatta hintaa.

MC Aropupu sanoi:
Hiukan on pelätty, että tuleeko liian tumma lattia noin tummilla laatoilla, mutta tuo vaalea saumaus kyllä vaalentaa kokonaisuutta aika hyvin.

Vaalea sauma lattiassa ei sitten parin vuoden päästä välttämättä näytä enää kauhean hyvälle. Mekin olemma aika ahkerasti pesseet kodinhoitohuoneen ja WC:n lattioita, mutta aika ikävästi on sauma paikoitellen tummunut. Suihkuhuoneen harmaa sauma sen sijaan näyttää vielä todella hyvältä.

orsilla sanoi:
Vaalea sauma lattiassa ei sitten parin vuoden päästä välttämättä näytä enää kauhean hyvälle. Mekin olemma aika ahkerasti pesseet kodinhoitohuoneen ja WC:n lattioita, mutta aika ikävästi on sauma paikoitellen tummunut. Suihkuhuoneen harmaa sauma sen sijaan näyttää vielä todella hyvältä.

Semmonen saumasuoja (en virallista nimeä tiedä), joka siveltimellä vedellään sauman päälle auttaa aika paljon.

MC Aropupu sanoi:
Tuo Huppen kylppäri on aika paljon sen suuntaista, mitä mekin olemme suunnitelleet. Juuri tuon värinen lattia on ollut mielessä. Onkos nuo lattialaatat saumattu valkoisella vai vaaleanharmaalla.

Minkäsmerkkiset halogeenit nuo on? Onko ne suunnattavat, vai kiinteästi alaspäin? Pitäisi juuri tuollaiset halogeenit löytää, jotka ei ole liian kapeakeilaiset, vaan valaisevat koko huoneen.

Niissä on tumman harmaa saumauslaasti!!!! näyttää todellakin vaalealta (ja myös on sitä!). Seiniin ehdottomasti marmorinvalkoinen, tavallinen valkoinen tuppaa likaantumaan.

Halot on HongKongista halvimmat mitä löytyi :D Kiinteät.

En tiedä onko kovin järkevää kysyä netistä kylpyhuoneen remontoijaa, mutta katsotaan, jos pätevä ihminen osuisi kohdalle.

Aikomuksissa on siis laittaa kylpyhuone uusiksi mahdollisesti jo pääsiäisen tienoilla tai sitten alkukesästä, joten olen hieman liian myöhään liikkeellä. Uskoakseni itse pystyn purkamaan vanhan tavaran (muovimatto ja muovitapetit) pois kylpuoneesta ja tekemään vedeneristyksen. Vedeneristyksen saa tehdä itse taloyhtiössäni, jos hyväksyttää sen isännöitsijällä.

Seiniä ja lattiaa en kuitenkaan uskalla lähteä itse laatoittamaan, koska kokemusta ei ole juurikaan. Tuohon laatoitus ja saumaus vaiheeseen olisi siis ammattilainen haussa. Kaikilla tutuilla hyvämaineisilla remotoijilla on jo kalenteri syksyyn saakka täynnä, joten vieraaseen täytyy turvautua. Täällä näyttää olevan porukalla asiantuntemusta, joten löytyisikö Tampereella toimivaa kaveria, joka laatoituksen voisi toteuttaa?

Työ olisi tarkoitus tehdä kunnolla verokortin kanssa, jotta kotitalousvähennys onnistuu. Eli jos tiedät Tampereella toimivan hyvämaineisen remontoijan, jolla saattaisi olla vapaata vielä keväällä(viikot 15-16), niin laita privaa tai sähköpostia osoitteeseen joutava@gmail.com_remove.

Jos lähden hakemaan remontoijaa keltaisten sivujen kautta, saan kuitenkin ensimmäistä remonttiaan harjoittelevan kaverin, joka toteuttaisi laatoituksen itseänikin heikommin.

No täytyy varmaan sitten katsoa, että tulee kuitenkin riittävän tumma saumaus lattiaan. Jonkin verran vaaleampi se saa kyllä olla kuin tummat laatat, että tulee vähän kontrastia. Mitenkäs Huppe se tumman harmaa laasti voi olla vaalea, onko se eri värinen kuin laattakaupan värimalli? Katselitko niitä eri värisiä saumaväritikkuja, vai ostitko sen laastin vaan nimen perusteella?

Joutava, se vedeneristys on kriittisempi homma kuin laatoitus. Minusta kannattaisi teettää ennemmin se eristys ammattilaisella ja tehdä laatoitus itse. Sinänsähän se ei kai ole kovin vaikeata, mutta siinä hommassa ei ole virheisiin varaa. Tai sitten voit teettää molemmat, se vedeneristys ei kuitenkaan ole mikään valtavan suuri homma. Sen teettäminen luultavasti maksaa aika paljon vähemmän kuin laatoituksen työt.

Onkos kukaan testaillut IKI-pilarikiuasta ?. Menisi mukavasti pieneen tilaan ja tuo hellyttävästi mieleen vanhat kunnon roskakorit.

Toinen juttu. Tarttisi pesuhuone/WCn kattoon niin maan hemmetillisen valotehoisen lampun. Ei spotteja eikä edes mielellään halogeenia vaan ihan hehkulampuista väsätyn vermeen. Ei ole vielä vastaan tullut kunnon viritystä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
MC Aropupu sanoi:
No täytyy varmaan sitten katsoa, että tulee kuitenkin riittävän tumma saumaus lattiaan. Jonkin verran vaaleampi se saa kyllä olla kuin tummat laatat, että tulee vähän kontrastia. Mitenkäs Huppe se tumman harmaa laasti voi olla vaalea, onko se eri värinen kuin laattakaupan värimalli? Katselitko niitä eri värisiä saumaväritikkuja, vai ostitko sen laastin vaan nimen perusteella?
Kyllä se ihan mallista valkattiin. Tuo on outo juttu kun nuo tummat laastit ovat kaikki todella vaaleita ja ainoastaan musta on todellakin tumma. Ei tuo itseäni harmita tai mitään, hyvin tuo tuohon käy. Hämää vain tuo "tumma" nimitys.

Sauna remppa

Herättelen vanhaa sauna treadia henkiin :)

Sauna remppa olisi edessä. Eli tarkoitus olisi vaihtaa lauteet, kaiteet ja kaikki muu puutavara paitsi paneelit.

Ehdotuksia kehiin. Hinta/laatu suhde on tässä tärkeintä. En siis halua mitään tosi kallista. Eli perus meininkiä....

-Mitä puuta kannattaa laittaa lauteille? Olisi tarkoitus maalata lauteet tummiksi. Eli perus puutavara mikä on helppo ja hyvä maalata. Kuusi?

- Led valoja olen ajatellut upottaa selkänojaan. Ehkä noin 10 kpl. Saunan leveys 153 cm. Mistä saa halvalla led valoja? Olen lukenut, että kannattaa ostaa kaikki erikseen (ledit, muutaja, kaulukset). Eli mistä niitä saa?

Mitä muuta kannattaa ottaa huomioon?

Kiitos ja odottelen paljon vinkkejä! Saunasta tulee minun silmäteräni!! :dance:

Ei lauteita kannata maalata, kuumuu niin perkeleesti jo pelkkää sävytettyä saunasuojaa käytettäessä. Yksityiskohtiin, esim listoihin yms kannattaa tuota sävytettyä saunasuojaa pistää (kts kuva)
Vaihda ihmeessä myös paneelit kun kerran remppaamaan rupeat, helppo homma ja näet ettei varmasti ole hometta takana.
Led-valoja saat halvimmalla www.partco.fi itse ostin ne saunaan sieltä, maksoi muuntajineen alle 20e koko setti (6 valoa + 3 vielä kiukaan päälle linsseillä varustettuna)
Pistä koristekiveä kiukaan taakse, www.home4you.fi myy edullisesti tuota.
Tässä pari kuvaa virikkeeksi omasta saunasta:

sauna1.jpg

sauna2.jpg

Ei lauteita kannata maalata, kuumuu niin perkeleesti jo pelkkää sävytettyä saunasuojaa käytettäessä. Yksityiskohtiin, esim listoihin yms kannattaa tuota sävytettyä saunasuojaa pistää (kts kuva)
Vaihda ihmeessä myös paneelit kun kerran remppaamaan rupeat, helppo homma ja näet ettei varmasti ole hometta takana.
Led-valoja saat halvimmalla www.partco.fi itse ostin ne saunaan sieltä, maksoi muuntajineen alle 20e koko setti (6 valoa + 3 vielä kiukaan päälle linsseillä varustettuna)
Pistä koristekiveä kiukaan taakse, www.home4you.fi myy edullisesti tuota.

Thänks Huppe!

Kiitos vinkeistä ja hemmetin hieno sauna sinulla! Siihen tähtään... ;)

Herättelen vanhaa sauna treadia henkiin :)

Sauna remppa olisi edessä. Eli tarkoitus olisi vaihtaa lauteet, kaiteet ja kaikki muu puutavara paitsi paneelit.

Ehdotuksia kehiin. Hinta/laatu suhde on tässä tärkeintä. En siis halua mitään tosi kallista. Eli perus meininkiä....

-Mitä puuta kannattaa laittaa lauteille? Olisi tarkoitus maalata lauteet tummiksi. Eli perus puutavara mikä on helppo ja hyvä maalata. Kuusi?

- Led valoja olen ajatellut upottaa selkänojaan. Ehkä noin 10 kpl. Saunan leveys 153 cm. Mistä saa halvalla led valoja? Olen lukenut, että kannattaa ostaa kaikki erikseen (ledit, muutaja, kaulukset). Eli mistä niitä saa?

Mitä muuta kannattaa ottaa huomioon?

Kiitos ja odottelen paljon vinkkejä! Saunasta tulee minun silmäteräni!! :dance:

Nyt menee tää posti vahvasti mutuiluksi, mutta ei anneta sen häiritä...

Asuntomessuilla oli muistaakseni tänä vuonna mustaksi maalattu(/jollain muulla tavalla käsitelty?) sauna. Myös lauteet olivat muistaakseni mustat. Siitä millä tavalla nuo on käsitelty, ei ole mitään hajua, mutta googlettamalla varmaan löytyy lisää tietoa.

Sitten olen kuullut Liberonin lauteille sopivista maaleista, joiden ei pitäisi kuumentua. Omakohtaista kokemusta ei tosin ole.

Asuntomessuilla oli muistaakseni tänä vuonna mustaksi maalattu(/jollain muulla tavalla käsitelty?) sauna. Myös lauteet olivat muistaakseni mustat

Tästähän se idea lähti :dance: Hienoltahan toi maalattu sauna näyttää mut sehän on eri juttu jos kuumenee niin paljon että perse palaa. Ei hyvä....

Jos joku on maalannut saunan lauteita niin kertokoon täällä kokemuksista!!

Tästähän se idea lähti :dance: Hienoltahan toi maalattu sauna näyttää mut sehän on eri juttu jos kuumenee niin paljon että perse palaa. Ei hyvä....

Jos joku on maalannut saunan lauteita niin kertokoon täällä kokemuksista!!
Niitä ei todellakaan maalata millään maalilla, vaan käsitellään värjätyllä saunasuojalla tai vastaavalla. Rautakaupasta vain kyselemään, kyllä ne siellä osaa neuvoa. Tai sitten kaivat asuntomessujen lehdet jostain esiin, siellä varmaankin kerrotaan millä aineella se sauna oli käsitelty. Ei kyllä IMO näyttänyt livenä niin hyvältä kuin kuvissa, en ehkä ihan noin tummaa itse laittaisi.

Nyt menee tää posti vahvasti mutuiluksi, mutta ei anneta sen häiritä...

Asuntomessuilla oli muistaakseni tänä vuonna mustaksi maalattu(/jollain muulla tavalla käsitelty?) sauna. Myös lauteet olivat muistaakseni mustat. Siitä millä tavalla nuo on käsitelty, ei ole mitään hajua, mutta googlettamalla varmaan löytyy lisää tietoa.

Sitten olen kuullut Liberonin lauteille sopivista maaleista, joiden ei pitäisi kuumentua. Omakohtaista kokemusta ei tosin ole.

Tuo asuntomessujen musta sauna oli juurikin maalattu tuolla Liberonin spriipohjaisella kuultomaalilla, sävy mustanharmaa. Päälle laitetaan lauteisiin vielä Liberon Finishig Oil.

Tuossa vielä ohjeet http://www.mtv3.fi/koti/tila2004/decora.shtml?364411

Keväällä pitäisi tehdä tuo käsittely omaankin saunaan.

Thänks Huppe!

Kiitos vinkeistä ja hemmetin hieno sauna sinulla! Siihen tähtään... ;)

Multa saat 40sent kappale kirkkaat valkoiset ledit. Muitakin värejä löytyy. Jonkun verran noita saunoihin mennyt. Sitten kehykset on 35sent kappale. Tällä hetkellä ovat kyllä lopussa, mutta lisää on parin viikon sisällä tulossa.

"itserakkaasti" taas mainostan juuri "valmistunutta" kylppäriremonttiamme.
image001.jpg

image002.jpg

image003.jpg

Halogeenit katossa ovat 230V ja himmentimellä varustettuja. Laatat tarjouksesta, lattialaatat (10x10) Teesistä 12e/m2, seinälaatat (20x30 mattavalkea) k-raudasta 9.9e/m2. Kalusteet ikealta halvalla. Suihkuseinä Bauhaussista, noin 400e. Lamppu bauhaussista niinikään, 32e. Katto on mdf-levyä (myyjän mukaan + esitteen mukaan on ok pistää sitä kylppäriin!), hinta noin 9e/m2 k-raudasta.
miten muuten kesti kylppärissä tuo mdf katto ??

Back
Ylös Bottom