sarjoja ????????????

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ozmoo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
kuinka monta sarjaa on hyvä tehdä esim. hauikselle ja ojentajalle jos etsii lisää kokoa käsille ? voinko tehdä esim 16 sarjaa = 4 sarjaa, 4 eri liikettä, vai onko se jo liikaa ? vai onko sillä mitään väliä kuinka monta sarjaa tekee kunhan antaa tarpeeksi palautua ? kiitos jo etukäteen :rock:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
ozmoo sanoi:
kuinka monta sarjaa on hyvä tehdä esim. hauikselle ja ojentajalle jos etsii lisää kokoa käsille ? voinko tehdä esim 16 sarjaa = 4 sarjaa, 4 eri liikettä, vai onko se jo liikaa ? vai onko sillä mitään väliä kuinka monta sarjaa tekee kunhan antaa tarpeeksi palautua ? kiitos jo etukäteen :rock:

Vaikkapa teet 3x10 tangolla ja 3x10 kässäreillä molempia niin tulee jo massaa kunhan teet sata lasissa. Voit toki ottaa sitten vielä yhden pumppi 3x10 sarjan loppuun molemmille.

Vaikkapa tyyliin:

- Hauiskääntö tangolla 3x10
- Keskitetty 3x10
- Pose hauis / taljassa hauista / hammerkääntö 3 x 10

- Kapeapenkki 3x10
- Ranskalainen punnerrus 3 x 10
- Ojentajapunnerrus niskantakaa kässärillä / taljassa / dippi 3 x 10

tuolla pitäis tulla massaa.

ozmoo sanoi:
vai onko sillä mitään väliä kuinka monta sarjaa tekee kunhan antaa tarpeeksi palautua?

Mielestäni enemmän on väliä sillä että otat sarjat kovaa. Jos teet ohjelman jossa sulla on hirveät määrät liikkeitä ja sarjoja niin helposti käy siten että alat huijaamaan jotta jaksat vetää loputkin liikkeet, tai sitten teet pienemmillä painoilla kuin voisit tehdä, joka sekin on huono. Eli tarkoitushan on sen takia repiä mahdollisimman kovaa jotta sulla menee lihaskudosta mahdollisimman paljon rikki jolloin sinne pääsee kasvamaan vieläkin enemmän uutta kudosta.

ahaa elikkä siis kunnon painoilla vaan täysillä. olen huomannut ku on pari kertaa venynyt reeni pitkäksi ni ekat sarjat on mennyt hyvin ja loput on ollu vähä semmosia velttoja.

ozmoo sanoi:
ahaa elikkä siis kunnon painoilla vaan täysillä. olen huomannut ku on pari kertaa venynyt reeni pitkäksi ni ekat sarjat on mennyt hyvin ja loput on ollu vähä semmosia velttoja.

No noinhan siinä just käy kun on liikaa sarjoja. Oma käsitreeni:

ojentaja: -kapea penkki 3x8-10
-push down 3x8-12
ei oo koskaan tarvinnu viel tehä ojentajille enempää sarjoja ku ne on aina noiden jälkeen kunnon pumpissa kunhan noi sarjat tekee KOVAA

haba: -hauiskääntö suoralla tangolla seisalteen 3x8-10 (pienet painot ja erittäin puhdas liike ei siis mitään selällä vippauksia antaa mulle tosi hyvän pumpin)
-keskitetty hauiskääntö/hammer 3x10
-yleensä habat on tässä vaiheessa kunnon pumpissa kun teen noi sarhat kovaa mutta jos ei oo ni tähän vielä pari sarjaa hauiskääntöä taljassa ottamaan kaikki mehut irti

Eli mielestäni 6 KOVAA sarjaa molemmille riittää, ittellä ainakin hanska kasvanu ihan hyvin. Mutta kannattaa tehä fiiliksen mukaan jos siis tuntuu että ei oo tarpeeks kova pumppi ni voi tehä vielä mutta mä saan melkein aina kuudella sarjalla kunnon pumpin.

Eihän se pumppi ollut välttämätön lihaskasvua ajatellen?

Zone-sarja -42%
No ei oo sori joo tosta mun tekstistä tosiaan saattaa saada sen kuvan :D eiköhän jokanen löydä itselleen sopivan menetelmän mutta tuskin niitä sarjoja silti kannattaa hinkata mitenkään törkeästi.

Angel of Death sanoi:
No ei oo sori joo tosta mun tekstistä tosiaan saattaa saada sen kuvan :D eiköhän jokanen löydä itselleen sopivan menetelmän mutta tuskin niitä sarjoja silti kannattaa hinkata mitenkään törkeästi.

Aivan samaa mieltä.Kyllä se oikea menetelmä sieltä löytyy.Pitää vaan kokeilla eri menetelmiä. :thumbs:

Nahka sanoi:
Eihän se pumppi ollut välttämätön lihaskasvua ajatellen?

massaa!voimaa! kirjassa oli muistaakseni lihaspussi teoria, jonka mukaan verentungos eli pumppi venyttäisi tuota lihasta eri suuntiin ja näin edesauttaisi lihaskasvua.

itse uskon että pumppi on välttämätön lihaskasvulle, edes jonkinlainen. tietenkin jos treenaa melko lyhyttä sarjaa kuten 6-8 toistoa niin se pumppi ei ole niin kova kuin 15 toiston sarjoissa, höystettynä korostetulla negatiivisella vaiheella.

kokeilemalla se selviää :thumbs:

6-9 sarjaa on ihan hyvä määrä. Ja 2-3 liikettä sarjamääristä riippuen. Ja ottaa ne sarja alusta asti kovaa ja jos ei jaksa tehdä kovaa kun 6 sarjaa niin sitten se on siinä. Joskus voi vaihteluna tehdä sitten vaikka ne 9 sarjaa vähän pienemmillä painoilla, pidemmillä sarjoilla ja ei ihan loppuun asti. Mutta ei se määrä korvaa laatua tässäkään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Suositut

Back
Ylös Bottom