Sarjoista

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
35
Niin eli taas täällä teitä kiusaamassa. Pitäs päästä semmoseen kuntoon et kesällä viitsis ulkona ilman paitaa kulkea. Kädet on narut, ikävä kyllä. Mut siis millaset sarjat kehittäis sitä lihasten kokoa, oon lukenu kyl siitä mut nyt en muista kuollaksenikaan et mistä sen löysin =/ Sit mitä kaikkia ruumiinosia kannattais samana päivänä reenata? lähinnä yläkroppa kuntoon pitää saada, jalat on kyl hyvissä lihoissa =D
Kiitos kovasti sille joka voisi vastailla, tai pistää jotain linkkiä mistä voisin asiaasta lukea.

itselläni on hyväksyi havaittu 3-jakoinen ohjelma joka myös faq:sta löytyy, eli 1 päivä: rinta, olkapäät ojentajat (työntävät liikkeet), 2 päivä: yläselkä, alaselkä, hauis (vetävät), 3 päivä: jalat, vatsat, kyljet.

Sarjoista sen verran, aluksi kannattaa varmaan tehä pitkiä sarjoja pari ekaa viikkoa pienillä tai olemattomilla painoilla jotta saa liikeradat ja puhtaan suorituksen, vaikkapa 12-15 toistoa, sitten siirry johonkin 8-10 toistoihin.

Oon siis itekkin vasta syksyllä alottanut mutta otin kyllä näillä ohjeilla vuoden enemmän salilla käyneen kaverini kiinni 4kk:ssa. Ja tietty ruokavalio kuntoon.

Käsitreeneissä tuntuma on avainsana!! Tee negatiivinen osuus liikkeestä(yleensä alaslasku) rauhallisesti jarruttaen. Älä myöskään anna painojen levätä yläasennossa vaan pidä kova lihasjännitys päällä. Älä helpota liikettä koko kropan voimaa käyttäen, vaan tee niistä mahdollisimman vaikeita tekemällä liikkeet puhtaasti.
Ja älä pelkää käsipainorivin pienimpiäkään(luit oikein!) painoja!!!

No siis onhan aina harjoteltava...mut kriittisimmässä tilassa on nää kädet ja muu keski kroppa. Jalat pysyy hyvässä kunnossa ku tulee juostua ja pyöräiltyä paljon.

Tuosta pyöräilystä... salikaveri on pyöräillyt hurjassa nuoruudessaan kuin pieni eläin, ja sillä onkin isot etureidet ja valtava perse. Ite olen reenannu etu ja takajalkoja (heh) kohtuullisen tasapainoisesti aina.

Eron huomaa reiden koukistaja vs. prässi. Koukistajassa mulla menee 1,5 kertaa isompi sarjapaino ja sillä menee taas prässissä 1,25 kertaa enemmän. Eli... pyöräilemällä ei tule tasapainoisia reisiä.

Kummallista muuten että kukaan ei sano että "rintalihakset pysyvät kyllä kunnossa kauppakärryjä työnnellessä", vaan ne ovat aina ne jalat...

lostwisdom sanoi:
No siis onhan aina harjoteltava...mut kriittisimmässä tilassa on nää kädet ja muu keski kroppa. Jalat pysyy hyvässä kunnossa ku tulee juostua ja pyöräiltyä paljon.

Just, eli RHP-ohjelma on sulla hakusessa?

Mua ei kiinnosta auttaa yhtään jos ne jalat ei oo täyspainoisesti mukana treenissä. :evil:

lostwisdom sanoi:
Jalat pysyy hyvässä kunnossa ku tulee juostua ja pyöräiltyä paljon.

Juu ihan varmasti pysyy :lol2: Siis mikä siinä jalkojen treenaamisessa on niin kamalaa? Isot lihakset jaloissa näyttää hyvältä siinä missä hauiskin. Ei tajuu... :jahas:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
-ASTR- sanoi:
Juu ihan varmasti pysyy :lol2: Siis mikä siinä jalkojen treenaamisessa on niin kamalaa? Isot lihakset jaloissa näyttää hyvältä siinä missä hauiskin. Ei tajuu... :jahas:

No juu, jalkoja kannattaa treenata. Mutta nyt pitää huomata myös se, etteivät kaikki harrasta päätoimisesti bodausta. Jos lempparilaji on maraton, niin silloin juoksua treenataan paljon ja pitkiä aikoja kerrallaan. Ja tällöin 140% MaVe- ja kyykkytreenit eivät aina sovi ohjelmaan.

Jos meinaa nostella punttia ja treenata kestävyyttä samaan aikaan, niin harjoittelu kyllä vaikeutuu. Mä olen koittanut tehdä kumpaakin ajoittain, ja aina tulos on sama: toinen laji syö toista. Kun juoksuun tulee vauhtia ja kestävyyttä, niin sali tulokset alkavat tippumaan. Ja sama toisinpäin. Ongelma on ehkä siinä, ettei millään jaksa treenata salilla 3krt viikossa ja sitten välipäivinä painaa jotain 15km lenkkejä. Sen sanon että kilot kyllä tippuvat, mahasta ja tangosta ;)

kodari76 sanoi:
... Mutta nyt pitää huomata myös se, etteivät kaikki harrasta päätoimisesti bodausta. Jos lempparilaji on maraton, niin silloin juoksua treenataan paljon ja pitkiä aikoja kerrallaan ...

Totta, mutta siinä tapauksessa tuskin halutaan massaa myöskään yläkroppaan ja käsiin.

Ketjun aloittajalle sanoisin näin vastakkaisen sukupuolen näkökulmasta, että ota vaan ne jalkatreenitkin mukaan ohjelmaan. Tytöt nääs tykkäävät kovasti vahvoista ja treenatuista jaloista ja eritoten pakaroista... ;)

No joo onhan se kai totta et jalat on kehon isoimmat lihakset... ellen nyt väärin muista. Mut mitä reeniä niillä sit kannattais tehä? jonkinmoisia kyykkyjä ja semmsota vai? Ku lähinnä tasapainon vuoksi tästä yläkropan reenaamisesta olisin kiinnostunut ku kädet o semmoset helv**** narut :(

tarkottaako tällänen 2 x 12, 2 x 8-10 että samoilla painoilla tekee noi 12toistoo ja sit sen jälkee 8-10 toistoo samoilla painoilla niiku tuossa 12 toistossa? Toivottavasti tajusitte mitä ajan takaa :)

Gillyanne sanoi:
Totta, mutta siinä tapauksessa tuskin halutaan massaa myöskään yläkroppaan ja käsiin.

Ketjun aloittajalle sanoisin näin vastakkaisen sukupuolen näkökulmasta, että ota vaan ne jalkatreenitkin mukaan ohjelmaan. Tytöt nääs tykkäävät kovasti vahvoista ja treenatuista jaloista ja eritoten pakaroista... ;)

Pakko takertua tähän :david: Nimittäin tytöt ei taia tykätä isoista jaloista. Semmosta kommenttia tulee, että hyi ko rumat jalat paksut ko mitkä (ei minulle).

Isoista jaloista tykkääkin kypsät naiset ;)

Spidey sanoi:
Pakko takertua tähän :david: Nimittäin tytöt ei taia tykätä isoista jaloista. Semmosta kommenttia tulee, että hyi ko rumat jalat paksut ko mitkä (ei minulle).

no en mä tätä ainakaan tyttöjen takia tee..kuuluu monest tota "iik!! hirveet suonet käsissä!!yök!!" tosin yleensä ne on kehui mitä tulee mut on sitä moistakin pikku tyttöjen suusta kuultu ;)

Spidey sanoi:

kaikkia ei voi miellyttää.

kannattaa tehä 3 tai 4 jakonen treeni ohjelma 3-4 liikettä per lihas ryhmä ja jokaisessa liikkeessä 2-4 sarjaa toistoja 9-15

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom