Sarasvuon Training House

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MOT
  • Aloitettu Aloitettu
No mitä väliä sillä on, onko hän nyt KTM vai ei? Ei se tutkinto pätevyyttä anna oikeastaan mihinkään. Työtä tekemällä se taito tulee.
No en itse ottaisi liike-elämään liittyviä neuvoja ylioppilasjuontajalta, aivan sama miten valovoimainen kundi on. No, kukin tyylillään.

Minulle kertoi että tulee hymyillä aina puhelimessa kun vastapuoli aistii sen. Jari, sulle irvistän puhelimessa :rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No mitä väliä sillä on, onko hän nyt KTM vai ei? Ei se tutkinto pätevyyttä anna oikeastaan mihinkään. Työtä tekemällä se taito tulee.

Ei tässä nyt ukon kyvyistä ollutkaan kyse, vaan siitä että ilman tutkintoakin voi menestyä ihan kivasti. Tosin monissa paikoissa on amk/yo-tutkinto pakollinen oli sitten minkälainen Aku Trumpetti tahansa, kuten kaikki varmaan tietääkin.

Kerrotko tarkemmin mikä tämä on? Töissä on joskus käynyt ko. hanttapuli jutustelemassa ja en ole kovin otettu moisesta. Hölynpölynä pidin, sellaista keinotekoista ME-henkejä ja itsestäänselvyyksien höpötystä hienoilla termeillä.

Myyntitiimissä käsittääkseni kova paine saada buukattua noita settejä. Onko Jari muuten KTM tai mitään? Vai ihan vaan ns. liikemies?

Perkeleesti palkatonta ylityötä ja varsin vaatimaton kuukausipalkka. Sarasvuo osaa ottaa työntekijöistä kaiken irti ja väki kiertää (tai ainakin kiersi) vauhdilla sisään ja ulos... :down:

Tuli tuosta epämukavuusalueesta mieleen viime vuotinen tilanne, jossa henkilö "käskettiin" epämukavuusalueelle, kun:
- tehtävän suorittaminen olisi vaatinut henkilöltä tiedon puolestä käytännössä arvaamista, kun taas toisen alaan tietämys asiasta oleellisesti kuuluu.
- arvaaminen johtaisi joka tapauksessa yrityksen kannalta negatiiviseen lopputulokseen ja kyseessä oli reilu 10 ihmisen tulevan työpaikan kohtalo.

Epämukavuusalueella täytyy muistaa pitää realiteetit ja järki mukana masokismin ohella. :D

No en itse ottaisi liike-elämään liittyviä neuvoja ylioppilasjuontajalta, aivan sama miten valovoimainen kundi on. No, kukin tyylillään.

Mä ottasin mielelläni liike-elämään liittyviä neuvoja vastaan ihmiseltä, joka Suomen lain puitteissa kykenee tekemään massia jokusen miltsiä. Oli koulutus tai oikea sukunimi mikä hyvänsä.

Mielenkiinnosta kysyn, että miksi sinä et ottaisi?

Mä ottasin mielelläni liike-elämään liittyviä neuvoja vastaan ihmiseltä, joka Suomen lain puitteissa kykenee tekemään massia jokusen miltsiä. Oli koulutus tai oikea sukunimi mikä hyvänsä.

Mielenkiinnosta kysyn, että miksi sinä et ottaisi?

Siksi, että minusta Sarasvuo jäsentelee aivan selviä juttuja mutta käyttää sellaista itse kehittelemäänsä kieltä jolla tästä kaikesta saadaan jotenkin mielenkiintoista ja ihmeellistä. Olisin laittanut otteita esim. Trainer's Housen 2008 tilinpäätöksen vuosikertomuksesta, mutta en jaksa.

A-Talkin esiintymisestä tosin pitää antaa Jarille plussaa. Hieno esiintyjä on, mutta itse ajatuksissa en kyllä näe mitään huomioni arvoista.

Minusta liiketoiminnan "konsultoinnissa" tulisi olla KTM. Ellei sitten tosiaan turise pelkästään iloisesta asenteesta ja siitä, miten neljä tasoa – fyysinen, emotionaalinen, sosiaalinen ja älyllinen – tukevat luovuuden voimavarojen kasvua, käyttöönottoa ja ylläpitoa.

Minusta liiketoiminnan "konsultoinnissa" tulisi olla KTM. Ellei sitten tosiaan turise pelkästään iloisesta asenteesta ja siitä, miten neljä tasoa – fyysinen, emotionaalinen, sosiaalinen ja älyllinen – tukevat luovuuden voimavarojen kasvua, käyttöönottoa ja ylläpitoa.

Ei se nyt varmaan mullistavaa eroa tee olisiko Jari tällä haavaa tehnyt gradunsa valmiiksi vai ei.

Siksi, että minusta Sarasvuo jäsentelee aivan selviä juttuja mutta käyttää sellaista itse kehittelemäänsä kieltä jolla tästä kaikesta saadaan jotenkin mielenkiintoista ja ihmeellistä. Olisin laittanut otteita esim. Trainer's Housen 2008 tilinpäätöksen vuosikertomuksesta, mutta en jaksa.

A-Talkin esiintymisestä tosin pitää antaa Jarille plussaa. Hieno esiintyjä on, mutta itse ajatuksissa en kyllä näe mitään huomioni arvoista.

Leikitään, että olet oikeassa. Eikö kuitenkin silti olisi mielenkiintoista kuunnella miehen juttuja pelkästään jo siitäkin syystä, että hänellä on joku kyky muuttaa paskanpuhuminen miljooniksi? Itse teen sitä myös mutta en saa siitä euroakaan. Jotain Sarasvuokin on pakko tehdä oikein (oli se sitten informatiivista tai täyttä paskaa) ja on mielestäni tyhmää olla kuuntelematta, pakko hänelläkin on olla jotain viisasta sanottavaa, jos ei suoraan niin rivien välistä tai ottamalla muutoin oppia miten hän tekee sen minkä tekee.

Entä filosofinen kysymys: Jos olisi pakko, niin kummalta ottaisit konsultointia?

1. 1v työelämässä olleelta koulunpenkiltä valmistuneelta märkäkorva-KTM:ltä

2. Taannoiselta työnantajaltani, lentokoneasentajalta joka perusti helikopterifirman, oli sen toimitusjohtaja ja myi pois 6v myöhemmin n. $20 miljoonalla.

Haen siis perusteluja väittämällesi "KTM > muut alemman tutkinnon omaavat riippumatta ihmisestä muutoin".

En itsekään väitä, että mitä vähemmän koulutusta sitä pätevämpi vaan oleellisempaa on tapauskohtaisuus koulutuksesta huolimatta. Varsinkin kun omassa mielessäni koulutuksen arvostus on kokenut aika kovan inflaation mitä pitempään olen ollu työelämässä.

Leikitään, että olet oikeassa. Eikö kuitenkin silti olisi mielenkiintoista kuunnella miehen juttuja pelkästään jo siitäkin syystä, että hänellä on joku kyky muuttaa paskanpuhuminen miljooniksi? Itse teen sitä myös mutta en saa siitä euroakaan. Jotain Sarasvuokin on pakko tehdä oikein (oli se sitten informatiivista tai täyttä paskaa) ja on mielestäni tyhmää olla kuuntelematta, pakko hänelläkin on olla jotain viisasta sanottavaa, jos ei suoraan niin rivien välistä tai ottamalla muutoin oppia miten hän tekee sen minkä tekee.

Entä filosofinen kysymys: Jos olisi pakko, niin kummalta ottaisit konsultointia?

1. 1v työelämässä olleelta koulunpenkiltä valmistuneelta märkäkorva-KTM:ltä

2. Taannoiselta työnantajaltani, lentokoneasentajalta joka perusti helikopterifirman, oli sen toimitusjohtaja ja myi pois 6v myöhemmin n. $20 miljoonalla.

Haen siis perusteluja väittämällesi "KTM > muut alemman tutkinnon omaavat riippumatta ihmisestä muutoin".

En itsekään väitä, että mitä vähemmän koulutusta sitä pätevämpi vaan oleellisempaa on tapauskohtaisuus koulutuksesta huolimatta. Varsinkin kun omassa mielessäni koulutuksen arvostus on kokenut aika kovan inflaation mitä pitempään olen ollu työelämässä.

Toki kuuntelisin jos olisin alalla jolla jeesjees-Sarasvuo -jutustelusta hyötyisi jotain. Lähinnä konsultointi tulee mieleen.

Mieluiten kuuntelisin neuvoja pitkään työelämässä olleelta KTM:ltä joka ymmärtäisi käytännön ja teorian sen sijaan että keksisi jännittäviä sitaatteja jotka eivät oikeastaan tarkoita mitään järkevää, kuten "Ihmisten ongelma on se, että he eivät ajattele, vaan vetävät johtopäätöksiä omista ajatuksistaan". Mitä ihmettä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom