Sanokaas kokeneet

elikkä oon täs reenannu 4 kuukautta ohjelmalla jossa käydään kaikki lihakset läpi 3-4 kertaa viikossa ( eli oon reenannu 4kk yhteensä ) mutta nyt otin täs 3 viikkoa sit uuden reeni ohjelman käyttöön ja se on tälläinen :

Harjoitus 1

Rinta: 1.penkki 2.vipunosto
Hartiat: 3.pystypunnerrus tangolla 4.vipunostot käsipainoilla
Ojentaja: 5.Kapea penkki 6. Ojentaja taljalla
Vatsa: 7.laudalla

Harjoitus 2

Jalat: 1.jalkakyykky 2.reisiojentaja 3.reisikoukistaja 4.pohkeet hyppynarulla
Vatsa: 5.Laudalla

Harjoitus 3

Selkä: 1.maastaveto 2.kulmasoutu 3.alatalja 4.ylätalja
Hauis: 5.tangolla 6.hauis myötäotteella

eli noi tehdään peräkkäisinä päivinä sitten 1 lepopäivä (joskus 2), ja lepopäivän jälkee taas alkaa harjoituksesta numero 1

sanokaas onko toi hyvä ohjelma!? melko rankka ja aikaa vievä kylläkin ku joka harjoitukses menee jotai 90min mutta ois kiva että sais kesäks vähä lihasta niin uskaltais mennä uloski :D ja otan reenin jälkee aina (yleensä) pro gainer palautus juomaa ja syön kans jotai leivän puolikasta,yritän saada läskit pois niin siks ei viitti oikei syödä kauheesti.Sanokaas myös että mite saisin noi läskit pois mahasta kunnyrkkeily säkki ois kyl, mutta monta kertaa pitäis hakata viikos ja kauan aikaa ton salilla käymisen lisäks ? Kiitos jo etukätee! :) :) :)

Jos treenaat 3treeniä/1lepo jaolla 90 minuuttia kerralla, ylikunto on jossain vaiheessa taattu. Nyt järki käteen, treenaapa vaikka tuo 3krt/viikko, kehityt varmasti paremmin. Muuten en ehdi ohjelmaasi kommentoimaan.

Edit: Lihasmassan lisääminen ja rasvan polttaminen samaan aikaan on erittäin vaikeata, eikä ainakaan optimaalista lopputuloksen kannalta. Päätä mitä haluat. Kerropa ruokavaliostasi.

Ruokavalio on: aamupala klo. 7.30 = Kaurapuuroa 1 lautallinen,2 ruisleipää,3-4dl maitoa
kouluruokailu klo. 11.20 = 1 lasi vettä,1 lasi maitoa,ja ruokaa 3/4 lautallista.
klo 3.00 kun tulen koulusta syön yleensä 2-4 ruisleipää ja juon maitoa pari lasia.
klo.16-17.00 on normaali kotiruoka,yleensä pottua ja lihaa,kanaa syön paljon just äskö söin melkei kokonaisen kanan =D. reeni alkaa yleensä klo.6 illalla kestää sinne puol 8. sen jälkee pro gainerin palautumis juomaa ja pari ruisleipää ja maitoa pari desiä.Nukkuun noin kello 11.00 eli sais mennä vähä aikasemmi nukkuun kyl muttako prkl tällä koneella menee aika nopeesti =D

kyllä kyllä.. hedelmät ja salaatit jää liian vähälle,vitamiinejaki vois ottaa purkista varmaan. karkit,limsat,roskaruuat jne. oon jättäny pois jo aikoja sitten mutta kyl mie pidän yhen mässäily päivän 1-2 kuukauden sisäl jolloin syön esim. pitsan ja limsaa.

ottaa vain vähä päähä ku kaverit harrasta pahemmi mitää liikuntaa ja mässäävät aina melkei jotai karkkia jne. sit ne ei liho vaikka kuinka söisivät, mie en syö kovin paljoa ja silti toi paino on 96kg (tyhjällä mahalla) pituutta on n.187,5cm. on toi maha kyl pienentyny täs viimisen 2kk sisäl mut tais stopata toi laihtuminen toho 96kg, tavote ois päästä 90kg ja sit kattoa tilanne että tartteeko enää saaha ylinmäärästä pois =)

Saat aika vähän proteiinia..Yritä saada ainakin 2g proteiinia kiloo kohti.Eli lisäileppäs noihin ruokailuihis proteiinipitosta safkaakin..Maitorahkaa,tonnikalaa,raejuustoo ym. Ja ennen nukkumaan jotain proteiinipitosta kans..Vaikka sitä rahkaa naamaan..

Totenkopf sanoi:
Jos treenaat 3treeniä/1lepo jaolla 90 minuuttia kerralla, ylikunto on jossain vaiheessa taattu. Nyt järki käteen, treenaapa vaikka tuo 3krt/viikko, kehityt varmasti paremmin. Muuten en ehdi ohjelmaasi kommentoimaan.

Ehdottomasti samaa mieltä. Joka toinen päivä on ihan hyvä treenata, vähän ohjelmalla kuin ohjelmalla. Ja ihan maksimissaan 2 treeniä putkeen, erikoistapaukset sitten erikseen.

Ja ruokaa vaan koneeseen enemmän ja todellakin niitä proteiineja pitää saada se 2 g per painokilo.

Ja pyri myös syömään 2-3 tunnin välein. Ota vaikka aamulla kouluun mukaan maitorahka, minkä voit vetää naamariin ennen kouluruokailua.

no jos mä sit ottaisin tämmösen ohjelman käyttöön jossa treenataa kaikki lihasryhmät kerralla:
Jalat: Jalkakyykky,reisikoukistaja
Selkä: Maastaveto tai kulmasoutu, alatalja tai ylätalja
Hartiat: Punnerrus tangolla, vipunostot käsipainoilla
Rinta: Penkki,vipunosto
Hauis: Tangolla
Ojentaja: Kapea penkki
Vatsa : Laudalla

sanokaapa oisko toi hyvä !?!, omasta mielestä näyttäis iha hyvältä mutta te tiedätte paremmin varmasti. toi harjotus tehdää joka toinen päivä. Niin ja tosta syömisestä tiiän kyl että pitäis syyä enemmä mutta vähä paskamaista ku pitäis saaha tota läskiä lähtee =/ sanokaa että mite tota rahkaa tulis syyä että paljonko ja mihin kellon aikaa päivästä ettei se lihottais,tuskin illalla kumminkaa koska yöksihä ei vissii kannate pahemmi mässätä vai onks toi rahka sit lihottavaa? en tiiä oikei tosta rahkan syömisestä mitää kun en oo kokkeillu viel, niin ja toi öljyki ois vissii hyvä ottaa kuvioihin mukaa mutta mites se sit lihottaa taas,prkl! vaikeeta on tää laihuttaminen ja nostelu samaa aikaa :wall: niin ja jos ton ohjelman ottaa käyttöön niin ehtis/jaksais hakata sitä säkkiäki pari-kolme kertaa viikos, puol tuntii ois aika hyvä aika kait? :worship: :hyper:

Totenkopf sanoi:

Täysin samaa mieltä. Kehitys vaatii nimittäin riittävästi lepoa, eikä ole häpeä pitää kahtakaan lepopäivää, vaikka mieli kuinka tekisikin salille! Itselläni ainakin kaksi päivää treenin jälkeen lihaksissa kipua, vaikka treenivuosia takana jo kymmenkunta!

Itse esimerkiksi treenaan yleensä treeni/(1-)2 lepoa/treeni jaolla.

Dynamite88 sanoi:
no jos mä sit ottaisin tämmösen ohjelman käyttöön jossa treenataa kaikki lihasryhmät kerralla:

sanokaapa oisko toi hyvä !?!, omasta mielestä näyttäis iha hyvältä mutta te tiedätte paremmin varmasti. toi harjotus tehdää joka toinen päivä. Niin ja tosta syömisestä tiiän kyl että pitäis syyä enemmä mutta vähä paskamaista ku pitäis saaha tota läskiä lähtee =/ sanokaa että mite tota rahkaa tulis syyä että paljonko ja mihin kellon aikaa päivästä ettei se lihottais,tuskin illalla kumminkaa koska yöksihä ei vissii kannate pahemmi mässätä vai onks toi rahka sit lihottavaa? en tiiä oikei tosta rahkan syömisestä mitää kun en oo kokkeillu viel, niin ja toi öljyki ois vissii hyvä ottaa kuvioihin mukaa mutta mites se sit lihottaa taas,prkl! vaikeeta on tää laihuttaminen ja nostelu samaa aikaa :wall: niin ja jos ton ohjelman ottaa käyttöön niin ehtis/jaksais hakata sitä säkkiäki pari-kolme kertaa viikos, puol tuntii ois aika hyvä aika kait? :worship: :hyper:
Treenaa mieluummin joka toinen päivä, ja lihasryhmä kerta viikkoon, eli jako voisi olla työntävät(olkapäät, ojentat, rinta),jalat, ja vetävät(selkä,hauis).

Esimerkiksi:
Maanantai: Penkkipunnerrus 2x6
Vinopenkki kp:illa 3x8-12
Vipunostot makuulta 2x10

Pystypunnerrus tangolla 3x8-10
Vipunostot sivuille 3x8-12
olankohautus 2x10
pushdown 3x6-12
dipit 2xmax
Keskiviikko: Jalkakyykky 4x8-15
prässi 2x12
reiden ojennus 2x15
reiden koukistus 3x15
pohkeet seisaalta 4x15-25
perjantai ylätalja eteen, leveä 4x8-12
kulmasoutu 2x8-10
Mave 3x6-12
takaolat 2x15
Hauiskääntö tangolla 3x10-12
Hauikset scotissa kp:illa 2x10
Vastaotteella 2x20
Treenit läpi íntensiivisesti, väliillä voi vetää lyhyempiä sarjoja, välillä pitempia, kausiluontoisesti, ja keventää, jos tuntuu kroppa menevän ylikuntoon.

Tuo oli vain esimerkki, ja pitäisi olla toimiva aloittelijalle(kin)

Joku voisi tehdä sinulle esimerkkiruokavalion, sen verran hakusessa ravintopuoli näyttää olevan. Itse en nyt ehdi.

Totenkopf sanoi:
Treenaa mieluummin joka toinen päivä, ja lihasryhmä kerta viikkoon, eli jako voisi olla työntävät(olkapäät, ojentat, rinta),jalat, ja vetävät(selkä,hauis).

Miksi?

Tollainen koko kropan ohjelma on varmasti toimiva ja siinä keskitytään perusliikkeisiin. Mun mielestä se näytti ihan hyvältä.

Edit: pohkeet näytti puuttuvan kokonaan, eli ne mukaan myös. Ja jaloille sellasta muutosta, että tee erikseen etu ja takareisille liike. Eli etureisille vaikkapa etukyykky, prässi tai ojennukset (joku näistä, ei siis kaikkia, kannattaa vaihdella). Takareisille sitten SJMV tai koukistukset. Tällöin selälle ei mavea ehkä kannata tehdä, vaan vuorottelee jotain ylätaljaliikettä ja jotain suotuliikettä.

Totenkopf sanoi:
Koska jos veivaa koko kropan joka treenissä, tulee ainakin tuommoiset kolme kertaa viikossa veivattua kroppa läpi. Liikaa.

:anssi:

Lukaseppas tuolta treeni & ravintopuolelta se "koko kroppa kerralla" jättiketju läpi, siellä on asiasta tietoa todella paljon. Kokonaisuus se on mikä ratkaisee, pitää vaan sovittaa sarjamäärät sun muut sen mukaan tehdäänkö kerran vai kolmesti viikossa.

Itse teen ainaki tälläi:

1.Rinta, hauis, ojent.
2.Jalat, olkapäät
3.Selkä, vatsat

Toimii miulle hyvin, harjoitukset tulee tehtyä joka toinen päivä tai jos tekee kaks harjoitusta putkeen, ni kaks lepopäivää. Harjoitukset kiertää yleensä miten milloinkin ja riippuu koulupäivistä. Joka lihasryhmälle 2-3 liikettä, paitsi hauiksille yks. Yleensä vaihtelen liikkeitä aika paljon, ni ei tuu aina tehtyä samoja. Vaitelua :). Olen kyllä tehnyt tota "koko kroppa kolme kertaa" viikossa ja se toimi aluks kyllä ihan hyvin..

Timba79 sanoi:
:anssi:

Lukaseppas tuolta treeni & ravintopuolelta se "koko kroppa kerralla" jättiketju läpi, siellä on asiasta tietoa todella paljon. Kokonaisuus se on mikä ratkaisee, pitää vaan sovittaa sarjamäärät sun muut sen mukaan tehdäänkö kerran vai kolmesti viikossa.
Olenhan minä sen lukaissut. Käytännön kokemus aloittelijoiden kohdalta on kuitenkin jotain aivan muuta. Aloittelija nyt kehittyy, vaikka treenaisi aivan päin vittua, mutta se ei tarkoita, ettäkö kehitys olisi optimaalista, tai edes sinne päin.

Jos kokonaisuus ratkaisee, tuo koko kroppa kerralla-systeemi toimisi myös pidempään treenanneille, ja pidemmälle kehittyneille. Mikä ei pidä paikkaansa.

kaikki lihasryhmät kerralla 3-4kertaa viikos:
+pohkeille joku liike

No mie kokkeilen tota ohjelmaa ainaki jonku aikaa (1-2kk) ja kattoa sit onko tapahtunu edistymistä, mutta sanokaas jotai toho mun ruokapuolee että miten mun kokoisen kannattais syyä, mihi aikaa ja MItä syyä !? jos joku viittis laittaa jonku ruokavalion jota vois alkaa käyttämään ( mieluiten vähän laihduttava ruokavalio ). :kuola: joo mie meenki tästä treenaa :worship:

3h välein ois ihan hyvä syödä ja jos laihtua haluat,niin syöt 500kcal vähemmän mitä kulutat.

Totenkopf sanoi:
Jos kokonaisuus ratkaisee, tuo koko kroppa kerralla-systeemi toimisi myös pidempään treenanneille, ja pidemmälle kehittyneille. Mikä ei pidä paikkaansa.

Ja mistähän tämä "totuus" on peräisin? Itsekin olen nyt toistaseksi parhaat tulokset saanut aikaiseen 2-jakoisella, joten uskon todellakin että koko kroppa kerralla on vähintään yhtä hyvä. Ja toki teen välillä useampaankin osaan jaetulla ohjelmalla, jotka myös toimivat hyvin.

Mutta mun mielestä ihan turha tulla väittämään, että koko kroppa kerralla syteemi ei toimisi. Tässä aloittelijoiden puolellakin on pyörinyt jokusen päivän ketju, jossa on ollut vain hyvää palautetta näistä vähämmän jaetuista ohjelmista.

Edit:

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=27573&page=1&pp=20

Tossa se ketju jota tarkoitin.

+pohkeille joku liike

tehin toho ohjelmaa viel semmosen jutskan että puolitin sen koska se vie aikaa nii helvetisti jos tekisin kaikki liikkeet kerralla,elikkä siis tämmönen ois : Harjoitus 1. Jalat, Selkä ja hauis ja Harjoitus 2. Rinta, hartiat, ojentajat ja vatsa, eli noi peräkkäisinä päivinä ja sit päivän tauko ja alkaa taas harjoitus numero 1. Miltäs kuulostaa?

Dynamite88 sanoi:
Miltäs kuulostaa?

Suunta on jo oikea. Minun mielestäni jos useamman sarjan kovalla teholla, niin tuo 2on-1off saattaa olla aika kova tahti. Toimivampi on varmasti
1. päivä: Harjoitus 1
2. päivä: Lepo
3. päivä: Harjoitus 2
4. päivä: Lepo
Ja sitten kierto alusta tai lepopäivä.
Tietysti yksilöllisiä asioitahan nämä, mutta tuo on yleispätevä.

Dynamite88 sanoi:
elikkä oon täs reenannu 4 kuukautta ohjelmalla jossa käydään kaikki lihakset läpi 3-4 kertaa viikossa...joka harjoitukses menee jotai 90min mutta ois kiva että sais kesäks vähä lihasta

Viivyt liian kauan salilla ja varmaan saatkin VÄHÄN lihasta kesäksi. Todennäköisesti joudut ns. ylikuntoon ja homma menee kiville. Voit tehdä koko kropan 3 x viikossa mutta vähennä liikkeitä

Back
Ylös Bottom