Sanokaapa mielipiteitänne ohjelmastani

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja babolat
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkä mul mahdollisuus treenata neljänä peräkkäisenä päivänä ja sit kolmen päivän lepo(esim treeenipäivät, ma, ti, ke ja to, lepopäivät sitte, pe, la ja su)
Olen treenannut nyt 4-jakoisella, tietty eri variaatioilla aina välillä sarjapituudet vaihtelee 1-15
Treeniä takana nyt 3-vuotta, ja tarkoituksena kasvattaa lihas massaa ja voimaa
Mitä mieltä ootta tuosta 4-päivän treeniputkesta ja sit kolmen päivän levosta?
Ja voi ehdottaa erilaisia jakojakin.

Elikkä mul mahdollisuus treenata neljänä peräkkäisenä päivänä ja sit kolmen päivän lepo(esim treeenipäivät, ma, ti, ke ja to, lepopäivät sitte, pe, la ja su)
Olen treenannut nyt 4-jakoisella, tietty eri variaatioilla aina välillä sarjapituudet vaihtelee 1-15

Mielummin 2on 1off 2on 2off

Siis onko tuo jonkin käytännön sanelemaa, että on pakko treenata 4 päivää putkeen ja sitten levätä 3? Jos ei, niin eipä se niin kannata tehdä. Ja jos on, niin sitten sitä ei kannata edes miettiä, vaan toimia sen mukaan mahdollisimman hyvin. 4-jakoinen on ihan ok tuohon, mutta myös 3- tai 2-jakoinen voisi sopia myös.

No ei paras mahdollinen mutta tyhjää parempi jollei muuten kerkeä käymään.

Se riippuu ohjelmasta, 4-päivän putkiohjelmankin saa toimimaan ihan ok, kuhan asettelee liikkeet antagonisesti ja siten että polvet, olkapäät, niskan jänteet yms eivät ylikuormitu etkä vedä liikaa liikkeitä.

Henkilökohtaisesti olen samaa mieltä ukrainan kanssa: 2 on 1 off 2 on 2 off. Toimii parhaiten, sillä 4 päivää putkeen useimmiten osoittautuu olevan liikaa rasitusta keskushermostolle, aiheuttaa ylikuntoa ja jänteiden ja nivelten tulehduksia jotka johtaa usein nivelten vaurioihin. Jopa parhaiten jaksotetut 4 päivän putki ohjelmat usein menevät metsään elämän muiden paineiden ansiosta. Itse siis pitäisin sessiot nopeina 30-45 minuuttia isoihin lihaksiin keskittyen ja vain 1 eristävä per päivä. Olkapääharjoittelun heittäisin kuuseen muiden paitsi pystypunnerusten osalta jos jaksaminen ja ohjelma dynamiikka sallii.

Isot:
Rinnat
Jalat
Alaselkä ja lantio
Yläselkä
Olkapäät

Eristävät
Pohkeet
Haukkat
Ojentajat

Mutta jos on oikeasti mahdollista suosittelisin harjoittelemaan 3 kertaa viikossa 1 päivä lepoa välissä, tai 4 päivän ohjelmalla sitten että on tosiaan 2on 1off 2on 2off.

Siinä minun ajatukset asian tienoilta.

Jos treeniä on takana kolme vuotta (tuota samaa mainitsemaasi treeniä?), sinun pitäisi jo tietää toimiiko se. Kolmessa vuodessa ehtii kasvattamaan jo paljon lihasta, jos on treenit, ruokailut ja levot oikeen. Parempi olisi toki pitää välipäiviä vähän tasaisemmin, mutta jos tossa ei mitään ongelmia tule, niin voi noinkin tehä. Ite käyn salilla neljä kertaa viikossa ja pidän välipäivät vähän sillon ku se on käytännöllistä tai sillon kun on jo maksimissaan kolme kertaa käyty peräkkäin. Mun mielestä on kivampi käydä tasasesti ympäri viikkoa salilla.

Siis onko tuo jonkin käytännön sanelemaa, että on pakko treenata 4 päivää putkeen ja sitten levätä 3? Jos ei, niin eipä se niin kannata tehdä. Ja jos on, niin sitten sitä ei kannata edes miettiä, vaan toimia sen mukaan mahdollisimman hyvin. 4-jakoinen on ihan ok tuohon, mutta myös 3- tai 2-jakoinen voisi sopia myös.

Joo tällä hetkellä on käytännönsyistä aina toi 3pv lepo salista.

Jos treeniä on takana kolme vuotta (tuota samaa mainitsemaasi treeniä?), sinun pitäisi jo tietää toimiiko se. Kolmessa vuodessa ehtii kasvattamaan jo paljon lihasta, jos on treenit, ruokailut ja levot oikeen. Parempi olisi toki pitää välipäiviä vähän tasaisemmin, mutta jos tossa ei mitään ongelmia tule, niin voi noinkin tehä. Ite käyn salilla neljä kertaa viikossa ja pidän välipäivät vähän sillon ku se on käytännöllistä tai sillon kun on jo maksimissaan kolme kertaa käyty peräkkäin. Mun mielestä on kivampi käydä tasasesti ympäri viikkoa salilla.

ei 3v tällä systeemillä, tähän asti ollu mahdollista treenata ihan tasaisesti pitkin viikkoa.

Kiitoksia vastauksista, pitää ottaa näistäopiksi ja kokeilla

muista sit ainakii pe ja la syödä kunnolla kun tuo dokaamine ilmeisesti rajoittaa reeniä

:D Kiitos vinkistä, mut ei rajoita mun treenaamista

Mikä mua oikeasti kiinnostaisi on ohjelma mitä vedät 4 päivää putkeen, se olisi kyllä hyvä katsoa kohdilleen.

Okei laitetaanpa.

ma Rinta ja olkapäät
Penkkipunnerrus 3srj
vinopenkki KP 3srj
joku rintapuristus ristikkäistaljassa? 3srj
Pystypunnerrus 3srj
Viparit sivuille 3srj
viparit taakse 3srj
vatsat 4srj

TI
Takareidet,pohkeet ja hauis
takakyykky 5srj
pohjenousu smithissä 3srj
hauis seisten 3srj
hauis keskitetty 3srj
hauis talja 3srj

Ke
Etureidet ja ojentajat
etukyykky smithissä 3srj
jalankoukistus laitteessa 3srj
ranskalainen kulmatangolla 3srj
kapeapenkki 3srj
ojentajat taljassa 3srj
Vatsat 3srj

To
Selkä
Mave joskus ku jalat liikkuu 4srj
ylätalja leveämyötäote 3srj
Kulmasoutu kp/tanko 3srj
Sit vielä joku liike yläselälle 3srj

No niin siitä kommenttia. Täystyrmäystä ootellaan, ja kaurapuuronvoimalla mennään
j

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom