Sama ohjelma massalle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hanki
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Oon käyny kolme kertaa viikos salilla tekemässä voima treeniä joka on jaettu ojentajiin ja koukistajiin. Tulosta on tullu ihan hyvin. Aattelin että vois vaihtaa jossaki vaiheessa enemmän massapainotteisemmaks. Kävisköhän tuo sama ohjelma jos tekis vähä isommilla painoilla ja vähemmän toistoja? Vai kannattasko vaihtaa koko homma?

Koukistajat:
Kape :wall: a ylätalja veto
Alatalja soutu
Hauiskääntö (Alatalja tangolla)
Hauiskääntö
Askelkyykky
Reiden koukistus
Vatsat
Vartalon kierto
Leuat

Ojentajat:
Penkki
Vinopenkki/Rintapuristus
Ojentaja Ylätaljalla
Päänyliveto
Ranneojennus
Kyynärkoukistus
Prässi
Jalkojen ojennus
Pohkeet
Selän ojennus
Dippi

Ehkä sun pitää ensin opetella vähän voimatreenin ja massatreenin eroja. Ja sen jälkeen sitten ohjelmaa uusiks...

Massatreenissä nimittäin harvemmin tehdään isommilla painoilla ja vähemmän toistoja kuin voimatreenissä...

Massaa tavoitellessa on erittäin tärkeää panostaa kunnolla myös ruokaohjelmaan. Pelkkä voimaa etsiessä ei ruokavalio ole aivan niin kriittisessä merkityksessä.

Juoppo sanoi:
Massaa tavoitellessa on erittäin tärkeää panostaa kunnolla myös ruokaohjelmaan. Pelkkä voimaa etsiessä ei ruokavalio ole aivan niin kriittisessä merkityksessä.

Just näin. Pelkkä sarjojen lyhentäminen ja treenipainojen kasvattaminen ei todennäköisesti riitä lihaskasvun aikaansaantiin. Ruokapuoli on 70% ja treenipuoli 30% kokonaisuudesta. Eli vaikka treenaisi miten sattuu mutta syö oikein, todennäköisesti kehittyy mutta jos treenaa oikein ja syö miten sattuu, kehitystä tuskin tapahtuu.

Laadukas proteiinivalmiste on avainasemassa kun ruokapuolta laitetaan kuntoon. (Mielestäni tänä päivänä ei myydä kuin laadukkaita valmisteita...)

Tämä on massanhankinnan ABC:n kohta A.

Juu oon ottanu viime aikoina ruokapuolesta aika paljo selvää ja muutos on jo alkanu...
Oon käyny puntilla vähä muun urheilun lomassa joten en oo ollu niin tuon massan perässä. Vielä.
Kiitti vastauksista. Tästä on hyvä lähtee enemmän tietoo.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom