Salitreenaamisen aloittaminen uudelleen!!!(aerobisen jälkeen)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 0301802
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
42
Morjensta vaan kaikki!

Ensinnäkin oon uus täällä ja ajattelin tulla tänne itseäni fiksumpien joukkoon vähän varsinkin jatkossa juttelemaan ja ennen kaikkea OPPIMAAN...

Sitten asiaan:
Eli tossa muutama vuosi sitten olin hemmetin kova käymään salilla, ensin aerobista treeniä melkein puoli vuotta ja sitten myöhemmin aloin massan kasvattamisen. Treenasin liikaa, hullu kun olen, ja kiinnostus lopahti kokonaan. Ei niinkään siksi, että en olisi rakastanut salilla käymistä, vaan koska tuloksia ei enää tullut. Myöhemmin tajusin, että treenasin liikaa ja lihakset eivät ehtineet palautua (2xvko koko kropan lihakset).

Tämän jälkeen massan kasvu kohditui aivan muualle kuin lihaksiin :lol2:

Tänä kesänä aloitin uudelleen harjoittelun melkein kahden vuoden tauon jälkeen hankkiutumalla läskeistä eroon. Paino putosi 90kg:stä 82:een.

Nyt on tarkoitus aloittaa lihasmassan kerääminen uudestaan. Eli nyt kaipaisin hieman teidän apuanne?

Ensinnäkin kesällä jätin herkut pois kokonaan ja söin muutenkin terveellisesti, joskin pienimuotoisella dietillä olin. Nyt kun sitten aloitan saliharjoittelun uudestaan kysyisin teiltä, että kuinka paljon minun kokoiseni miehen kannattaisi oikein syödä? Olen siis 183cm 83kg 23vuotta.

Lisäksi minkälaisilla lisäravinteilla minun nyt kannattaisi aloittaa harjoittelu ja kannattaako minun ottaa niitä vain palautumisjuomana vai muutaman kerran päivässä myös välipaloina?

Lisäksi haluaisin kysyä että mikä on yleisesti sopivin määrä sarjoja/toistoja/liikkeitä lihasryhmää kohden.

Aikaisemmin tein nimittäin melkein 15 sarjaa lihasryhmää kohden ja toistoja noin 8-12 per sarja. 15 sarjaa on ilmeisesti liikaa?

Lopuksi:
Tällä hetkellä syön terveellisesti noin 4-6 kertaa päivässä. Kuitenkin siten, että päivittäinen kalorimäärä on noin 2000-2300+salipäivinä tulee palautumisjuoma lisäksi. Onko tämä liian vähän? Tarkoitus olisi siis saada lihasta ja välttää läskiä viimeiseen asti.

Panikoin läskistä, koska olen joskus noin 4 vuotta sitten painanut 130kg.

Kiitän ja kumarran teitä viisaampia jo etukäteen

Koska olet noin isokokoinen, tuo 2000 kilokaloria ei riitä alkuunkaan lihasmassan keräämiseen. Olen itse 170 senttinen ja painan 76 kiloa ja käytän tällä hetkellä dieetillä 2000-2300kcal.
Suosittelen, että nostat kalorit päälle kolmeen tuhanteen ja seuraat alkaako paino nousemaan. Proteiinia sinun tulisi saada vähintään 200 grammaa päivässä.

Lisäravinteena riittää aluksi pelkkä palautumisjuoma. Lisää ruokavalioon maitorahkaa, lihaa, kalaa, raejuustoa ja muita hyviä proteiininlähteitä.
Jos et saa tuota 200 grammaa proteiinia päivässä normaalista ruokavaliosta, voisit hankkia lisäproteiinin kuten fastin hera80n paikkaamaan proteiinivajetta.

15 sarjaa on kieltämättä turhan paljon joillekin lihasryhmille kuten hauiksille tai ojentajille.

Onko sinulla käytössä jo jokin treeniohjelma? Jos ei ole, katso tämä
linkki ja valitse sieltä jokin hyvä treeniohjelma.

Hienosti on paino pudonnut!

Kun on aerobinen kunto hyvällä pohjalla, siihen on niin helppo lisätä punttailu ja alkaa kasvattamaan sitä lihasmassaa. Kalorit ovat sinun kokoisellesi miehelle liian alhaiset. Itse kun aloitin, olin jotakuinkin kokoisesi, ja kalorit n. 2700-2800, mikä oli näin jälkikäteen ajateltuna hieman liian vähän. Mieluummin syö vähän liikaa, kuin liian vähän. Jos kokeilisit vaikka n. 3000 kcal päivässä, 30% prot/40% hiil/30% rasv? Proteiinia ainakin 2 g/kg, eli sinulla n. 180 g.

Nopeasti huomaat, että yhtäkkiä tuollaisen määrän proteiinia syömiseksi olisi ahdettava kilo lihaa päivässä, mikä ainakin minulle on hikinen urakka. Tästä pääsemmekin palkkariin; Siitä on niin kätevä ottaa heti treenin jälkeen paljon proteiinia. Itse laitan palkkariin n. 2 dl protskujauhetta, mikä sis. n. 50 g proteiinia.

Proteiinidrinkin voi ottaa muulloinkin, mutta tuo palautusjuoma on tärkein. Se on aika must, ellet tosiaankin vedä yli kiloa lihaa päivässä. Ja siltikin treenin jälkeen pitäisi saada energiaa ja rakennusaineita nopeasti...

Kun ruokailu on kunnossa, pitäisi sitä painoa alkaa kertymään n. 1-2 kiloa kuukaudessa. Alussa ehkä enemmänkin. Ei kannata säikähtää, vaan tarkistaa peilistä ja tuloksista, että lihaksethan siellä vain pullistelee. ;) Jos tuntuu että makkaraa kertyy liikaa, niin ei muuta kuin karsii pikkuisen syömisiä. Muista että alussa voi tulla pelkästään nesteitä monta kiloa, kun aloittaa kunnon syömisen ja treenaamisen.

Etsi nyt vain hyvä ohjelma itsellesi ja hanki VIP, että mekin pääsisimme ihailemaan kehitystäsi. :rock:

Onko tässä mitään järkeä näin aluksi.

Eli kuten aikaisemmin jo olen kertonut täällä olen aloittamassa uudestaan saliharjoittelun. Takana on koko kesän kestänyt aerobinen putki ja nyt olisi tarkoitus saada lihasmassa nousuun läskin sijasta.

Ajattelin hankkia proteiinin lähteeksi tuotteita korvaamaan niiden puutetta ruokavaliossa, ja täydentämään proteiinin vuorokautinen määrä oikealle tasolle.

Ajattelin seuraavaa:

Aluksi hankkisin:
Fast Mass2:sta palautumisjuomaksi,
sekä Fast Whey+ lisäproteiiniksi.

Myöhemmin sitten mukaan jossain vaiheessa kun hieman olen treenannut niin kreatiini ja mahdollisesti vielä sitäkin myöhemmin glutamiini.

Onko tässä mitään tolkkua?

Terveisin: Uudestaan pitkän tauon jälkeen aloittava :thumbs:

[mod]Kaksi lähes samaa asiaa käsittelevää threadia yhdistetty. Älä aloita näistä aiheista enää uusia threadeja. -Sumu[/mod]

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom