Salisotilaskisat Oulussa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Gdane
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
tikkuniska sanoi:
Sen haluaisin nähdä kun 120 kilonen sälli vetää 180 kilolla 50 toistoa. Sitä vois jo sanoo kovaks suoritukseksi :rock:

Tarkoitinkin sillä 50 toistolla lähinnä itteäni, en raskassarjalaisia :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Blue S sanoi:
Se kaveri sinisessä teräsmies paidassa.. Eli kisan vitonen.

Höperö.. Mää tarkotin Exorsistiä että kuka se on.. Siksi sitä lainasin. Kylläkai mä nyt teräsmiehini muistan!

tikkuniska sanoi:
Sen haluaisin nähdä kun 120 kilonen sälli vetää 180 kilolla 50 toistoa. Sitä vois jo sanoo kovaks suoritukseksi :rock:

Joo, ehkä olisi paikallaan jonkunlainen suhteuttaminen tuossa.. Kyllä mä ainaskin haluan kunnon toistotaiston jos ensvuonna vaikka keksis lähtä koittaan ja veikkaan että jo yli 100 kg:n painosena laskee toistomäärät hirveesti esim 90 kilosesta!

Lumimies sanoi:
Ja sitä paitsi tuota RRkallea ei edes ois huolittu osallistumaan mutta kun se kulki perässä että "saakonostaasaakonostaasaakonostaa..."
:lol2:

Joo, en kieltäytynytkään kun kymmenen kertaa ennen kun noi oulun siat sai mut pakotettua niissä perkeleen hyvin mulle sopivissa verskoissa nolaamaan itteni! Mutta odottakaas ensi vuotta kun osallistun omasta tahdostani niin ryin niin paljon toistoja että ei laskijakaan pysy perässä!

;)

Joo kyllä siinä jonkin sortin virittelyä voisi olla tuossa kyykyn ja maven painoissa; -80kg 1,5x, -100kg 1,25x ja +100 1x omapaino?
Tuomareilla on epäkiitollinen homma laskea tahtia hakkaavan runsaslukuisen ja kannustavan yleisön eläimellisten huutojen keskellä sataa lähenteleviä toistomääriä...

Vielä löyty yksi kuva:

"Hetki ennen nelivetoa"

Liitteet

• Kuva005.webp
    Kuva005.webp
    37,6 KB · Katsottu: 250
Näkyyhän tuo. Aika rajun kuitin antoi Lumimies palkintojenjaossa ko. nostajalle. Meinasi kahvit tulla nenästä! :lol2:
Seurakavereita ilmeisestikin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä se "kuitti" oli sieltä keveämmästä päästä oman porukan kesken RRKalle :)

Jos nyt tekisi jonkin sortin summaamista kisasta niin päällimmäiseksi jäi se että fiilis oli katsojilla ja kisaajilla rento ja toverillinen. Jokainen suoritus sai taatusti tarpeeksi ablodeja. Kun on kisahomissa pyörinyt reilut 30 vuotta mukana kisaajana, tuomarina kuin valmentajanakin niin yhtäkkiä tulee mieleen vain kaksi yhtä rentoa ja miellyttävää kisaa; Oulun RAW voimanostokisat kesällä -05 ja tämän keväiset hiihtoammuntakisat joiden nuorin osanottaja oli 57 vuotias :hyper:
Totisimmat taistot olen käynyt kisaajana haulikkolajien SM-kisoissa, III ja IV divarin pakkihakkurina jäkiskaukalossa sekä tuomarina yhdet kv. kädenvääntökisat joissa otettiin nyrkit avuksi.

Sitten kilpailijoiden kommentteja seuraaviin asioihin:
1. Oliko kumminauhasta apua kyykyssä? Tuomareiden ja minun mielestä se oli täysin turha viritys.
2. Kyykyn ja maven painot? Jos lähdettäisiin siitä että kyykyssä ja penkissä mentäisiin sotilaspenkkisääntöjen mukaisesti mutta maveen tulisi -80kg 1,5x, -100kg 1,25x ja +100 1x oma paino?
3.Tuomarit?
4. Tulevat kisajärjestelyt?

Zone-sarja -42%
Lumimies sanoi:
Kyllä se "kuitti" oli sieltä keveämmästä päästä oman porukan kesken RRKalle :)

Jos nyt tekisi jonkin sortin summaamista kisasta niin päällimmäiseksi jäi se että fiilis oli katsojilla ja kisaajilla rento ja toverillinen. Jokainen suoritus sai taatusti tarpeeksi ablodeja. Kun on kisahomissa pyörinyt reilut 30 vuotta mukana kisaajana, tuomarina kuin valmentajanakin niin yhtäkkiä tulee mieleen vain kaksi yhtä rentoa ja miellyttävää kisaa; Oulun RAW voimanostokisat kesällä -05 ja tämän keväiset hiihtoammuntakisat joiden nuorin osanottaja oli 57 vuotias :hyper:
Sitten kilpailijoiden kommentteja seuraaviin asioihin:
1. Oliko kumminauhasta apua kyykyssä? Tuomareiden ja minun mielestä se oli täysin turha viritys.
2. Kyykyn ja maven painot? Jos lähdettäisiin siitä että kyykyssä ja penkissä mentäisiin sotilaspenkkisääntöjen mukaisesti mutta maveen tulisi -80kg 1,5x, -100kg 1,25x ja +100 1x oma paino?
3.Tuomarit?
4. Tulevat kisajärjestelyt?

Tässä kommentit:
1. Ei mitään hyötyä, se paimenpoika vois olla parempi :)
(hmm.. entä teräslanka?)
2. Varmasti lyhentää maveen menevää aikaa, jos se on tässä muutoksessa tarkoitus.
3. Tuomarit olivat ihan ok, ei valittamista.
4. Tulosten välikuulutukset olis kova sana tai tulosten kirjaaminen liitu tms taululle. Samoin lämmittelyraudat. +Pari penkkiä katsojille.

Ehdotus.. Olisiko painomäärät sarjoittain, -80:sissä 80kg, -100:sissa 100kg ja +100:sissa 120kg?
Siis sekä kyykyssä, että mavessa.

Gdane sanoi:
Kukakohan se sinä sitten olit?

Minä olin yks niistä kyniksistä, jotka sieltä sivusta kurkki ku äijät nosti :D Sut varmaan tunnistinkin.

Exorcist sanoi:
Minä olin yks niistä kyniksistä, jotka sieltä sivusta kurkki ku äijät nosti :D Sut varmaan tunnistinkin.

just :) ilman tuntomerkkejä ei taida meikäläisen pääkopassa rahkeet riittää tunnistukseen...

Minähän olin se kynis siinä nostolavan tuntumassa haahuilemassa jos epäselväksi jäi.. Vihreä paita ja reisitaskuhousut..

Gdane sanoi:
Minähän olin se kynis siinä nostolavan tuntumassa haahuilemassa jos epäselväksi jäi.. Vihreä paita ja reisitaskuhousut..

Jaa se olitkin sinä. Mulla kävi kyllä mielessä..."Voisko tuo olla Gdane...no ei tuo kyllä, varmasti paljon karumman näköinen kaveri, tuo on tuollainen kolmekymppinen perheenisä" :lol2:

Perhana kun lopetit sen laskemisen maastavedossa :)

hyrre sanoi:
tuo on tuollainen kolmekymppinen perheenisä :lol2:

Perhana kun lopetit sen laskemisen maastavedossa :)

Ei jestas ku naurattaa... Karumman näkönen?! Mää tykkään olla tämmönen kiltti hanipuppeli :D (kolmikymppiseen on aikaa;))

Maastavedossa alko huolettamaan että ei tule haavereita niin ei pystynyt suomalaisena miehenä useempaan asiaan keskittyä.. Turvallisuus ennenkaikkea ;)

Gdane sanoi:
Ei jestas ku naurattaa... Karumman näkönen?! Mää tykkään olla tämmönen kiltti hanipuppeli :D (kolmikymppiseen on aikaa;))

Hah, äijä on kolmekymppinen perheenisä jo nyt:lol2:

Ite kisaan parannusehdotuksia lumimiehen kysymysten perusteella.

1.Kuminauhasta ei mitään iloa, kuka sellasen edes tuntee kun vetää kiukulla kyykkyä?

2.oma mielipide että kyykky ja penkki niinkuin nytkin, mave kaikille sama kerroin, tossa systeemissähän 70-kilonen vetäisi isommilla kun esim 102.5 kilonen kaveri:eek: Mavessa vaikka 1,25 kerroin. Yksi vaihtoehto myös pienemmät ja tarkemmin katsotut lepotauot. esim 3 sekunnin sääntö maveen, ei 5 sekunnin kuten muissa.

3.Tuomarit mielestäni varsin hyviä. mavessa ei ihan heti pienen pienestä reisikannatuksesta hylätty, ja muutenkin otettiin taistelumeininki huomioon:worship: Kyykyssäkin oikea linja, syviä vaadittiin, ja huomautettiin kesken nostojen jos alkoi olemaan korkeita. Todella hyvä, sama linja ensi kerrallakin.

4. Tulostaulu, toistojen ääneen laskija, ja lämiittelypaikka. Oma lämppä kyykkyyn oli 1*2*110kg ja jumppaa, sitten parikytä toistoa 127.5 kilolla niin veti aika jumiin:D

paremmat opasteet paikan päälle olisi hyvät, jotkut taisi ajaa ohikin?

sitten sellaienn villi idea, mikä voisi olla hyvä ainakin siihen asti kunnes kilpailijamäärät on kamalan isot. Halutessaan saisi kilpailija oman cd:nsä tuoda nostojen ajaksi. ei olisi paha homma, eikä menisi aikaakaan yhtään enempää, kun siinä on sitä telinekorkeuden katsomista ym. kumminkin.

Myös se telinekorkeuden katsominen juuri ennen nostoa oli hyvä, rytmitti muuten pikäkestoisten suoritusten kisaa. Tuli aina tauko minkä aikan hälveni suurin taputus ja puheensorina. Eikä siinäkään aikaa mene kovin paljoa, itse suorituksissa kumminkin paljon enemmän menee. Se on aika kliiniä jos 10 sekunnin tauon jälkeen alkaa vaan uusi ukko pumppaamaan sataa toistoa.

Tulipas pitkät pätkät, mutta tossa mun mietteitä ja ehdotuksia. Ja toki koko tapahtuman idea pitää valjastaa suosion lisääntyessä festarikäyttöön. ;) Salisotilasrock:rock:

PS.Eikö sotilasvoimanosto olisi parempi nimitys skaboille?

Joo, tuohon maven reisikannatuksiin kiinnitinkin huomiota ja jos (niin kuin minun mielestäni pitäisi) ajatellaan että hommassa pitää olla jokin roti niin siitä olisi pitänyt tulla muutamille nostajille muutama hylkäys. Mutta toki ne eivät vaikuttaneet mitenkään lopputuloksiin. Se on tuo reisikannatus vähän sama jos sotilaspenassa alettaisiin hyväksymään sellaiset nostot jotka eivät koske toppariin. Eli reisikannatuksesta heti huomautus nostajalle ja seuraavat reisikannatusnostot hylätään...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom