Saliohjelmasta yms.

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo elikkä salilla on tullut nyt käytyä pyöreesti 4kk, tulokset ja paino on noussut hyvin, pari kuukautta olin plussilla ja nyt koitan olla miinuksilla, että saa vähän sitä fläsää pois. (vai onko tarpeellista?)

Mutta asiaan, tuon 4kk olen käyttänyt tällaista ohjelmaa:

Penkki 3x10
Pystypunnerrus 3x10
Hauiskääntö 3x10

Selkäpenkki 2x15
Kulmasoutu 3x10
Leuat erillisen ohjelman mukaan (20pullups)

Vatsarutistukset 2x25
Etulankku 2x1min

Jalkaprässi 3x10
Pohkeet 2x25

Ja kaikki tämä 3x viikossa. Ja nyt on alkanut mietityttämään, että kannattaisiko ohjelmaa vaihtaa, kun monet jauhaa siitä, ettei kannata junnata liian kauaa samalla ohjelmalla.
Ja kannattaisiko minun tapauksessani siirtyä monijakoiseen vaiko pysyä yksijakoisessa ohjelmassa?

Ja mites noitten toistojen kanssa, mikä olisi paras toisto/sarjamäärä massaa haettaessa?

(Tiedän, että treeniohjelman voi pistää arvosteluun, mutta olen jo pari kertaa pistänyt eikä ole tärpännyt)

Kiitos vastauksista jo etukäteen!

Se kannattaako siirtyä miinuskaloreille riippuu ihan siitä mitä mieltä itse olet mahasi koosta. Jos ei häiritse, niin jatka vaan massankasvatusta plussilla.

Ohjelmasta vois sanoa että kyllä sä voisit sitäkin vaihtaa jos jo 4kk olet tuolla paukuttanut. Esim. 2-jakoiseen siirtyminen voisi olla aika luontevaa tuon ohjelman pohjalta. 1-jakoisellakin voit toki jatkaa, sekin tuottaa takuuvarmasti tuloksia vielä pitkään. Jos tähän ratkaisuun päädyt niin kannattaa kokeilla välillä lyhyempiä sarjoja isommilla painoilla jos tähän asti olet aina veivannut kymppejä. Liikkeistä sen verran että kyykky ja maastaveto mukaan niin ei tarvitse enää tuota selkäpenkkiä vetää erikseen.

Jos tähän ratkaisuun päädyt niin kannattaa kokeilla välillä lyhyempiä sarjoja isommilla painoilla jos tähän asti olet aina veivannut kymppejä. Liikkeistä sen verran että kyykky ja maastaveto mukaan niin ei tarvitse enää tuota selkäpenkkiä vetää erikseen.

Mikä olis semmonen järkevä toistomäärä sitten isommilla painoilla? Niin, ja tuota kyykkyä tai mavea en viitsi ainakaan vielä ottaa mukaan, koska mitä olen kuullut, tekniikan täytyy olla just eikä melkein, tai esim. mavessa menee vissiin helposti selkä?

No jos nyt vaikka vitosia alkaisit vetämään pääliikkeissä. Varmasti shokeeraa kymppeihin tottuneita lihaksia! Pienemmissä liikkeissä sitten vaikka kaseja. Noita toistomääriäkin kannattaa vaihdella silloin tällöin. Voit palata kymppeihin sitten kun alkaa lyhyet sarjat tökkimään. Esim. tää Timba79:n tekemä 1-jakonen vois olla kokeilemisen arvonen:

Kyykky / Prässi 2 x
Jalkojen koukistus / SJMV 2 x
Pohkeet istuen / Pohkeet seisten 2 x

Kulmasoutu tangolla / Kulmasoutu käsipainolla / Alatalja 2 x
Leuanveto / Ylätalja 2 x

Vinopenkki / Penkki 2 x
Viparit sivuille / Pystysoutu 2 x

Ranskalainen punnerrus tangolla / Ranskalainen punnerrus käsipainoilla 1 x
Scott hauiskääntö / Hauiskääntö käsipainoilla 1 x

Jalkojen nosto / Vatsarutistus 1 x

Ja tottakai kyykyssä ja mavessa on osattava tekniikat niinkuin kaikissa muissakin liikkeissä, joten miksei niitä vaan voi opetella? Kato Youtubesta vaikka Mark Rippetoen opasvideot noihin liikkeisiin ja ala harjottelemaan pienillä painoilla niin et sä siinä itseäsi saa paskottua vaikka yrittäisit. Mavea tuossa ylläolevassa ohjelmassa ei tosin edes ole, mutta sjvm ainakin kannattaa ottaa haltuun!

Et kyllä kauhean kovaa voi treenata, jos on noin monta liikettä. En usko että kannattaa mennä miinuskaloreilla (ellet ole lihava ja haluat laihduttaa) Itse ainakin jakaisin ohjelmaa pienempiin osiin.
Miten olis vaikka g6?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom