Hei! Olen 16 -vuotias Oululaisnuori, joka on erittäin kiinnostunut kehonrakennuksesta. Pääasiana juurikin kehonmuokkaus ja sitten jos ja kun saan massiivisen vartalon on tarkoitus haalia voimaa entistäkin enemmän. Erään tuttuni avustuksella suunnittelin itselleni saliohjelman ja sen laitankin vielä teidän arvosteltavaksennne, sillä olen huomannut että täällä on varsin suuren vartalon omaavia henkilöitä jotka toivottavasti osaavat auttaa minua. Pituutta minulla on 173cm ja painoa ~72kg. Arvioitu rasvaprosenttini on siinä 15-20%. Ajattelin että sopivaa olisi aloittaa treenaaminen hankkimalla lisää lihaa ja vasta kesän jälkeen pitää ensimmäinen dietti jossa rasvaprosentti pudotetaan takaisin 15%. Ruoan syönti minulle ei ole ikinä tuottanut ongelmia ja palkkarin kanssa saan treenipäivän ravinnon kevyesti vähintään 500kcal+ ja normaalina päivänä 250kcal+. Tietenkin oikeaa ruokaa syöden! ;)
Ohjelmani:
MA PENKKI 2 x 6
vinopenkki 3 x 10-12
ristikkäistalja 3 x 10-12
sotilaspenkki 3 x 10-12
ylätalja rinnalle 3 x 10-12
pystypunnerrus 3 x 10
KE KYYKKY 2 x 6
rinnalleveto raaka 4 x 10-12
askelkyykky 4 x 20
kohautukset 3 x 10
SJMV 3 x 10
pohjenousut 3 x 10
vatsa ylätaljassa 4 x 10-12
PE MAASTAVETO 2 x 6
leuanveto 3 x
alatalja soutu 4 x 10
kulmasoutu 3 x 10
vatsa vinolaudalta 3 x 10-12
KAPEA PENKKI 2 x 6
ojentajat käsipainoilla 4 x 10
vipunostot edestä 3 x 10-12
vipunostot sivuilta 3 x 10-12
hauiskääntö tangolla 3-4 x 8 - 15
Eli nuo CAPSeilla merkatut liikkeet ovat pääliikkeinä ja ne teen 2 x 6 menetelmällä ja muut ovat sitten tarkoittettu apuliikkeiksi, joissa luonnollisesti pienemmät sarjapainot ja pitemmät sarjat. Joitakin lihassarjoja on jaettu useammalle päivälle. Tarkoitus on myös ottaa mukaan aerobista liikuntaa. Alustavasti olen ajatellut kahta kävelylenkkiä ja yhtä hölkkäreissua tai vaihtoehtosesti yksi kävely ja kaksi hölkkää. Kertokaa mielipiteenne ja korjausehdotuksenne ohjelmaani!
PS. Tiedän että massiiviseksi kasvaminen vie vuosia, mutta askarruttaa että missähän ajassa työn tulokset alkavat näkyä muussakin kuin sarjapainojen nousussa(vartalossa siis)?
Ohjelmani:
MA PENKKI 2 x 6
vinopenkki 3 x 10-12
ristikkäistalja 3 x 10-12
sotilaspenkki 3 x 10-12
ylätalja rinnalle 3 x 10-12
pystypunnerrus 3 x 10
KE KYYKKY 2 x 6
rinnalleveto raaka 4 x 10-12
askelkyykky 4 x 20
kohautukset 3 x 10
SJMV 3 x 10
pohjenousut 3 x 10
vatsa ylätaljassa 4 x 10-12
PE MAASTAVETO 2 x 6
leuanveto 3 x
alatalja soutu 4 x 10
kulmasoutu 3 x 10
vatsa vinolaudalta 3 x 10-12
KAPEA PENKKI 2 x 6
ojentajat käsipainoilla 4 x 10
vipunostot edestä 3 x 10-12
vipunostot sivuilta 3 x 10-12
hauiskääntö tangolla 3-4 x 8 - 15
Eli nuo CAPSeilla merkatut liikkeet ovat pääliikkeinä ja ne teen 2 x 6 menetelmällä ja muut ovat sitten tarkoittettu apuliikkeiksi, joissa luonnollisesti pienemmät sarjapainot ja pitemmät sarjat. Joitakin lihassarjoja on jaettu useammalle päivälle. Tarkoitus on myös ottaa mukaan aerobista liikuntaa. Alustavasti olen ajatellut kahta kävelylenkkiä ja yhtä hölkkäreissua tai vaihtoehtosesti yksi kävely ja kaksi hölkkää. Kertokaa mielipiteenne ja korjausehdotuksenne ohjelmaani!
PS. Tiedän että massiiviseksi kasvaminen vie vuosia, mutta askarruttaa että missähän ajassa työn tulokset alkavat näkyä muussakin kuin sarjapainojen nousussa(vartalossa siis)?